Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו חושש מקנוניה נגדו בליכוד; שוקל לפטר את חוטובלי

אחרי שסגנית שר החוץ תקפה בראיון את התנועה הרפורמית, גינה נתניהו את דבריה ובנוסף אף שוקל את פיטוריה. על פי מקור בסביבת ראש הממשלה, ביבי חושש מקנוניה של בכירים במפלגתו נגדו על רקע החקירות, ולכן החליט לפטרה מתפקידה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי מהליכוד, עומדת בעיצומה של סערה בעקבות התבטאויותיה נגד התנועה הרפורמית והיהדות הליברלית בארצות הברית. ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה פומבית את דבריה ואף שוקל לפטר אותה מתפקידה.

בריאיון לערוץ i24NEWS התייחסה סגנית שר החוץ לביטול מתווה הכותל: "זה יעד חשוב לקרב את היהודים האמריקנים לישראל. זה אחד היעדים שלי. הפתרון שהממשלה מצאה לסוגיית הכותל הוא מקום נפלא שנקרא עזרת ישראל. רוב הזמן הוא ריק, והסיבה שהוא ריק זה לא בגלל שהם לא אוהבים את ההסדר. הסיבה שהוא ריק היא שלאנשים האלה אין עניין ללכת לכותל.

"ממשלת ישראל עשתה הרבה כדי שאנשים יוכלו להתפלל שם בצורה שוויונית, שיוכלו ללכת עם המשפחות – אבות יוכלו להתפלל עם בנותיהם, הכול סודר. אבל הם לא רוצים את זה כי זו סוגיה פוליטית. הם רוצים לקבל הכרה דרך סוגיית הכותל והם הופכים אתר קדוש למקום שנוי במחלוקת".

בתשובה לשאלה אם היא מבינה מדוע יהודי ארה"ב אינם קשורים עוד לישראל מכל בחינה, השיבה חוטובלי: "אני לא מבינה את זה כי הם אולי צעירים מדי לזכור איך זה להיות יהודי בלי מדינה יהודית. הזיכרון קצר מדי. לפני 70 שנה העם היהודי עבר שואה נוראית כי לא הייתה מדינת לאום יהודי ללכת אליה. זהו ביתם של כל היהודים מכל הזרמים וכולם מוזמנים להשפיע".

"יש עוד נושא והוא לא להבין את המורכבות של האזור", הוסיפה חוטובלי. "אנשים שמעולם לא שלחו את ילדיהם להילחם על הארץ. לרוב היהודים אין ילדים שמשרתים כחיילים. הם לא שולחים את ילדיהם למארינס באפגניסטן או בעיראק. לרובם יש חיים נוחים. הם לא יודעים איך זה להיות מותקפים ברקטות. חלק מזה זה להרגיש איך ישראל מרגישה בחיי היום-יום".

כמו כן התייחסה חוטובלי לביטול הופעתה בכנס של אגודת הלל באוניברסיטת פרינסטון בלחץ של ארגון יהודי פרוגרסיבי: "אתם מבטלים את ההופעה שלי כי סטודנטים יהודים לא אוהבים את דעותיי. משהו לא טוב קורה ב'דיקטטורה הליברלית', ואתם צריכים להיות מודאגים מהדרך שבה הלל נוהגת בנציגים ישראלים. קיבלתי גיבוי אפילו מנציגי השמאל, שמבינים כי הבעיה היא לא ממשלת ישראל, אלא יהודים שנמצאים באוניברסיטאות המובילות בארצות הברית".

כאמור, ראש הממשלה בנימין נתניהו מיהר לפרסם הודעת גינוי פומבית לדבריה: "יהודי התפוצות יקרים לנו והם חלק בלתי נפרד מעמנו. אין מקום להשתלחות כזאת ודבריה אינם משקפים את עמדתה של מדינת ישראל". בנוסף, עמית סגל פרסם בחדשות 2 כי ראש הממשלה בנימין נתניהו בודק כיצד הוא יכול לפטר את ציפי חוטובולי באופן חוקי.

על פי הדיווח, ראש הממשלה נתניהו לא היה מרוצה מהתבטאויותיה של סגניתו במשרד החוץ וזימן אותה לשיחה במהלכה נזף בה וביקש ממנה לחדול מההתבטאויות. כשבמשרד ראש הממשלה צפו בריאיון, בו תקפה פעם נוספת את יהודי ארה"ב, החליטו, כך על פי הדיווח לבדוק את הדרכים החוקיות לפיטוריה. חוטובלי עצמה מכחישה כי ננזפה.

אך האם זו הסיבה לרצון לפיטוריה? אם נבדוק לפי מקור בסביבת ראש הממשלה, כפי שציטט אריאל כהנא, הכתב המדיני של מקור ראשון, הסיבה שונה לחלוטין: נתניהו חושד שבכירי הליכוד מארגנים קנוניה להדחתו על רקע החקירות. לשיטת נתניהו, חוטובלי חלק מהקנוניה ותפקידה בכוח להשמיץ אותו בחו"ל. לכן הגיב בבוקר בתוקפנות כה רבה להתבטאות הלא מוצלחת שלה ובערב איים לפטר אותה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טיפש. עוד מעט יפטר גם את ביטן ואמסלם?

בסה"כ דבריה מאוד צודקים

פחדן ידוע

אכן פארונויה במיטבה
הרי ידענו שביבי סובל מהפרעה
נפשית שהוא פרנואיד
אבל לא האמנו שעד כדי כך….

לכן באמת קראתי לחקוק את החוק הצרפתי כדי שראש הממשלה שלנו "ירום הודו" יוכל לתפקד כמו שצריך עם כל העוצמות ולא יצטרך לפחד מהצל של עצמו.

ארי, שכחת מהשחיתות של ביבי… זיכרון קצר

אם הייתי חושד בקנוניה, הייתי דווקא חושד בחיים כ"ץ שלא אכפת לו לזעזע את הקואליציה!

נתניהו התייאש וקובר את עצמו

לא יהיה כלום כי לא היה כלום! ביבי לשילטון!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture