Noam Moskowitz/Flash90

סיטיקנס: תושבי ירושלים זועמים על התנהלות מפעילת הרכבת הקלה

היום תתקיים הפגנה מול משרדי חברת סיטיפס מפעילת הרכבת הקלה בירושלים במחאה על התנהלותה הבריונית לטענת המוחים בנושא הקנסות. על פי הנתונים, כמות הדוחו"ת הניתנים לנוסעי הרכבת הקלה גדולים לאין שיעור בהשוואה לחברות תחבורה אחרות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

(בוידאו: מעצר אלים של אברך שלא שילם ברכת הקלה)

פקחי חברת סיטיפס המפעילה את הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים מאז שנת 2011 עומדים בעין הסערה בשבוע האחרון, לאחר שצילום של אישה שהורדה מהרכבת ונקנסה כשהיא דומעת וזאת רק בגלל שחסרו לה 50 אגורות, התפרסם ברשתות החברתיות ובתקשורת.

לאחר התיעוד המטריד צפו ועלו מן העבר גם ידיעות על ילדה בת 12 שנקנסה ונעצרה ע"י הפקחים בגלל שלא תקפה את כרטיס הרב קו שלה, ותיירת שלא הבינה את כללי התשלום ונקנסה ללא התחשבות ע"י הפקחים ושלל מקרים דומים.

מלבד הקנס הכספי מדובר באירוע מבייש עבור הנוסע, מה גם שלפי הסרטון פקחי החברה מתנהגים באגרסיביות ובהשפלה כלפי הנוסעים ופוגעים ורומסים את כבודם בכך שהם צועקים ואף מורידים את הנוסע מהרכבת.

הסערה סביב נושא הקנסות מגיעה בעיקר משום שלטענת רבים מן הנוסעים, במשך שנים הם מלינים על כך שאין מספיק מכונות למכירת כרטיסים מה שגורם לאנשים הממתינים זמן ממושך לעלות בלא לשלם, ובנוסף מכונות התיקוף ברכבת לא תקינים בהרבה מקרים כך שלא ניתן למעשה לתקף כרטיסי רב קו גם למי שמעוניין לשלם, או לבעלי מנוי "חופשי חודשי". למרות כך פקחי חברת סיטיפס נותנים קנסות ללא כל התחשבות בעניין, בעוד שברור שבחלק מן המקרים לא מדובר בהתחמקות מתשלום.

ביזנעס שימושי

הנושא שעלה לדיון בוועדה לפניות הציבור של הכנסת כבר בשנת 2012 עם תיאורים על קנסות שניתנו שלא כדין ובעיות במכונות למכירת הכרטיסים, לא רק שלא טופל כראוי, אלא ככל הנראה אף התעצם. גם המבקר בדו"ח האחרון הקדיש פרק שלם לנושא הרב קו ובעיותיו כפי שדווח כאן בעבר, ופתרון אין.

כמות הדוחו"ת הניתנים לנוסעי הרכבת הקלה גדולים לאין שיעור בהשוואה לחברות תחבורה אחרות. ואף שלטענת חברת סיטיפס הדבר נובע מהצורך לפקח על התשלומים בהיעדר נהג הגובה תשלום בשונה מאוטובוסים למשל, עדיין ישנה הרגשה שמדובר במספרים גדולים מידי.

שניר ברוכי דובר מטה המאבק מסביר כי ההפגנה שתתקיים היום אחרי הצהריים היא במחאה על "שיטת המצליח" שנוקטת סיטיפס בה ניתנים קנסות לא מוצדקים לנוסעים מסיבות שנות, אולם בכדי לבטלם יש לגשת לוועדת ערר של החברה, פרוצדורה שלוקחת זמן שאין בדרך כלל לנוסע הממוצע. בנוסף לפי הנתונים שבידיו גם מעט הפונים לא זוכים למענה אמיתי, וכי הוועדה מתנהלת בחוסר שקיפות ומעט מאוד נוסעים זכו שהקנס בוטל.

עוד מוסיף ברוכי כי ישנה ועדה גם של משרד התחבורה אולם חברת סיטיפס מסתירה אותה מעיני הציבור ולא מציעה את האופציה של פניה אליה בנושא קנסות. מכיוון שישנה הרגשה שהוגדשה הסאה, הוחלט להתארגן ולצאת למחאה כנגד ההתנהלות הבריונית של סיטיפס, ולדרוש שינוי של שיטת הקנסות, הנחייה לפקחים ליחס אדיב והגון, שקיפות של ועדת הערר תוך התערבות משרד התחבורה והקמת ועדת משמעת לפקחים. כמו כן הוספת עמדות לקניית כרטיסים וטיפול ראוי במכשרי התיקוף הלא תקינים.

מי שמלווה את המאבק הוא עו"ד אבי סלמן שמתמודד גם לראשות העיר ירושלים. סלמן שתושבים בעיר פנו אליו בבקשה שירתם לנושא אומר שלא יתכן שלמרות מסקנות הוועדה משנת 2012 ולמרות דו"ח המבקר המצב עדיין כזה, וכי ישנה הרגשה שגורם מכוון אחראי למחדלים הללו. מדובר בנזק אמיתי לתושבי העיר וחייבים לפעול בכל תוקף בנושא.

ההפגנה תתקיים היום בשעה 17:00 מול משרדי חברת סיטיפס בככר הדוידקה שברחוב יפו בבירה, והמארגנים צופים שישתתפו בה מאות מהתושבים.

להלן תגובת סיטיפס:

"כידוע, על פי חוק, בדיוק כמו באוטובוס או ברכבת כך גם הנסיעה ברכבת הקלה איננה חינם. מדובר במערכת הנסיעה הפתוחה הראשונה מסוגה בארץ, אשר מבוססת על אמון בציבור הנוסעים. הנוסעים ברכבת הקלה מחוייבים להצטייד בכרטיס נסיעה מראש ולתקפו עם כניסתם לרכבת הקלה. ברכבת הקלה נוסעים מדי יום כ- 150 אלף נוסעים אשר רובם משלמים על הנסיעה כדבר שבשיגרה. אך לצערנו ישנו מיעוט שמנסה לנצל העובדה שמדובר במערכת פתוחה ומועל באמון שניתן בו בניסיון להתחמק מתשלום. הרכבת הקלה פועלת כבר שנים רבות ואופן הנסיעה בה ברור וידוע למיליוני האנשים שנוסעים בה מדי שנה. וכמו בכל מקום אחר בעולם, מי שמתחמק מתשלום ונתפס – נקנס. יתרה מכך, מי שיש לו השגה כלשהי יכול לפנות לועדה חיצונית שמינה משרד התחבורה שבוחנת הערעורים. העובדה כי ועדה חיצונית זו קיבלה עד כה רק מספר קטן של ערעורים לאחר בחינתם מוכיחה כי מרבית הקנסות ניתנים כנדרש ובצדק".

מקור: http://bizzness.net/

//www.jdn.co.il/news/israel/907602

//www.jdn.co.il/news/israel/905612

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
15 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שקר וכזב של סיטיפס!
א- זו אינה "מערכת הנסיעה הפתוחה הראשונה מסוגה בארץ, אשר מבוססת על אמון בציבור הנוסעים" אלא יש הרבה קווים בירושלים שעולים מכל הדלתות בלי לעבוד דרך הנהג ולשלם,
ב-"מבוססת על אמון בציבור הנוסעים" הזוי! אם יש אמון אז מה זה צייד המכשפות הזה שפקחים בודקים אותך פעמיים ושלש במהלך נסיעה אחת! באגד יש אמון ורק מדי פעם עולה פקח, ברכבת הקללה נותנים לך תחושה של גנב!

בושה וחרפה!!!!!!!!!! אין מילים לתאר את הגועל נפש של ההתנהגות הזאת! ההתנהלות של המדינה (המתוקנת כביכול) בעניין התחבורה הציבורית בכלל והרכבת הקלה בפרט, רחוקה מאד מאד להיות מכפי המצופה ממנה! וכפי ההתנהלות בכל מדינות העולם המתוקנות!
עושה רושם שכל מי שאוהב לתת מכות "רצח" מתגייס לכל התפקידים מהסוג הזה וד"ל. ומכים ללא רחם בכל מי שנקלע לידם! אין שום סיבה בעולם לתת מכות לבן אדם שלא שילם! על זה אמור להיות מערכת מסודרת שמטפלת בזה!

היה לי חודשי שנתי
נוסע כ 6 פעמים ביום ברכבת, מרוב פעמיים שאני מעביר את הכרטיס, שחכתי פעם אחד להעביר
נזכרתי דקה לפני שבאו לתת לי דוח, שאולי לא העברתי
תיקפתי את הכרטיס באותו הרגע, הפקח מרחוק רץ עלי תופס לי את הרב קו, ונותן לי דוח
כמה שאני מנסה להגיד לו, שלא ניסיתי לגנוב, יש לי חודשי חופשי, לא היה עם מי לדבר.
שלחתי לוועדה ערער, וכמובן קיבלתי תשובה שלילית. דרך אגב, הפקח הוסיף לדוח גם תשלום על הנסיעה. אפילו שהעברתי את הדוח.

להמעיט ככל האפשר בנסיעה ברכבת הקלה. ואולי נחוש הקלה…..

מזעזע בושה וחרפה !! אני מקווה שההפגנה תועיל משהו

התנהגות מזעזעת ואין פוצה פה ומצפצף.
רשעים ארורים

הרכבת הקללה הזאת חוץ מלהרוס את העיר והזיק לתושביה לא עשתה שום דבר כל נוסע שלישי שחייב להשתמש עם הרכבת הקללה נתקל בקנסות ובהתנהגות הסאדיסטית של הפקחים שלהם הגיע הזמן לעצור את זה !!!!!!!!!!!!

שקר וכזב !!!!!!!! רק לאחרונה התחילו לפרסם את הוועדה החיצונית של משרד התחבורה בזמן שכבר 6 שנים הם עינו ורמסו וגזלו את הציבור ללא שום הצדקה ובפרט שלוועדה הזו ניתן לפנות רק לאחר ערעור לחברת "סיטיקנס" ותגובתם שזה לוקח חצי שנה ואז מי מעוניין להמשיך בתלונות

מטומטמים כולה לא שילם 5.90 מה זה מה הוא דקר משהו מה קרה????

ראיתי אנשים שמורידים והם פשוט עשו "ויברח" בא נראה את הפקח הנחמד והנאור שלנו מתחיל לרדוף אחריך

צריך לעשות מפגן הימנעות במשך שבוע אף אחד לא נוסע ברכבת
הם יתקפלו על ארבע

פשוט מזעזע, מדינה ארורה.

לפני שבוע עליתי עם אשתי לנסיעה ברכבת הקלה פעם ראשון בחיים!! קניתי על רב-קו שלי שתי נסיעות עם כוונה לתקף פעמיים כשעליתי גיליתי שאי אפשר לתקף עם רב-קו אחד בשביל שתי נוסעים המשכתי בנסיעה עם כוונה לשלם בהורדה על ידי קניית כרטיס נסיעה יחידה או עם יגיע פקח בטח יוכלו לתקף עוד פעם בשביל אשתי מה קרה אשתי קיבלה דו"ח 180 שקל לא עזר שום דבר

גם אני היה לי מקרה חמור מאד, שלדעתי לא הייתי אשם כלל, וגם כל הנוכחים במקום צווחו על הפקח שהוא סתם רשע וזה פשע גדול, והוא לא התייחס, וחץ מזה כתב על הדו"ח שסירבתי לחתום, בזמן שלא בקש לי כלל לחתום,
שלחתי ערעור, והם כותבים "בניגוד לנטען בפנייתך, מבדיקותינו עולה, כי בעת ביקורת פקידי הרכבת במועד נשוא מסירת החיוב המוגדל טענת בפני הפקידים כי שכחת לתקף את כרטיס הרב קו שברשותך".
שקרנים – גנבים, אולי עכשיו ילמדו לקח

אפילו למחבלים ארורים לא מתנהגים ככה… בושות
רשעים מצמרר לא יכול להירדם אחרי הסרטון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture