Hadas Parush/Flash90

מרתון דיונים לאישור חוק ההמלצות; אמסלם: לפיד הכי משוחת פה

מליאת הכנסת מקיימת בשעה זו דיון מרתוני על חוק ההמלצות שצפוי להימשך עד ליום רביעי. ח"כ אמסלם: "הבן אדם הכי מושחת פה הוא יאיר לפיד". ח"כ הרצוג: "לגופו של עניין זה נושא ראוי, אני יכול לומר גם מניסיון אישי, אבל זה חלק מקמפיין לריסוק הדמוקרטיה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מליאת הכנסת מקיימת בשעה זו דיון מרתוני במאות הסתייגויות שהגישו סיעות האופוזיציה על חוק ההמלצות. אם אכן תמצה האופוזיציה את מלוא הזמן העומד לרשותה, הדיון צפוי להימשך עד ליום רביעי. עם זאת, בכל רגע יכולה האופוזיציה להסיר את ההסתייגויות ולדרוש הצבעה, על מנת לתפוס את הקואליציה לא מוכנה.

יו"ר ועדת הפנים ויו"ר הקואליציה הטרי ח"כ דוד אמסלם פתח את הדיון ואמר: "הבלוף הכי גדול שנתקלתי בו בחיים שלי קורה עכשיו. יש פה איזה שקר שמתגלגל בעוצמות שאני לא מאמין, שהתחיל בתקשורת. כל התקשורת – רובה – השמאלנית משקרת לציבור בעזרתכם. ואתם בעצם גם נרתמתם לעניין, ואתם משקרים במצח נחושה, כשאתם מכירים את העובדות.

אמסלם הוסיף, "אבל יש אנשים כאן שמכירים את העובדות ולא נותנים לעובדות לבלבל אותם, והם ממשיכים בשקר הגס כדי בעצם לטעת מצג שווא ושקרי אצל הציבור, שבאמת לא בקיא בחוק, הוא לא יודע על מה מדובר. הוא שומע מבוקר עד ערב בצד הזה: שחיתות ושחיתות ושחיתות, והוא מתחיל להאמין לזה בלי לדעת שאתם משקרים".

לאחר מיכן תקף ח"כ אמסלם את ח"כ לפיד ואמר: "אז בוא נספר לכם קודם כול מי הבן אדם הכי מושחת פה. יאיר לפיד נוסע על בסיס קובע כמעט לכל הגלובוס, משתכן במלונות פאר, לוקח אתו עוזרים. כל זה על חשבון הציבור, חשבון מימון המפלגות. שזה כסף ציבורי, דרך אגב, זה לא חבר שלו הזמין אותו לסיגר. זה כסף שהציבור מממן אותו".

ראשון הדוברים היה יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג: "הנושא לגופו של עניין הוא נושא ראוי לדיון. אני חושב שגם אתה (ח"כ אמסלם) מציג דברים מסוימים שהם חשובים. אני יכול לומר גם מניסיון אישי, שהם לא דברים נטולי ביסוס. אבל אני חושב שאתה לא מסתכל בכלל על התמונה בכללותה. התמונה בכללותה, שאתה חלק מקמפיין בלתי-פוסק, של הסתערות שלך ושל חבריך – כל אחד לקח מטרה, לטווח אותה, כדי שבסוף הקדנציה מערכת האיזונים והריסונים בדמוקרטיה הישראלית תתרסק ותתפורר לחלוטין.

"יכול להיות שהעניין שלך, כמו שאומרים, עומד בזכות עצמו – לדיון. אבל העובדה שאתה מביא את זה דחוס בתוך קפסולת זמן אך ורק כדי שזה יעבור עכשיו, ללא דיחוי נוסף, בתוך המכלול שבו אנחנו רואים שרת משפטים שמסתערת על מערכת המשפט ובית המשפט העליון תוך כדי בליסטראות בלתי פוסקות שיוצאות מהמפלגה שלך יום ולילה על מערכת המשפט ועצמאותה".

הצעת החוק מבקשת לקבוע כי כאשר המשטרה מעבירה חומר חקירה לפרקליטות, הוא יועבר ללא עמדתה בכתב לעניין הגשת כתב אישום נגד החשוד. לחומר החקירה תצורף, ככלל, עמדתה בכתב לעניין מכלול התשתית הראייתית לביסוס האשמה נגד החשוד, ואולם, בחקירה שבה יש פרקליט מלווה, עמדתה זו תועבר רק אם היועמ"ש לממשלה או פרקליט המדינה ביקשו זאת. עוד מוצע לקבוע כי בתיקים ללא פרקליט מלווה, אם המלצת המשטרה היא לסגור את התיק, היא תוכל להעביר לפרקליטות את עמדתה. בנוסף, מוצע להבהיר כי סעיף העונשין האוסר על עובדי ציבור למסור מידע לגורם בלתי מורשה, יחול אף על מסירת עמדת המשטרה בכתב כאמור. הוראות החוק המוצע יחולו גם על רשויות אחרות שיש להן סמכויות חקירה, והן לא יחולו על חקירה שנפתחה לפני תחילתו של החוק.

בדברי ההסבר נכתב: "תפקיד המשטרה הוא לחקור עובדות ואילו המלצה היא פרשנות סובייקטיבית המשיגה את גבולה של הפרקליטות שהיא המוסמכת להחליט בעניין העמדה לדין ולא המשטרה. בהמלצת המשטרה אם להגיש כתב אישום ואם לאו יש משום הטיית המשפט שכן על הפרקליטות, ולאחריה – אם יוגש כתב אישום – על בית המשפט להיוותר סוברניים בבואם להחליט האם הראיות מוצקות, מבוססות, יצוקות בבטון או שמא אין בהן די כדי לבסס הרשעה. המשטרה איננה בעלת ידע וכלים לשפוט את מידת תקפותן של הראיות, קל וחומר כאשר בסיומה של חקירה ממושכת ומאומצת אין די ראיות לביסוס הרשעה או לזיכוי.

"במקרים רבים בהם החלטת המשטרה להמליץ על הגשת כתב אישום התפרסמה, החשוד הפך באופן אוטומטי לנאשם וזאת גם אם התיק נדון בפרקליטות במשך תקופה ארוכה ובטרם התקבלה ההחלטה הסופית. לפיכך, כאשר המשטרה ממליצה על הגשת כתב אישום היא למעשה כובלת את ידי הפרקליטות מלקבל החלטה שונה וזאת על אף שהפרקליטות רשאית לקבל החלטה שונה מזו של המשטרה. הלכה למעשה, כאשר המשטרה מצרפת לממצאים שהיא מעבירה לפרקליטות בסיום חקירתה את המלצתה יש בכך כדי להטות, אולי אף להשפיע במידה מסוימת, על החלטת הפרקליטות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נא להעלות בוידיאו את דבריו של אמסלם נגד לפיד. למען יראו ישמעו וייראו

מה עם מסיבת פורים בחצי מליון שקל שלפיד מכספי המיסים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture