Flash90

זעם בימין: אלאור אזריה לא צריך לשבת בכלא ולו יום אחד

הפקיר חייל בשטח: החלטת הנשיא ריבלין לדחות את בקשת החנינה של אזריה גררה גל תגובות מהמערכת הפוליטית, כאשר בימין מגנים את ההחלטה ובשמאל מברכים עליה • ויש גם השוואה לחנינה שקיבל ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא המדינה ראובן ריבלין בחר לדחות את בקשת החנינה של החייל אלאור אזריה וגרר גל תגובות במערכת הפוליטית, כאשר מימין תוקפים את ההחלטה ובצד השמאלי של המפה הפוליטית – מברכים עליה.

שר הביטחון אביגדור ליברמן מסר: "אני מוקיר ומעריך את נשיא המדינה, אך מביע צער על החלטתו לדחות את בקשת החנינה של החייל אלאור אזריה. לנשיא ריבלין הייתה הזדמנות לשים קץ לפרשה זו אשר טלטלה את החברה הישראלית. מעבר למחיר האישי ששילמו החייל ומשפחתו, סברתי ועודני סבור כי במקרה ייחודי זה היה מקום לשקול גם את האינטרס הציבורי, את הצורך באיחוי הקרעים בחברה ואת השפעת האירוע והמשפט על חיילי צה"ל ועל הנוער העומד בפני גיוס. גם בשעה זו, אל לנו לשכוח שמדובר בחייל מצטיין ובמחבל שבא להרוג".

שרת התרבות מירי רגב הגיבה בחריפות כי "נשיא המדינה פגע במוסד החנינה ובחר גם הוא להפקיר את אלאור". לדבריה, "לנשיא המדינה היתה הזדמנות לממש את התכלית הראויה ביותר של מוסד החנינה. מצער מאוד שהנשיא ריבלין נכנע ללחצים פסולים ובחר גם הוא להפקיר את אלאור.

"מוסד החנינה נועד בדיוק למקרים כאלה – להשלים את הפער בין הדין הרשמי לבין תחושת הצדק ורחשי הלב של הציבור הרחב. לנשיא היתה הזדמנות להעביר מסר לחיילים שגם אם הם טועים, הם ישפטו במישור המשמעתי אבל הם לא יופקרו. אלאור לא צריך לשבת אפילו יום נוסף אחד בכלא. אמרתי בתחילת הדרך ואומר שוב: כל הסאגה הזו אמורה היתה להתנהל בהליך משמעתי בצבא ולא במישור הפלילי. חבל מאוד שהנשיא לא סיים את הסאגה הזו היום".

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן אמר כי "החלטת הנשיא הייתה צפויה מראש. זו היתה הזדמנות לנשיא להתחבר לרצון העם להעלות את מורל החיילים והנוער שעתיד להתגייס. העובדה שהרמטכ"ל הפחית 4 חודשים אינה שיקול, היות שאלאור עזריה לא צריך לשבת בכלא ולו יום אחד". ביטן הוסיף: "מעניין שהנשיא בעניינו של אולמרט, חברו, הפעיל במהירות את מידת הרחמים בעוד שאצל אלאור אזריה לא עשה כן למרות שהיה זכאי לכך".

שר התקשורת איוב קרא תקף אף הוא את החלטת הנשיא ואמר כי הוא "מצר מאוד על החלטת הנשיא שלא לתת חנינה ללוחם אלאור אזריה. משפחת אזריה סבלה מספיק ושילמה בבריאותה די והותר. זוהי שעת הרחמים – הגיע הזמן לסיים את הפרשה ולהחזיר את אלאור לחיק משפחתו – ויפה שעה אחת קודם".

ח"כ נאווה בוקר אמרה כי "החלטה מאכזבת. הנשיא התעלם ממשפט הראווה הנורא שנעשה לחייל, הוא התעלם מתקופת המעצר הממושכת שבאופן תמוה לא נכללה במניין ימי המאסר, ויותר מכל הוא התעלם מהעובדה שאלאור פעל במסגרת תפקידו בצבא ההגנה לישראל. גם אם טעה – אל לנו להפקיר את חיילינו בשדה הקרב. זה בדיוק מה שעשה היום נשיא מדינת ישראל. ‏חבל שלא הפנים שאלאור ומשפחתו כבר שילמו מחיר כבד ושהמסר עבר".

"עוד לא אבדה תקותנו, כל עוד יש למדינת ישראל נשיא כזה"

כאמור, בניגוד לגל התגובות הנזעמות בימין, בשמאל דווקא שיבחו את החלטת הנשיא ריבלין. ח"כ עופר שלח אמר: "אני מחזק את ידיו של נשיא המדינה, אל מול מבול הרעל הצפוי בעקבות החלטתו שלא לחון את אלאור אזריה. פעם נוספת הנשיא החליט להיות איש במקום שיש מעט אנשים. הוא יכול היה להרוויח פופולריות, אבל העדיף לחזק את יסודות כוחם של צה״ל והחברה הישראלית".

גם ח"כ עמר בר-לב בירך את הנשיא על החלטתו לדחות את בקשת החנינה של אזריה: "עוד לא אבדה תקותנו, כל עוד יש למדינת ישראל נשיא כזה". בנוסף, הגיב ח"כ בר-לב לדברי שר הביטחון ליברמן, ואמר: "הדרך לאחד את הקרעים בחברה הישראלית היא לתת רוח גבית לרמטכ"ל, המסמל את הקונצנזוס הלאומי הרחב, ולא רוח נגדית המערערת את ערכי צה"ל ואת הקונצנזוס סביבו".

ח"כ דב חנין אמר: "מאחורי אלאור אזריה התייצבו השוליים הסהרוריים של הימין הכהניסטי, שגררו אחריהם – למרבה הבושה – גם את רוב שרי הממשלה. הם רצו לקבוע תקדים – שמותר לכל חייל להפוך למוציא-להורג לעיני המצלמות, וללכת הביתה בלי עונש. האנשים האלה מאוכזבים עכשיו, וטוב שכך. ציבור גדול בישראל לא מעוניין שהעם הזה יהפוך לעם של תליינים".

ריבלין דחה את בקשת החנינה של אזריה: "גזר הדין הביא בחשבון את הנסיבות"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תגידו יש דרך להדיח נשיא
כאן בארץ??
כי אם כן על הכנסת להתחיל
בהליכי הדחה של ריבלין
כאן ועכשיו

הנשיא ידוע כבר ממקרים אחרים כעלוב הנפש. אך מעניין איך היה מתייחס אם היה קורא מקרה זה בדיוק לבן משפחתו.

ריבלין להתפטר

מה התחדש עכשיו? זו לא הפעם הראשונה שהנשיא מסרב לחון את אזריה? למה דוקא עכשיו נוצר "זעם" בימין?

הימין רוצה לבטל את בית המשפט, לבטל את מוסד הנשיאות, לבטל את השמאל, לבטל את המשטרה, לבטל את מבקר המדינה, לבקר את כל מה שלא ביבי, ביטן ורגב!

ל'לא שפוט', למה שם כזה ארוך, תכתוב בקיצור "ארי"…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture