צילום: פלאש 90

בועדת העבודה של הכנסת: הח"כים החרדים השיבו אש למשמיצי הרבנות

עימות סוער הבוקר בין ח"כ יעקב אשר לח"כ אלעזר שטרן במהלך דיון של ועדת העבודה והרווחה של הכנסת. מוקדם יותר כינתה ח"כ מלינובסקי את הרבנות הראשית "מאפיה", מה שהוביל את ח"כ אייכלר להזכיר לה את ההיסטוריה הפלילית של מפלגתה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

וועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת קיימה הבוקר (ב) דיון בנוגע לשילוב הרבנות כחלק מיישום רפורמת יבוא המקביל (רפורמת הקורנפלקס). במהלך הדיון התגבשה הסכמה בין הח"כים מהאופוזיציה והקואליציה: "נדרש היה לשלב את הרבנות הראשית כחלק מחקיקת רפורמת ייבוא המזון ולא להגיע לאחר יישום ולחפש פתרונות בדיעבד"

ח"כ אלי אלאלוף יו"ר הוועדה הדגיש בדיון כי: "כשקיימנו דיונים בנוגע ליבוא המקביל לא קיימנו דיונים עם הרבנות הראשית וזה היה טעות, קיימנו דיונים עם הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, והוא מוכן ורוצה להירתם ככל שביכולתו להקל על יוקר המחייה".

יוזם הדיון ח"כ פולקמן הצהיר בדיון: "אם הדיון הוא רק על תקנים אני ילחם בשביל הרבנות הראשית. הרבנות הראשית הייתה צריכה להיות בדיונים מהתחלה".

הרב משה דגן, מנכ"ל הרבנות הראשית, שטח את צרכי הרבנות: "מחלקת היבוא ברבנות מונה שנים וחצי תקנים, שניים במשרה מלאה ואחד בחצי משרה. מחלקת היבוא ברבנות מתמודדת מול אלפי יבואנים בשנה והפוטנציאל להטעיה כשרותית בעקבות הרפורמה היא גבוהה. אנו לא יכולים לתת מענה לכל היבואנים שיכנסו לשוק בעקבות הרפורמה ללא תקנים וסמכויות מתאימות".

אושרה 'רפורמת הקורנפלקס': "מחירי המזון צפויים לרדת"

לטענתו של ח"כ אלעזר שטרן שניתן לבדוק מוצרים לאחר ייצורם ושיווקם האם נעשה איתם מכשלות כשרותיות, ענה מנכ"ל הרבנות: "אנו לא יכולים לוודא את כשרות המוצר כאשר היבואן המקביל מגיע ללא שום מסמכים ויכולת להצליב מול היצרן ולכן ניתן להגיע לבעיות משמעותיות. לומר על מוצר שהוא "כשר" ולבדוק אותו בדיעבד זה בעייתי כי לא ניתן לבדוק במעבדה את הכשרות בשונה ממוצרי בריאות שבבדיקת מעבדה ניתן לעשות זאת."

עוד הוסיף מנכ"ל הרבנות: "החשוב לי לומר,  הרבנות בעד הוזלת יוקר המחייה ומקיימת ישיבות רבות כדי לראות איך ניתן לסייע להוזלה, אך כל היבוא המקביל מתבסס על הכרה בגופי כשרות בחו"ל ע"י סנכרון בין הרבנות לבין גופי הכשרות."

בתחילת הדיון נרשמו מספר עימותים בין הח"כים החרדים לנציגים החילוניים. ח"כ יוליה מלינובסקי כינתה את הרבנות הראשית "מאפיה", מה שגרם לח"כ ישראל אייכלר להגיב: "מי אמר שהרבנות היא מאפיה?, את רוצה שאגיד ש'ישראל ביתנו' היא מאפיה?"

חילופי דברים נרשמו גם בין ח"כ אלעזר שטרן לח"כ יעקב אשר שהטיח בו: "מבחינתך כל דבר שקורה זה באשמת הרבנות. גם אם חללית תתרסק בחצי השני של כדור הארץ אתה תאשים את הרבנות…זה ענין לטיפולו של משרד הבריאות".

ח"כ אורי מקלב האשים בדיון: "אגף התקציבים מסיט כנגד הרבנות הראשית, יש דרישות שהם מחייבות ולא ניתן לדלג עליהן, זה גוף ממלכתי שמפעילים עליו לחצים בזמן שהוא צריך להיות עצמאי, האוצר ידע להתגמש מול גופים אחרים ומול הרבנות אינו מוכן לשמוע".

יצוין כי בסיום הדיון קיבלו המשתתפים את עמדת הרבנות והסכימו כי "נדרש ממשרד האוצר לתקצב את מחלקת הייבוא של הרבנות כדי ליישם את רפורמת ייבוא המזון".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture