אדרבה – מדריך לגור נישט

והשבוע מדגים הפובלציסט המוכשר פ. חובב במדור אדרבה בעיתון יתד נאמן את החרדי החדש ככלומניק המנסה לתפוס תשומת לב - קריאה מהנה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

גור נישט נכבד.

מסכן שכמוך, לא קל לך להשלים עם עובדת היותך גור נישט. אתה משתדל להדחיק את ההרגשה הזאת ככל האפשר, אבל, בינינו, כל גור נישט מתחיל יודע כי גור נישט יודע מרת גורנישטו. יש דברים שחייבים להתמודד איתם. אי אפשר להתעלם מהם כאילו היו מקק בחדר המדרגות או שיחת טלמרקטינג מוקלטת.

מן הסתם היית רוצה קצת עזרה בהתמודדות עם הגור-נישטיות שלך, אבל לא נעים לך לבקש. אז, הנה, בבקשה, להלן מדריך עצות עדכני לגור נישט המצוי, בתקווה שלפחות חלק מהעצות יוכלו לעזור לך.

האמת, כפי שידוע לך גור נישט יקר, אין גור נישט דומה למשנהו. ישנם גור-נישטים פשוטים שלא נזקקים ליוזמה דרסטית להתמודדות עם תחושת הגור-נישטיות שלהם. די להם באיזשהו רעיון קל לביצוע, כדי להתמודד עם הבעייה.

גורנישטים ברמה הזו, נוהגים להתמקם באמצע המעבר בבית הכנסת או במדרכה צרה, מתוך ציפייה שההפרעה שלהם למעבר תגרום לאנשים שמתקשים לעבור, לומר להם משהו כמו "סליחה, למה אתה עומד באמצע המעבר? זה מפריע. אולי תעמוד בצד?" או לפחות "סליחה, אפשר לעבור?" – ואז, או-אז, הם כאילו תופסים את עצמם שהם עומדים באמצע המעבר. הם זזים הצידה במהירות תוך כדי שהם משיבים משהו כמו "כן, כן, בבקשה, אפשר לעבור".

הגור נישט הפשוט, מסתפק בזה כדי להרגיש: הנה, בכל זאת, אני לא גור נישט. אנשים מתחשבים בי. מכירים בקיומי. פונים אלי. מדברים איתי בדרך ארץ, כאילו הייתי עיתונאי או מוכר בחנות פלאפל. סימן שאני שווה משהו. הרי עם גורנישט אף אחד לא מדבר, הוא גור נישט.

יש גור-נישטים החוסמים את המעברים, שאפילו לא זקוקים שמישהו יגיד להם משהו כדי להרגיש שהם לא גורנישטים. די להם בזה שהאדם שרוצה לעבור, ייגע להם קלות בכתף ויעבור איכשהו בדוחק. ברגע שגור נישט מהסוג הזה מצליח לגרום אי-נוחות לאנשים המבקשים לעבור במעבר, הוא כבר מאושר. הוא מרגיש שיש לו ערך עצמי גבוה. עובדה: האנשים נאלצים להידחק בגללי, מה שאומר שהם מודים בזה שמישהו עומד כאן; מישהו, שהוא לא אוויר; מישהו, שאם רוצים לעבור צריכים להכיר באי-נוחות שהוא מסוגל לגרום בעצם קיומו.

גור-נישטים משופשפים יותר נוהגים להתגבר על תחושת הגור-נישטיות שלהם על ידי זה שהם משדרים לסביבה תחושה שהם לא חלק מעדר. יש להם דעה משלהם. יש מהם שמתעקשים להראות לכולם שיש להם טלפון לא כשר או אייפון – לאמור: אם הייתי גור נישט, הייתי מציית למה שהרבנים אומרים כמו שילדה בגן מצייתת לגננת שלה. אם הייתי גור נישט בכלל לא היתה לי דעה עצמית משלי. אבל אני לא גור נישט. והראיה, אני עושה מה בראש שלי.

יש מהם שמתעקשים לא להתבייש בזה שהם קונים עיתונים שהרבנים אומרים שאסור לקרוא אותם. מה יש? מה הבעיה? – אומר הגור נישט לעצמו – מה אני גור נישט, שהרבנים מנחיתים עלי כל מיני הוראות, כאילו שאין לי דעה משלי?! עם כל הכבוד לרבנים, ובאמת יש לי הרבה כבוד לרבנים, אני מבין לבד מה טוב לי. עלי לא יעבדו. תאמינו לי, אני בקושי יש לי בכלל זמן לקרוא את כל השטויות שיש בעיתונים האלו, אבל, לי, אף אחד לא ינחית הוראות. אז תגידו אתם, אדם שיש לו דעה עצמית כל כך מוצקה, הוא גור נישט?

אבל, גור נישט יקר, הדרך הכי עדכנית ומוצלחת להתמודד עם תחושת הגור-נישטיות שלך היא להשתדל תמיד להפיץ שמועות. לא חשוב מה, העיקר שיתקבל הרושם שאתה מחובר לאנשים הנכונים ויודע הכל.

תלך, תסתובב, תפגוש אנשים – תזרוק להם לאוזן כל מיני שמועות. העיקר תדבר. כמה שיותר. כמובן, אל תשכח לציין שזה ממקורות מוסמכים, כדי להגביר את האמינות. שלא יחשבו שאתה סתם מדבר כדי להראות שאתה לא גור נישט.

כמה שאתה יותר מצליח להפיץ שמועות, אתה יותר מוכיח בזה שאתה שווה משהו. עובדה, שאנשים מתעניינים במה שיש לך לספר. מתייחסים ברצינות. אם אתה מסוגל לארגן סביבך התקהלות של מאזינים, זה הכי טוב. מי יעיז להגיד על אדם שהאנשים מתעניינים במה שיש לו לדווח שהוא גור נישט? אם הוא גור נישט, למה הם בכלל מתייחסים אליו?

נכון, זה לא קל. במיוחד היום כשאתה לא לבד בשטח. יש המון גור-נישטים שמנצלים את מה שקורה היום כדי להוכיח לעצמם שהם שווים משהו, אבל אל תתייאש. הרי אין גבול לסוג הידיעות שאפשר לייצר. מה הבעייה? אנשים קונים הכל. רק תקפיד תמיד לציין שאתה יודע את זה מכלי ראשון. תשתדל גם להביע עמדה בכל נושא שיש בו חילוקי דעות. זה חשוב. שידעו שאתה לא סתם אוויר. גם לך יש מה להגיד.

אגב, חס וחלילה שלא תגיד ששמעת את הדברים שאתה מדווח עליהם בקווי הנייעס הצווחניים. תזהר. ברגע שאתה מצטט אותם, מיד אנשים מבינים שמדובר בהמצאות הזויות לגמרי. אל תזכיר אותם בכלל. תמציא לבד את השמועות שאתה מפיץ. זה הרבה יותר מוצלח. אל תפחד. אנשים מתייחסים לכל השמועות שמתגלגלות. הם אפילו נהנים מזה. יש אנשים מכובדים, ואפילו יותר מכובדים ממכובדים, ששותים בצמא כל בדל שמועה.

רוצה הוכחה שאנשים מאמינים בקלות לכל מיני דברים? הנה, לך תסתובב בין אנשים ותפיץ שמועה שכל מיני גור-נישטים מפיצים כל מיני שמועות. תגיד ששמעת את זה ממקורות מוסמכים בתקשורת. נראה מי לא יאמין לך…

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
13 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גורנישט זה מילה אחד למה הפרדת?

כתבה מטופשת

מה הקשר לתמונה? והאם יכול להיות שהוא התכוון לעדה קדושה בישראל?

יפה מאוד, כישרון של מאמר
הביאו עוד מאמרים של פ. חובב

אתה לא יודע באיזה שפה זה גור נישט ??????

לברלה ( תגובה א ) :
גורנישט אכן מורכבת משתי מילים. גור = מאד, ביותר, ונישט = לא(-כלום), והכוונה לשום כלום, עפר ואפר, קליפת השום, קרן הצבי, חסר ערך.
כנראה שפ. חובב רצה לחדד את המסר, להבין מהו עומק ה"גורנישטייקיות", ולפיכך חילקה לשתי תיבות.

טוב מאד

כתיבה נאה עם תוכן משובח

'מקושר' יקר,
אל תהיה גור-נישט נחיתי שבטוח שמתכוונים אליו…!!
אנו יודעים טוב מאוד למי הכוונה בכתבה, כתוב זאת ברחל בתך הקטנה.

אז במטותא.

מאיזה מקורות מביאים כאן כתבות ומאיזה לא

כתבה חזקה ביותר. וע"ז כבר נאמר לפני שנים: מי שחושב שהכוונה אליו, הכוונה אכן אליו…

אני כבר מבולבל מכל כך הרבה "גארנישט"…..

יודלביץ תרגיע! כבר ראינו מה יצא מכל העיתון הנכבד של גדולי ישראל

חוּסיד,
מה באמת יצא?????? ומה הקשר אל כותב הטור הנכבד?!

של'יתד' יש טעויות גדולות בהתנהלותו- זה דבר אחד, ולהאשים את הכותב בנגחנות בק"ק 'גור' זה דבר שני!! ואין בין השניים ולא כלום.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture