Abir Sultan/FLASH90

כשהתחבורה הציבורית הופכת להסעה פרטית / שמחה פשיטיק

בשעות החזרה מהלימודים, מאות – אם לא אלפי – תלמידים ותלמידות, בגילאי 6-18, גודשים את היציאות ממוסדותיהם, ואצים רצים אל תחנת האוטובוס הסמוכה. שם, עם כמה חסרי מזל שהזדמנו עם אותם תלמידים לפונדק אחד, הם מצטופפים יחד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

את הטור הבא אני לא יודע למי אני מפנה.

אולי לחברות התחבורה הציבורית; אולי לחברות התחבורה הפרטיות; אולי למנהלי מוסדות כבתי ספר, תלמודי תורה וסמינרים; אולי לתלמידי אותם מוסדות דלעיל; אולי להוריהם של אותם תלמידי המוסדות הנ"ל; ואולי – לנו, האנשים הרגילים. האנשים שמשתמשים בתחבורה הציבורית העירונית, ונאלצים להתמודד עם עומס יתר.

אני מדבר על שעות החזרה מהלימודים. מאות – אם לא אלפי – תלמידים ותלמידות, בגילאי 6-18, גודשים את היציאות ממוסדותיהם, ואצים רצים אל תחנת האוטובוס הסמוכה. שם, יחד עם כמה חסרי מזל שהזדמנו עם אותם תלמידים לפונדק אחד, הם מצטופפים תחת גג התחנה. הצהלה רבה, וזו רק ההתחלה.

תלמידים, בכל גיל, כאשר הם מסיימים יום לימודים, הם מלאי אנרגיה כפחית בלו, אקסל, או רדבול (שלא תגידו שיש כאן פרסומת סמויה לחברה מסוימת). הם רועשים, הם קופצניים, הם חסרי סבלנות. והאוטובוס המתמהמה מגביר את כל אלו התכונות. אז הילדון – במקרה של תלמוד תורה – מחפש לו תעסוקה. הוא מקפץ על הספסלים, מטפס על התחנה עצמה, משם מזנק היישר על קדקודו של קשיש רועד, ובקיצור – עושה שמח. לעצמו. לשאר עומדי התחנה התמימים – הוא גורם את ההיפך משמחה.

ואז האוטובוס מופיע סוף כל סוף. לפני שנתפנה לעסוק בהמשך, נביא עדכון ממצב הממתינים בתחנה: שלושים ושניים ילדים המזמזמים כלהקת דבורים רגזנית, קשיש אחד רועד בעל מגבעת מעוכה, אמא האוחזת לפניה עגלת תינוק, שני אברכי כולל סתמיים, ועוד כמה תושבים נטולי הגדרה. כל הכבודה הנזכרת, מנסה כוחה בעלייה מסודרת אל האוטובוס המחניק. סבורני שאין צורך לתאר כיצד נראית העלייה, שמזכירה יותר את העלייה השניה מתימן, מאשר עליית ה'שלישי' בבית כנסת שכונתי.

ובאוטובוס פנימה – שישו ושמחו. מקומות ישיבה – הס מלהזכיר. תלמידי כיתה ה'2 וחצי מכיתה ז'1 השתחלו ראשונים ותפסו כמובן את המושבים שעוד נותרו פנויים. ורק הקשיש, שגער בנער צעיר על חוסר החינוך שלו, זכה לשבת על כיסא של ממש. היתר – נאלצו לעמוד משך כל הנסיעה. ולא זו בלבד שעמדו, אלא שגם קיבלו על ראשם מטח ילקוטים, מטוסי נייר, יריקות, דחיפות מכאן ומשם, וצעקות מחרישות אוזניים, עד שאפילו הזקן עם מכשיר השמיעה – ביקש מהם בתקיפות שיסכרו פיהם.

מה אני בא לומר? יש הרבה מוסדות לימוד שלא מארגנים לתלמידיהם הסעות פרטיות, מה שגורם לתרחיש דלעיל להתרחש. וזו שערוריה. זה מעצבן, זה מתסכל, זה גורם לאנשים סבל. אני מכיר אישית אנשים שמעדיפים ללכת ברגל הליכה של ארבעים דקות, מאשר לנסוע חצי מהזמן הזה באוטובוס עם ארבעים ילד.

יש גם מוסדות שכן מסדרים הסעות, אך בדרך כלל הן יקרות יותר מאשר התחבורה הציבורית. כי לתלמידים עד גיל 18 יש הנחה של 50% בתחבורה הציבורית, ואילו בחברות הנסיעות הפרטיות – לא מתחשבים בגיל הנוסע. ושוב אנו באים למצב הנזכר. מלבד בעיית הצפיפות, ישנה גם בעיית צניעות חמורה. וכבר נדרשו לעניין מספר סמינרים אשר קבעו נמרצות כי אין לתלמידות לנסוע באוטובוסים צפופים. מהם ילמדו וכן יעשו.

אז מה צריך לעשות? או שמשרד התחבורה יסבסד נסיעות לתלמידים עד גיל 18 בחברות הפרטיות, או שהעירייה תעשה זאת, או שמנהלי המוסדות יסבסדו את הנסיעות מאיפשהו, או שההורים ישלמו קצת יותר, או שהתלמידים ילכו רגלית.

אבל אנחנו, האנשים הרגילים? אנחנו לא צריכים לסבול!

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל מילה!!!
כאחת שנוסעת כל יום בשעה 2 בצהרים ומחכה בתחנה הראשונה יחד עם עוד כמה עשרות בנות יסודי ותיכון אין מקום לזוז באוטובוס, כל הדרך צרחות וצעקות וכמובן שהנהג לא עוצר כמעט בשום תחנה אח"כ, זה פשוט הזוי!!! חייבים להוציא הסעות למוסדות האלו!!!

אבל גם בלי זה המצב הוא בילתי ניסבל העומס לא בהכרח קשור לאותם ילדים אלא גם לחברות התחבורה שאינם שולחים מספיק אוטובוסים או אוטובוסים קצרים כשיש עשרות אנשים בתחנה ובשעות הכי עמוסות

חברת דן בבני ברק לא מסכימה לעשות הסעות פרטיות לחיידרים
ורק לחיידרים החסידיים מאפשרת זאת
ולא ברור למה רק הם זוכים לפריבילגיה הזו

נכון מאוד! סו"ס משהו מעלה את הדברים על הכתב!!!
במיוחד הבעיה אני נתקלת בזה יותר עם תלמידים בנים משום מה. (אולי כי הבנות מסיימות בשעות מגוונות יותר) זה חוויה נוראה! פשוט הסעה ציבורית ללא מלווה, ועוד ע"ח הציבור!!
יותר מזה מכעיס שראיתי כמה וכמה פעמים כיתות שנוסעות יחד עם המורה לפארק הלוך וחזור בתחבורה ציבורית. חוסכים כמה גרושים למוסד ע"ח הציבור!

מזדהה עם כל מילה חייבים לעשות לזה סוף

ואולי גם התלמידים סובלים?! חשבתם על זה???
מי קבע שכיף לילד אחרי יום לימודים ארוך להידחק באוטובוס צפוף ומחניק להידחס ולהצטופף או לתלמידת סמינר שחוזרת עם תיק כבד מיום לימודים ארוך במיוחד להיחנק בתוך אוטובוס ללא תנאים אנושיים בסיסיים???
כולם סובלים! אפילו הנהגים! אז למה משרד התחבורה לא עושה כלום

איך אני מזדהה!!!! מילה במילה!! סיוט!! וחילול ה' לא פחות..

הסעה חלופית היא לא תחליף לחינוך – צריך לחנך להסביר להמחיש מה קורה לשני ואז יהיו לנו ילדים טובים אבל לברוח מהמערכה זה הפסד לכל הצדדים

יש איסור גמור של אביזרייהו… לנסוע בכאלו אוטובוסים מנסיון!!

בס"ד
שלום רב לכותב הנכבד והנוסעים הכאובים.
גם אני נוסעת המון באוטובוסים, לעיתים גם 4 פעמים ביום וזה קשה מאוד, אך הכתבה לוקה בחסר. הרי ב"ה מרובים ילדי עמך ישראל- אז ראשית כל תודה להקב"ה!
ושנית,האשמים היחידים הינם חברות התח"צ ומשרד התחבורה שלא מתגברים אוטובוסים בהתאם לצורך.
למה שהורים ישלמו יותר? הרי ברור שהנטל יפול על ההורים, כמו בכל דבר!
ולמה שכולנו נצטופף? פשוט צריך יותר אוטובוסים, זה הכל! אל תשכחו שגם בשעות הערב האוטובוסים בבני ברק מפוצצים כפשוטו.

קודם תדברו לתחבורה הציבורית ולאחר מכן לאנשים הרגילים, גם תלמידים אנשים רגילים. ובכלל תלמידים שלמדו כל היום, למה יגרע חלקם??
מה אתם כותבים כתבה של אשמה, כאשר אין לכם פתרון??
החברות הציבוריות לא מוכנות לעשות הסעות. אולי תציע כל יום להסיע את הילדים לחיידרים???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture