Haim Zach/GPO

על רקע ההכרה בירושלים: טראמפ שוחח עם נתניהו ואבו מאזן

נשיא ארה"ב שוחח עם ראש הממשלה נתניהו, הנשיא הפלסטיני ומלך ירדן עבדאללה - יממה לפני הכרזתו הצפויה על הכרה בירושלים כבירת מדינת ישראל. מוקדם יותר היום, גינו באיחוד האירופי את הצעד ובטורקיה איימו בניתוק היחסים עם ישראל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

על רקע הזעם בראמללה על הדיווחים לפיהם הנשיא טראמפ צפוי להכריז על הכרה אמריקנית בירושלים כבירת ישראל, שוחחו היום (שלישי) טראמפ ויו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן בנושא. על פי סוכנות הידיעות הצרפתית AFP, הנשיא האמריקני היה זה שטלפן לאבו מאזן, ככל הנראה במטרה להבהיר עמדות.

נשיא ארצות הברית אף שוחח בנושא עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם מלך ירדן עבדאללה. כל זאת, על רקע הדיווחים על נאומו הצפוי מחר, שמהווה שינוי דרמטי מהעמדה האמריקנית המסורתית. שרה סנדרס, דוברת הבית הלבן, הודיעה על השיחות שערך היום טראמפ. סנדרס מסרה כי בהמשך ימסור הבית הלבן פרטים על השיחות.

לצד ההכרה בירושלים, טראמפ שקל ברצינות להודיע על העברת השגרירות האמריקנית לירושלים מתל אביב, אך חזר בו בשלב זה מההחלטה. בעקבות החשש, בסוף השבוע האחרון שיגרו הפלסטינים מסר מאיים לטראמפ והבהירו כי הכרזה כזו תהווה סוף לתהליך המדיני ו"תקבור" אותו באופן סופי.

כמו כן בסוף השבוע העביר גם חמאס הודעת אזהרה לבית הלבן עם איום ישיר שקרא לנשיא האמריקני שלא לפעול באופן זה, שכן למעשה יהיו השלכות מיידיות בשטח. בהודעה שפרסם נכתב כי חמאס "מזהיר את טראמפ מהכרה בירושלים כבירתה של מדינת ישראל" ואנשיו הבהירו כי ירושלים היא "עיר מוסלמית ובירתו של העם הפלסטיני".

לגינויים כלפי הצעד האמריקני הצפוי הצטרף גם האיחוד האירופי. שרת החוץ של האיחוד, פדריקה מוגריני, הבהירה כי "יש להימנע מכל פעולה שתערער את המו"מ המדיני בין ישראל לפלסטינים" והוסיפה כי ירושלים "צריכה להיות בירה משותפת של שתי המדינות". הודעתה של שרת החוץ של האיחוד הגיעה שעות ספורות לאחר הודעת הבית הלבן כי הנשיא טראמפ החליט לדחות את הכרעתו בנושא העברת השגרירות האמריקנית לירושלים והכרה בה כבירת ישראל לשבוע הבא.

מוקדם יותר היום שיגר נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן איום במהלך נאום בפרלמנט הטורקי ואמר כי הסוגיה סביב ההכרה של ארה"ב בירושלים כבירת ישראל עלולה להוביל לניתוק הקשרים הדיפלומטים עם ישראל. "הכרה בירושלים כבירת ישראל היא קו אדום עבור המוסלמים ברחבי העולם", אמר לנשיא האמריקני בשיחה ביניהם. ארדואן טען שייכנס ועידה של המדינות החברות בארגון לשיתוף פעולה אסלאמי כדי לתאם את ההתנגדות.

במשרד החוץ סירבו להתרגש מהאיום ומסרו בתגובה: "ירושלים היא בירת העם היהודי מזה 3000 שנה, ובירת ישראל מזה 70 שנה, בין אם ארדואן מכיר בזה או לא".

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, מסר: "איננו מקבלים הוראות ואיומים מנשיא טורקיה. ישראל היא מדינה ריבונית וירושלים היא בירתה. אין מהלך צודק ונכון יותר היסטורית מאשר להכיר כעת בירושלים בירת העם היהודי מזה 3000 שנה כבירתה של מדינת ישראל. ימי הסולטאן והאימפריה העות'מאנית חלפו".

שר החינוך, נפתלי בנט, הגיב אף הוא לדברים ואמר: "לצערנו בשנים האחרונות ארדואן אינו מפספס הזדמנות לתקוף את ישראל. ישראל צריכה לקדם את יעדיה ובכללם את הכרת ירושלים המאוחדת כבירה של מדינת ישראל. תמיד יש מי שיבקר, אך בסופו של דבר, מוטב ירושלים מאוחדת מאהבת ארדואן".

ארדואן מאיים: העברת השגרירות – תוביל לניתוק היחסים עם ישראל

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בסדר ארדואן חמוד אם את מאיים אז לא נעביר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture