בישראל מבהירים: "מוכנים לשתף פעולה עם מצרים נגד הטרור"

אחרי פיגוע הטרור המשולב במצרים, שהביא למותם של מאות אנשים, אמר גורם ביטחוני בכיר כי ישראל מוכנה לשתף פעולה עם מצרים במאבק נגד ארגון דאעש בסיני. ראש הממשלה נתניהו אמר הערב כי "הטרור יובס מהר יותר אם יהיה שיתוף פעולה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

גורם ביטחוני בכיר בישראל אמר הערב כי מערכת הביטחון מוכנה לשתף פעולה עם מצרים במלחמתה בטרור. את הדברים אמר אחרי הפיגוע שאירע אתמול במסגד סופי בחצי האי סיני, שהיה הקטלני ביותר בתולדות מצרים. בין 25 ל-30 מחבלים, שלפי הרשויות בקהיר נשאו את דגל ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), כיתרו מסגד בעיירה ממערב לאל-עריש, הפעילו מטען וירו בפצועים. 305 איש נהרגו ועוד יותר ממאה נפצעו.

לדברי הגורם, "הקשר בין מדינת ישראל למצרים שוטף, ולנו ברור היטב, זה תקופה ארוכה, שהמצרים מנהלים מלחמה נגד הטרור ונגד דאעש". הוא הוסיף כי "מדובר באיום ואתגר רציניים מצדם של אנשי חושך, שטובחים ללא הבחנה בילדים, במשפחות, במבוגרים ובזקנים. מערכת הביטחון הביעה את תנחומיה ותמיד הייתה מוכנה להושיט יד לכל מדינה במטרה להעניק סיוע במלחמה נגד טרור. כך במקרה זה וכך גם בעתיד".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב כי הטרור יובס מהר יותר אם כל המדינות יפעלו נגדו יחד. "ישראל מגנה בחריפות את הפיגוע הנורא והנפשע שבוצע במסגד ליד אל-עריש ושולחת תנחומים בשם אזרחי ישראל לנשיא א-סיסי, לעם המצרי ולמשפחות ההרוגים", נמסר הערב מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "ישראל שולחת איחולי החלמה מהירה לפצועים. הטרור יובס מהר יותר אם כל המדינות יפעלו נגדו יחד".

בעדכון האחרון של התובע הכללי במצרים, נביל סאדק, נמסר כי מניין הנרצחים בטבח במסגד בביר אל-עבד בצפון חצי האי סיני עלה ל-305 בני אדם. בין הנרצחים 27 ילדים. עוד מסר סאדק כי בבתי החולים במצרים מאושפזים 128 פצועים מהפיגוע.

סאדק שפך אור על פעולת הפיגוע ולדבריו בפעולה השתתפו בין 30-25 מחבלים, שהניפו את דגלי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). יש לציין כי בדאעש, שככל הנראה עומד מאחורי הפיגוע, טרם לקחו אחריות. התובע הכללי הוסיף כי המחבלים תפסו עמדות מול דלת המסגד ו-12 חלונות המבנה.

הם נשאו נשק אוטומטי והחלו לירות על הנוכחים במסגד. סאדק ציין גם כי המחבלים הגיעו למקום עם חמישה רכבי 4 על 4 והציתו שבעה רכבים ששייכים לנוכחים במסגד. עדי ראייה וגורם משטרתי מסרו כי המחבלים ניסו ככל הנראה לפגוע באנשי כוחות הביטחון שנכחו במסגד, 40 ק"מ מערבית לבירת סיני, אל עריש.

לפי השוטרים, גברים ברכבי שטח הם שפתחו באש, מעט לאחר תיפלת יום השישי. משרד הבריאות המצרי טען בנוסף כי המחבלים ירו בהמשך לעבר אמבולנסים בעת שאלו ניסו לפנות את הפצועים לבתי החולים באזור. מנגנוני הביטחון מנהלים מצוד אחר המחבלים שנמלטו. נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, שכינס לישיבת חירום את הקבינט הביטחוני שלו, הורה לכוחות המשטרה והצבא להגביר את האבטחה בסיני.

בתוך כך, צבא מצרים מסר כי הוא ממשיך לתקוף מעוזים של פעילי טרור בצפון חצי האי סיני ופרסם סרטון שכביכול מתעד את התקיפות של חיל האוויר המצרי. אתמול מסר דובר הצבא כי עשרות מחבלים חוסלו בתקיפות האוויריות. משרד הפנים המצרי מסר כי דרגת הכוננות הועלתה בכל רחבי המדינה ובמגביל הוגברו אמצעי האבטחה במקומות פולחן ומתקנים חיוניים.

צפו בתיעוד של צבא מצרים:

על פי הדיווחים, רבים מהנרצחים והפצועים הם מבני שבט א-סווארכה, שמסרבים לשתף פעולה עם ארגון ה"מדינה האסלאמית" (דאעש) בחצי האי – ועל כן ההערכה היא שמדובר בפיגוע נקמה על כך. בכירים במנגנוני הביטחון במצרים הגיעו לזירת הפיגוע. מצב חירום הוכרז בבית החולים באל-עריש עקב כמות הנפגעים הרבה ורשת "אל-ערבייה" דיווחה כי הכביש בין רפיח לאל-עריש נסגר.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ גינה את הפיגוע. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב טראמפ: "מתקפה מזעזעת ופחדנית על חפים מפשע במצרים. העולם לא יישאר אדיש לטרור, עלינו לחסל אותו ולפרק את האידאולוגיה הקיצונית שעליו הוא נשען".

אחד הפצועים, שהתראיין לתקשורת מבית החולים בו הוא מאושפז, סיפר: "בין 20-10 חמושים נכנסו למסגד והשמידו הכול. כמה מהמחבלים נפצעו, אבל היו הרבה יותר הרוגים. כשהירי החל כולם ברחו בבהלה וכולם נתקלו אחד בשני, אבל אני הצלחתי לראות אנשים שהיו רעולי פנים ולבשו בגדי צבא".

"איפה היה הצבא? יש להם עמדה במרחק קילומטרים בודדים מהמסגד. אין תשובה לשאלה שלי לצערי", שאל אחד הפצועים שסיפר כי מרבית בני משפחתו נהרגו במתקפת הטרור הקטלנית. עבדאללה בן ה-14 היה עם אביו במסגד בזמן שהירי החל. "כולם התחילו לברוח בבהלה", סיפר הנער המצרי. "חלקם התחבאו מאחורי קירות בטון ובמקומות מסתור כדי שהמחבלים לא ימצאו אותם. בשלב מסוים, אחד החמושים צעק לילדים לצאת מהמסגד אז רצתי החוצה ונפצעתי בכתף מרסיס. ראיתי הרבה גופות על רצפת המסגד".

//www.jdn.co.il/news/world_news/911832

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מצרים אי פעם גינתה פיגוע שהיה כאן?
תמיד ה"מנהיגים" חייבים לרקוש מה יפית
לא להתערב במלחמות שלהם שיתמושדו לבד הם ילדים גדולים.
ולא על חשבוננו

השבוע חגגו בכנסת המינים את בואו של סאדאת לנאום בכנסת לפני 40 שנה.
אם ישראל לא הייתה מוסרת את סיני למצרים, סביר להניח שהפיגוע הזה לא היה מתרחש כלל וכלל…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture