מתוך פייסבוק

אחרי דיון סוער: הכנסת אישרה את חוק ההמלצות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את החוק שימנע מהמשטרה לפרסם המלצות בסיום חקירה. יוזם החוק, ח"כ אמסלם במהלך הדיון הסוער: ראש הממשלה הוא חלק מעם ישראל, הוא לא מהחיזבאללה ומותר שיהיו לו זכויות כמו כל האזרחים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק שזכתה לכינוי "חוק ההמלצות", הקובעת כי המשטרה לא תצרף חוות דעת לגבי תשתית ראייתית להגשת כתב אישום עם העברת חומרי חקירה לפרקליטות.

בדברי ההסבר נכתב: "תפקיד המשטרה הוא לחקור עובדות ואילו המלצה היא פרשנות סובייקטיבית המשיגה את גבולה של הפרקליטות שהיא המוסמכת להחליט בעניין העמדה לדין ולא המשטרה. בהמלצת המשטרה אם להגיש כתב אישום ואם לאו יש משום הטיית המשפט שכן על הפרקליטות, ולאחריה – אם יוגש כתב אישום – על בית המשפט להיוותר סוברניים בבואם להחליט האם הראיות מוצקות, מבוססות, יצוקות בבטון או שמא אין בהן די כדי לבסס הרשעה. המשטרה איננה בעלת ידע וכלים לשפוט את מידת תקפותן של הראיות, קל וחומר כאשר בסיומה של חקירה ממושכת ומאומצת אין די ראיות לביסוס הרשעה או לזיכוי.

"במקרים רבים בהם החלטת המשטרה להמליץ על הגשת כתב אישום התפרסמה, החשוד הפך באופן אוטומטי לנאשם וזאת גם אם התיק נדון בפרקליטות במשך תקופה ארוכה ובטרם התקבלה ההחלטה הסופית. לפיכך, כאשר המשטרה ממליצה על הגשת כתב אישום היא למעשה כובלת את ידי הפרקליטות מלקבל החלטה שונה וזאת על אף שהפרקליטות רשאית לקבל החלטה שונה מזו של המשטרה. הלכה למעשה, כאשר המשטרה מצרפת לממצאים שהיא מעבירה לפרקליטות בסיום חקירתה את המלצתה יש בכך כדי להטות, אולי אף להשפיע במידה מסוימת, על החלטת הפרקליטות".

יוזם הצעת החוק, ח"כ דודי אמסלם אמר במהלך הדיון, "היום המצב הוא לא חוקי ולא חוקתי. שאלתי את עצמי למה המשטרה ממליצה? הרי ממילא הפרקליטות מחליטה. בעצם המשטרה אומרת לציבור, אנחנו תפסנו את הגנב והפרקליטות סגרה את תיק אז תפנו את הטענות אליהם ולא אלינו. קחו את גיל שפר כדוגמה. יש כמעט 15,000 גיל שפר בשנה ועליהם אני מדבר. ברור לכם שאם נוציא את ראש הממשלה מהעניין אני מניח שרבים מיכם היו תומכים. יש פה תופעה מדאיגה שחייבת להיפסק ועכשיו. אני בא מהזווית האזרחית, ראש הממשלה הוא חלק מעם ישראל, הוא לא מהחיזבאללה ומותר שיהיו לו זכויות כמו כל האזרחים. אתכם לא מעניין האזרחים אלא רק להפיל את ראש הממשלה".

ח"כ יאיר לפיד תקף את הצעת החוק, ואת יוזמה. "ח"כ אמסלם תענה על שאלה אחת – למה עכשיו? איך שהוא החוק הזה מגיע דקה לפני שחקירות ראש הממשלה מגיעות לשלב ההמלצות. ח"כ אמסלם אתה שליח, כי חקירות ראש הממשלה מגיעות למיצוי ואמורות להיות המלצות. האמת היא שאתם מנסים להציל את ראש הממשלה. את מי אתה מרמה? את עצמך? ראש הממשלה פוחד מהמלצות ושלח אותך".

שר החקלאות אורי אריאל השיב בשם שרת המשפטים: "המתווה הנוכחי מעורר מספר קשיים ועלול לגרום להתמשכות מיותרת של החקירה ולעינוי דין ועבודת הפרקליטות עלולה להיפגע. הצעת החוק תוביל לכך הזמן עד החלטת הפרקליטות יוארך משמעותית. לאחר דין ודברים עם המציע הוסכם שההצעה תתקדם בהסכמת משרדי המשפטים ובט"פ ותחזור לוועדת שרים לפני הקריאה הראשונה ושהמתווה ישתנה".

על כך הגיב אמסלם ואמר ללפיד: "אותי אף אחד לא שולח אף פעם. כנראה שבעולם המושגים שלך שולחים אותך. אמרת שאם היינו מוציאים את ראש הממשלה מהמשוואה זה אחלה חוק, האזרחים לא מעניינים אותך? מעניין אותך להפיל את ראש הממשלה. זו משימת חייך". ראש הממשלה נתניהו שאמר בעבר כי הוא לא מעוניין בשום חוק שקשור בחקירותיו, נעדר מההצבעה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חוק השחיתות הלאומי

אלי יקר: שחיתות זה שהשופטים הם במעמד על, שהמשטרה יותר חזקה, מנבחרי הציבור. מה סה"כ עשו, שהמשטרה תעשה את תפקידה בלי לחרוג מגבולתיה.
לזה אתה קורא שחיתות?!

לזה אני קורא הון שלטון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture