צילום: פלאש 90

ליצמן בראיון סוער: "בג"ץ, לא יכול לכפות דבר על המגזר החרדי"

שבוע לאחר התפטרותו על רקע משבר הרכבת, ח"כ יעקב ליצמן בראיון סוער לעיתון 'ישראל היום' • " הודעתי שאני מתפטר - והתפטרתי. בג"ץ, לא יכול לכפות דבר על המגזר החרדי, לא בגיוס ולא בעניין הזה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שבוע לאחר שהתפטר מתפקיד שר הבריאות על רקע משבר הרכבת, יעקב ליצמן מניח הכל על השולחן. בראיון ל'ישראל היום' אמר, "הודעתי שאני מתפטר – והתפטרתי, מיום שני בלילה לא דרכתי במשרד הבריאות. ראש הממשלה יכהן כשר בשלושת החודשים הקרובים. הצוות שלי, שנשאר שם, הוא זמני".

ליצמן הוסיף כי: "דיברו איתי על תיקון החוק שיאפשר לכהן כסגן שר, ואמרתי שאני לא רוצה לשמוע. זה תלוי בחוקים. אם יעבירו את חוקי השבת, יהיה אפשר להתחיל לדבר. אני לא חוזר, כרגע".

השר המתפטר סיפר: "כבר ביום חמישי ראיתי את התכנונים, הבנתי שהגענו למצב אל־חזור, ואמרתי לנתניהו ולחיים כץ שאני הולך להתפטר. אני לא שחקן – אמרתי, והתפטרתי. אני גאה שקיימתי את מה שגדולי התורה אמרו לי לעשות. בניגוד לח"כים החילונים, אנחנו שואבים את כל הכוח מגדולי התורה. אני וגפני שווים עשרה קולות. בלי האדמו"רים והרבנים, אנחנו לא שווים".

ליצמן הגיב לקריקטורה של עיתון 'הארץ' שבה נראה איך האדמו"ר מגור יושב בראש שולחן הממשלה ומנהל את המדינה: "ראיתי את הקריקטורה הרשעה בעיתון 'הארץ', זה עיתון רשע, שלא מפסיק לתקוף את החרדים ולפרסם פייק ניוז. אתם לא יודעים שאנחנו מונחים על ידי מועצת גדולי התורה? זה חדש לכם?! ברור שהם מנהלים לנו את המפלגה. יש הסכם קואליציוני שחתמנו עליו, שאומר שצריך ללכת לפי הסטטוס קוו. לא כיבדו אותו, אז התפטרתי".

ליצמן הדגיש: "אנחנו לא רוצים לשנות את הסטטוס קוו, אלא לשמור עליו. יש דברים שהם בסטטוס קוו מאז קום המדינה, ולא ביקשנו לשנות אותם. אני לא יכול לסגור את המדינה – הלוואי שיכולתי לסגור אותה בשבת, אבל אני לא יכול. יש דברים שמוסכם עליהם, ועם זה הלכנו".

"שלושה ימים כל המדינה דיברה על מה זה שבת קודש, מה מותר ומה אסור, אילו היתרים אפשר לתת ואילו לא. אנשים הבינו את חשיבות השבת".

"מה שקורה היום בשבת בישראל הוא איום ונורא. במשך שנים אנשים מסרו את נפשם בשביל לשמור על השבת, והיום יש בני נוער שאין להם מושג מה זו שבת ומה זה קידוש. יש בתים שעושים בהם קידוש, ואז יוצאים לבילויים או לכדורגל – זו לא שבת. לצערי, במדינת ישראל השבת נרמסת, גם מכיוון שאנשים מקבלים תוספת שכר של 250 אחוזים בשביל עבודות בשבת, כמו ברכבת. אנחנו מפלגה חרדית, הכניסו אותנו לקואליציה גם בגלל נושאי יהדות. אנחנו שם כדי לתקן ולעזור".

ליצמן הבהיר בראיון ל'ישראל היום' כי מלכתחילה "לא רציתי להיות שר. גם אחרי שנהייתי שר, אמרתי שהלוואי שלא הייתי שר. כסגן שר היו לי כל הסמכויות. לשר יש אחריות קולקטיבית, הוא מצביע עם הממשלה, ואני לא יכול להיות שותף ואחראי לחילולי שבת. יותר לא אהיה שר".

הוא נשאל: "האם המשמעות היא שלעולם לא יהיה שר מיהדות התורה?", והוא השיב: "זו שאלה לרבנים, אבל כרגע לא נראה שיהיה שוב שר מטעם יהדות התורה. בג"ץ, לא יכול לכפות דבר על המגזר החרדי, לא בגיוס ולא בעניין הזה. במבחן המציאות זה לא עובד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ר' יעקב, חזק ואמץ!!

כל הכבוד ישר כוח זה מנהיג לדוגמה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture