Miriam Alster/FLASH90

עתירה לבג"צ נגד האוצר שלא העביר משרדי ממשלה לירושלים

ברקת נגד כחלון סיבוב נוסף: העירייה הגישה עתירה לבג"צ נגד משרד האוצר, בעתירה נטען כי האוצר אינו מבצע את חובתו בחוק, באמצעות מינהל הדיור הממשלתי במשרד, להעברת כלל יחידות הממשלה אל ירושלים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

עיריית ירושלים הגישה עתירה לבג"צ כנגד שר האוצר משה כחלון ומשרד האוצר. בעתירה נטען כי משרד האוצר אינו מבצע את חובתו בחוק, באמצעות מינהל הדיור הממשלתי במשרד, להעברת כלל יחידות הממשלה הנמצאות כיום מחוץ לבירה, אל ירושלים. תמונת המצב העגומה מראה כי למעלה מ-163 יחידות הממשלה הממוקמות מחוץ לירושלים, עושות זאת בניגוד לחוק יסוד ירושלים ולהחלטות הממשלה שהתקבלו בנושא.

על פי הנתונים המפורטים בעתירה, הנזק הכלכלי העצום הנגרם לירושלים מאי ביצוע החלטת הממשלה נאמד באובדן הכנסות של למעלה מ-2 מיליארד ש"ח לבירה בעשור הקרוב, וכן אובדן של למעלה מ-10,000 משרות ירושלמיות. מבדיקה שערכה עיריית ירושלים עולה כי למעלה מ-100 יחידות ממשלתיות כלל לא ביקשו אישור חריג בעניין וחלקן אינן יושבות בירושלים על אף שבקשתן לאישור חריג נדחתה באופן ברור ונחרץ. כמו כן ביקשה העירייה כי בית המשפט יוציא צו מניעה כנגד משרד האוצר ויורה לו שלא לאשר ולחדש חוזי שכירות חדשים וכל הוצאה למשרדי ממשלה מחוץ לירושלים.

ביזנעס שימושי

על פי הנטען בעתירה, לא רק שמשרד האוצר בורח מאחריותו להעברת כלל יחידות הממשלה לירושלים, אלא לא פחות מ-8 יחידות השייכות למשרד האוצר עצמו, אינן יושבות בירושלים תוך הפרה בוטה של החוק. כך למשל היחידה הארצית לפיקוח על הבניה באוצר יושבת בתל אביב, יחידת המטה למעברי גבול יבשתיים באוצר יושבת בנתניה, יחידת הפשיעה המאורגנת ויחידת הפירוקים של רשות המיסים באוצר יושבות בלוד, יחידת מלשינון המיסים של האוצר יושבת בתל אביב וכך גם יחידת הביטחון של רשות המיסים באוצר ויחידת חקירות מס הכנסה באוצר. מרבית היחידות באוצר בחרו לעשות דין לעצמם ואפילו לא לפנות בבקשה לקבלת אישור מוועדת החריגים בנושא, כנדרש בחוק. מינהל הדיור באוצר אף אישר חידוש חוזי שכירות ואיתור דיור שלא בתחומי ירושלים, מבלי שביקש את אישורה של וועדת החריגים לכך. יחידות האוצר העבירו לעירייה תירוצים שונים ומשונים ביניהם "העובדים גרים באיזור השרון והצפון", "היחידה קטנה", "אין טעם להעביר את היחידה" ועוד. העירייה מציינת בעתירתה כי "כל הפניות לשר האוצר כחלון בנושא העלו חרס ונותרו ללא כל מענה".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת ציין כי "כשאפילו נשיא ארה"ב מכיר בירושלים כבירת ישראל, הגיע הזמן שגם משרד האוצר יכיר בה ויעביר את יחידות הממשלה אליה. הימנעותו של משרד האוצר מקיום החוק להעברת 163 יחידות הממשלה לירושלים פוגעת אנושות בבירת ישראל ויוצרת נזק עצום של אובדן 2 מיליארד ש"ח לכלכלת העיר בעשור הקרוב ופגיעה ב-10,000 משרות שהיו צריכות להיות משרות ירושלמיות. תשלומי הארנונה של משרדי הממשלה היו צריכים לממן יותר חינוך, יותר רווחה ויותר פיתוח תשתיות וניקיון בבירה. חוסנה הכלכלי ומעמדה של ירושלים נפגעים מכך מדי יום. הדבר חשוב שבעתיים כשאנחנו נאבקים להשגת תקציב ראוי לבירה מהאוצר. עתרנו לבג"צ כדי לשים סוף לזלזול בחוק ובקיום החלטות הממשלה. לא נקבל יותר תירוצים. כפי שאמר בן גוריון – למדינת ישראל היתה ותהיה רק בירה אחת – ירושלים הנצחית. כך היה הדבר מלפני 3000 שנה וכך זה יהיה עד סוף כל הדורות".

יצויין כי בירושלים קיימים נכסים רבים להשכרה עבור משרדי הממשלה באופן מיידי. בקול קורא שפרסמה הרשות לפיתוח ירושלים התקבלו הצעות להשכרת נכסים עבור משרדי הממשלה בשטח כולל העולה על 200,000 מ"ר. כמו כן, בימים אלו בונה העירייה את רובע העסקים החדש בכניסה לירושלים שיכלול 720,000 מ"ר ב-24 מבנים. "איפה שיש רצון, יש פיתרון" הוסיף ברקת, "כל יחידה שתעבור לירושלים תקבל מאיתנו שטיח אדום וליווי מלא לאיתור הנכסים ולמעבר חלק".

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture