בתמונה: צמרת הרש"פ מתכנסת ברמאללה

תקדים: הרש"פ תפצה נפגעי טרור בעשרות מיליוני שקלים

ביום שישי האחרון ניתן על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים פסק דין, שבו נקבע כי הרשות הפלסטינית ומבצעי פיגוע שבו נרצחו שלושה יהודים ישראלים בכביש 443, תפצה את התובעים בסך של 62 מיליון. כל הפרטים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

   ביום שישי האחרון ניתן על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים (סגן הנשיא, השופט משה דרורי) פסק דין, שבו נקבע כי הרשות הפלסטינית ומבצעי פיגוע שבו נרצחו שלושה יהודים ישראלים בכביש 443, תפצה את התובעים בסך של 62 מיליון ₪.

פסק דין זה הינו המשך של החלטה שניתנה ביום כז באלול תשע"ד (22.9.14) שבו נקבע על ידי כב' השופט משה דרורי כי המבצעים אחראים בנזיקין כלפי התובעים וכי הרשות הפלסטינית אחראית אף היא בנזיקין כלפי התובעים מכוח הכללים של פקודת הנזיקין, הן כמשדלים ומסייעים לביצוע הפיגוע, והן באחריות אישית על פי עוולת הרשלנות עקב אספקת הנשק ששימש לביצוע הפיגוע והן בשל המימון של מבצעי הפיגוע.

מדובר בפיגוע ירי קשה שהיה בתחילת האינתיפאדה ביום 25.8.01, במוצאי שבת. התובעים נסעו ברכב, בכביש 443 בשובם מטיול באילת לביתם במרכז הארץ. רכב שבו נהגו המפגעים: אחמד טאלב מוצטפא ברגותי; מחמד רחמאן סאלם מצלח; חוסאם עקל רג'ב שחאדה; הייתם אלמותפק חמדאן; פארס צאדק מחמד ע'אנם; ועלי עליאן – "נצמד" לרכבם של התובעים. מתוך הרכב של המפגעים ירו המפגעים והרגו את שלושה המבוגרים שהיו ברכב: שרון בן-שלום הי"ד; יניב בן שלום הי"ד; ודורון סוורי הי"ד. שתי התינוקות שהיו ברכב, אפרת בן שלום ושחר בן שלום, ניצלו בכך שאימם שרון בן שלום הי"ד סוככה עליהן בגופה ונורתה בגבה. שתי היתומות גודלו מאז על ידי אחות אימם ובעלה, אודליה משה בן שלום ועצמון משה.

בפסק הדין נפרסה התמונה המלאה של הנזקים הפיזיים והנפשיים של כל קרובי המשפחה כולל ההורים של הנרצחים. נוגעים ללב היו מכתביהן של היתומות לאורך כל השנים ביום השנה לרצח הוריהן. בקביעת גובה הפיצוי הביא בחשבון בית המשפט שיקולים רבים, ולבסוף קבע כי יש מקום להטלת פיצויים עונשיים בסך של 10 מיליון ₪ לכל אחד מן העיזבונות של שלושת הנרצחים, 6 מיליון ₪ לכל אחת מן היתומות ו-5 מיליון ₪ לכל אחד מן ההורים של הנרצחים.

טענת התובעים כי יש לחייב את הנתבעים לשלם לכל אחד מן התובעים 20 מיליון ₪, בעקבות תיקון של תקנות האגרות, לפיו תביעת נזק בגין פעולות טרור ואיבה עד 20 מיליון ₪ לכל תובע פטורה מאגרה – לא התקבלה, ונקבע כי במסגרת תיקון אגרות אין להסיק מהו רף הפיצוי הראוי.

כמו כן, לא התקבלה טענת התובעים לפיה יש מקום לחייב פיצויים ברמה של מאות מיליוני דולרים כפי שפסקו בתי המשפט בארה"ב, וזאת לאור ההבדל בין ישראל וארה"ב בתחום פיצויי הנזיקין.

טענת הנתבעים כאילו תנאי מוקדם לקבלת הפיצוי הוא החזר של הסכומים שקיבלו התובעים מהמוסד לביטוח לאומי במסגרת חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, תש"ל-1970 – נדחתה, ונקבע כי כאשר מדובר בפיצויים עונשיים, זכאים התובעים, הן לפיצוי שנקבע בתיק זה והן לסכומים שמשולמים להם על ידי המוסד לביטוח לאומי על פי החוק האמור.

מאחר ויש הבדל בין מבצעי הפיגוע לבין האחריות השילוחית והאחרת של הרש"פ, נקבע כי מתוך סך 62 מיליון ₪ תשלם הרשות הפלסטינאית 40% (24.8 מיליון ₪); ומבצעי הפיגוע ישלמו 60% (37.2 מיליון ₪). כמו כן נקבע כי הנתבעים על פי החלוקה הנ"ל ישלמו את שכר טרחת עורכי הדין של התובעים והוצאותיהם המשפטיות בשיעור 20% מן הסכום שנפסק.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה הדרך כך נמנע את הפיגועים

דוגמא מעולה להבין שצריך בית משפט חזק יותר מהממשלה והכנסת

אל תתלהבו. בית המשפט בסה"כ פסק… חכו שהפסק יתמשש…

מישהו יכול להסביר למה צמרת אש"ף שמה ברקע תמונה של הכותל המערבי?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture