Hadas Parush/Flash90

על קדושת השבת ובשם הציות לרבנים: יישר כוחך שהתפטרת

וכי האדמו"ר מגור לא ידע את אשר מנסים להסביר לנו הפרשנים הפוליטיים שלפיד עלול להתחזק כתוצאה מהעקשנות למנוע חילולי שבת? • מלבד המאבק על דמותה של המדינה היהודית, מתנהל מאבק על דמות המפלגות החרדיות. הפוליטיקאים מצייתים לרבנים?

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
"הַלֻּחֹת הָרִאשֹׁנִים אֲשֶׁר שִׁבַּרְתָּ" (שמות לד, א). אמר ריש לקיש: "יישר כוחך ששברת" (בבלי שבת פז ע"א)

לפעמים אין ברירה. יש צורך לשבור את הכלים. שנים ארוכות נמנעה יהדות התורה מנטילת תפקידי שרים, ובתמורה לכניסה לקואליציה – צעד שגם הוא אושר רק בקושי על ידי גדולי ישראל, ביקשו להשפיע על ידי מינויים לסגני שרים וקבלת ראשות בוועדות שונות בכנסת.

בקדנציה הנוכחית, נפל דבר. בעקבות עתירה לבג"ץ שהגישה מפלגת יש עתיד נגד מינויו של יעקב ליצמן לסגן שר במשרד הבריאות, כאשר לאור פעילותו הברוכה במשרד לא מונה שר בתואר, אילץ בג"ץ את ליצמן לקבל על עצמו את תואר "שר הבריאות", תואר בו החזיק עד הבוקר, או לייתר דיוק, יחזיק עד חלוף 48 שעות מהגשת מכתב ההתפטרות שלו הבוקר.

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, דנה בכינוס על המשמעויות של החלטת הבג"ץ, והחליטה להתיר ליעקב ליצמן לקבל על עצמו את תפקיד השר. לאורך התקופה, נהג ליצמן להתלוצץ בראיונות תקשורתיים כי הוא מודה ליאיר לפיד על ההעלאה במשכורתו, ממשכורת של סגן שר למשכורת של שר. אך למען האמת, לא מדובר בתואר גרידא.

כל שר היושב מסביב לשולחן הממשלה, נושא באחריות מיניסטריאלית על כלל ההחלטות המתקבלות בממשלה. בעקבות כך, הבהיר ליצמן לראש הממשלה בנימין נתניהו, בהתאם להוראות שקיבל ממורו ורבו, כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א, כי במקרה וחילולי השבת בעבודות הרכבת ימשיכו, יהיה עליו להתפטר מתפקידו כשר הבריאות.

הבוקר, בצעד נדיר שלא נראה הרבה בפוליטיקה, מתוך גאווה יהודית, העביר ליצמן את מכתב ההתפטרות לנתניהו. "לאורך כל הדורות שמר עם ישראל את יום השבת כערך עליון, כפי הנאמר בתורתנו הקדושה: "ושמרו בני ישראל את השבת לדורותם ברית עולם. ביני ובין בני ישראל אות היא לעולם" (שמות לא,טז). גם במדינת ישראל ידענו לשמור על יום המנוחה כאות של קדושה ומנוחה. משכך, איני יכול לקחת אחריות על חילולי שבת הפוגעים בערכי מסורת ישראל, מנוגדים לסטטוס קוו ומהווים קו אדום מבחינתי", כתב לראש הממשלה.

"כידוע לך, ניסיתי למנוע את חילולי השבת ברכבת ישראל בכל דרך, אך משלא הצלחתי, לא אוכל עוד לשאת באחריות מיניסטריאלית לפגיעה קשה באחד מערכי הנצח של העם היהודי, שהוא יום השבת. אני מתפטר מתפקידי בראש מורם ובתחושת שליחות יהודית" – הוסיף, והבהיר במעשהו כי הערכים עדיין חשובים יותר לציבור החרדי מג'ובים ותקציבים.

אך לא רק מאבק על דמותה של המדינה היהודית מתחוללת כאן, אלא גם מאבק על דמות המפלגות החרדיות. בזמנים שפוליטיקאים אחרים מתבטאים בזלזול כלפי גדולי ישראל, בימים בהם נציגים סבורים שכוחם ועוצם ידם שווה משהו ומתעלמים מהעובדה שלולא הוראת הרבנים הציבור לא היה מכניס אותם לכנסת – הוכיח ליצמן כי יש דרך אחרת. דרך של ציות למשלח שלו לכנסת. מי שאמר לו לרוץ אמר לו לפרוש, וליצמן, כחסיד ממושמע – שמע וקיים.

וכאן נכנסים לתמונה כל מיני עיתונאים ופרשנים בחזות חרדית. אשריכם גולשי JDN שאינכם נחשפים לזוהמה היוצאת מפיהם ולכמויות הרפש שהם מטילים בנציגים החרדיים ובשולחיהם לכנסת ולממשלה, אך לפתע, התמלאו אלו דאגה עצומה לעתיד הדור כולו: "אם הקואליציה תתפרק בגלל התפטרות ליצמן, לא יספיקו להעביר את חוק הגיוס, ובבחירות הבאות, על פי הסקרים, יש עתיד של יאיר לפיד צפויה להתחזק והכל בגלל…", טוענים אותם ליצנים בעלי מקלדת כשהם מוסיפים שלל תיאוריות מגוחכות ובזויות על מנת להסביר מדוע התפטר ליצמן, כאשר כמובן, חילולי השבת והציות למורו ורבו – נעדרים מרשימת הקונספירציות שלהם.

וכי האדמו"ר מגור לא לקח בחשבון את האפשרות שלפיד יתחזק בבחירות הבאות? ובכלל, אין גבול לטיפשות שלכם? וכי מישהו דיבר על פירוק הקואליציה? ליצמן הרי רק התפטר מהממשלה בגלל האחריות המיניסטריאלית ולא עזב את הקואליציה! כפראפרזה למשפט הידוע שהתקשורת היא כלב השמירה של הדמוקרטיה, טפח לעצמו על השכם עיתונאי אחד שהכריז כי התקשורת החרדית העצמאית היא כלב השמירה של ערכי היהדות. כן. לא פחות מכך…

מהצד השני, ישנם עיתונאים שממהרים לתקוף את שרי הממשלה החרדים שלא התפטרו מהממשלה. ובכן, כידוע, מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל התיר מלכתחילה לח"כי ש"ס לכהן כשרים, ובנוסף, כל עוד הם לא קיבלו הוראה מפורשת מרבותיהם כי עליהם לפרוש מהממשלה, לזלזל בהם על אי ציות לרבנים של פוליטיקאים אחרים, מגוחכת למדי.

הסאגה עדיין לא הגיעה לסיומה, אך בינתיים, זה הזמן לעצור לרגע ולהפיק את מסקנת הביניים, מלבד המאבק על חילולי השבת: הציות לגדולי ישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
13 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תודה רבה לכם
על דברי המוסר חוצבי הלהבות אש
ועל דברי החיזוק הנלהבים
ובהזדמנות זו נודה לכם גם
על כך שאתם נותנים לנו הקוראים
גם אפשרות להביע את דעתנו
ולא חושבים שרק מה שאתם
מחזיקים בנושא מסוים הוא
הצד היחיד והאמת היחידה
ויש כאן חופש ביטוי מוחלט
לכל דעה כמובן בתנאי שהוא
לא נגד דברי תורה מפורשים
ושוב תודה רבה לכם על הכל

אני רוצה להוסיף שזה בדיוק הפוך, כל עוד חילולי השבת היו בצינעה כמו בכל השנים עוד ניתן היה לשתוק מבחינת ההלכה, אבל אותם עיתונאים חוצפנים הם אלו שהעלו את זה למודעות וגרמו במו ידם לחילול השם וזה מה שהצריך את ליצמן להתפטר!! מי שעוזה חילול השם בזה שהעבודות ממשעכות וכולם מדברים על זה זה הם בעצמם!!

מזדהה בכל מילה צודק ב 100%

כל הכבוד למי שכתב את המאמר הזה, בדור של היום נדיר לשמוע את הקול השפוי והיהודי הזה, לדאבוננו גם בציבורים שלנו מותר להתחזק באמונת חכמים, ולהיות כנוע בלב לגמרי זה לא תמיד בא אוטומטי.

רק רציתי להעיר שהדמיון
לשבירת הלוחות קצת מוגזמת
ואפילו צורמת לאוזן
כי הממשלה היא לא לוחות
חס ושלום אלא ההיפך הגמור
מהצד שכנגד בכלל
ואפילו השתתפותינו שם
לא הופכת את זה לשום דבר
שמתקרב לדבר הכי קדוש שהיה
בהיסטוריה
"הלוחות הראשונות"
ועם משה רבינו ע"ה אי אפשר
להשתמש כדימוי בשום צורה
לשום נושא
בטח שלא לעניין השר שנוגע
לליצמן
ועניין שבירת הכלים הוא עניין
עמוק ביותר בקבלה ואכמ"ל

קודם כל ואחר כל תודה רבה לאתר הנפלא JDN שבאמת מביא לנו ממש ממש רק סולת נקיה.
אך לדאבוני הרב אני ממש תמה מהיכן נשתרבב לתוך אתר זו מאמר כזה שבמקום להדגיש ולהסביר לקוראים היקרים כי אנו הולכים בדרכי רבותינו בלי שום פשרה ומי שצריך להבין שזה תירוץ על מה שהם ראו באתרים אחרים יבין מעצמו, ובמקום זה נראה שמחפשים פה להשמיץ עיתונאים וכתבים אחרים עוד פעם ועוד פעם ממש ככלב השב על קיאו שזהו וודאי אינו לפי דרכנו.
בתקווה להבנה….
יהודי שמאוד נהנה מאתר כמעט מדי יום ביומו

ווווווואאאאאאוווווווווו
מאמר מדהים ונוקב!!!!!

מעניין. לפני שליצמן התפטר העיתונאים זבי החוטם האלו צעקו שצריך לפרוש בגלל השבת. ואחרי שזה קורה הם צועקים שאסור לפרוש בגלל חוק הגיוס! הם באמת חושבים שאנחנו כאלו אידיוטים?!

ברוך השם שהיום אפשר שיהיה אינטרנט,
ויהיה חדשות נקיות ומסוננות,
וודאי רבה היא זכותכם,
כי בגלל שהאתר הזה נותן מענה מצוין,
אין צורך לחפש אתרים נוספים וסינונים חלשים יותר,
ברור לי שזכויות רבות עומדות לזכותכם!

מדור אינפורמטיבי…

יהודי יקר, אמנם איני בקיא בהיסטוריית האתר, אבל לגבי מקרה זה, אותם "עיתונאים וכתבים אחרים" הם עוכרי ישראל הנכללים בכלל מחטיאי הרבים, שאין להם חלק לעולם הבא(רמב"ם הלכות תשובה פרק ג' סעיפים ו', ה'), ומצוה גדולה לבזותם בפרהסיא! (כעין מה שכתב החפץ חיים בכלל ח' סעיף ה')

ועכשיו אפשר להרגע מפסטיבל ליצמן שנחוג מיום חמישי.

הוא לא היה צריך לקחת תפקיד שר מלכתחילה, חבל שבזמנו הוא לא הבין את זה, ועל כגון דא אמר הרב מבריסק (אגוטא בעל עגלה גייט נישט אריין אין בלעטא) שאדם חכם מלכתחילה לא נכנס לבוץ.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture