גרמניה תשמור על הזכויות הדתיות ותאיץ החקיקה בעניין

יממה לאחר כינוס הרבנים בברלין תגובה ראשונה של קנצלרית גרמניה קודם לכן קרא נשיא 'ועידת רבני אירופה', הגאון רבי פנחס גולדשמידט להורים יהודים להמשיך לקיים מצוות הברית בגרמניה * בחסות 'ועידת רבני אירופה' 'חוליא' ו'מתנאל' התכנסו רבנים בברלין לדיון בתגובה להחלטת ביהמ"ש האוסרת קיום ברית לתינוקות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"גרמניה תשמור על הזכויות הדתיות במדינה ותאיץ את החקיקה בעניין" – כך הודיעה קנצלרית גרמניה, גב' אנגלה מרקל באמצעות דוברה סטפן סייברט ביום שישי בהודעה שפרסמה בפני כלי התקשורת בברלין. זו התבטאות ראשונה של הקנצלרית מאז הסערה הבינלאומית שעוררה החלטת ביהמ"ש בקלן לאסור עריכת ברית מילה. יממה בלבד לאחר כינוס הרבנים בברלין במהלכה קרא נשיא 'ועידת רבני אירופה', הגאון רבי פנחס גולדשמידט שליט"א ליהודי גרמניה להתעלם מהפסיקה ולקיים את מצוות קיום ברית המילה לילדיהם. הגר"פ גולדשמידט קיים בברלין מסיבת עיתונאים בה השתתפו כלי התקשורת החשובים בגרמניה וכלי תקשורת בינלאומיים רבים.

קרא עוד:

[postim]

במהלך הכנס אמר הגר"פ גולדשמידט כי משפחות יהודיות רבות בגרמניה כבר ביטלו את תכניותיהם לעריכת ברית המילה של בניהם "ומכנס זה אנחנו קוראים להם, יחד עם ארגון רבני גרמניה ה- ORD, להתעלם מהחלטת ביהמ"ש ועל הורים היהודיים להמשיך את קיום ברית המילה. עשינו זאת במשך 4000 שנה ונמשיך כך!". בכנס הרבנים הצעירים שהתקיים ע"י 'ועידת רבני אירופה' והארגונים היהודיים; 'חוליא' ו'מתנאל' בראשות גב' גואל אפללו, הוחלט על הקמת אגוד מוהלים שיפעל במשותף עם רבני גרמניה והאיחוד הפדרלי של רופאים יהודיים.

הכינוס נועד לדון עם הרבנים הצעירים בדרכים להתמודדות עם החלטת ביהמ"ש האוסר עריכת בריתות בתינוקות ובדרכי התמודדות עם אתגרים נוספים העומדים כיום בפני הרבנים באירופה. בכינוס השתתפו אנשי המרכז לבירור יהדות 'שורשים', בניהולו של הרב שמעון הר שלום, הפועל בישראל במימון קרן הר טריגובוף שפיתחו כלים מיוחדים על מנת לאתר את השורשים היהודיים של המבקשים לחדש את הקשר שלהם לעם היהודי. מנכ"ל הקרן, שלום נורמן דיבר עם הרבנים על הצורך לקרב את אותם אלה שהקשר איתם אבד באמצעות הרבנים שיהוו הגשר שלהם לעם היהודי. הוסכם כי שורשים יסייע לכל בתי הדין באירופה במקרה של בירור יהדות וישתף עימם פעולה על מנת להגיע לבירור מהיר ומצלח עבור המבקשים זאת.

כזכור, בימ"ש בעיר קלן עורר סערה בהחלטתו להרשיע רופא שמל ילד מוסלמי אשר סבל מדימום יתר לאחר ניתוח המילה. לפי דברי השופט, מילה גורמת לנזק גופני וצריכה להתבצע רק על זכרים בוגרים מספיק הנותנים את הסכמתם לעניין.

בראיונות שהעניק לכלי התקשורת הבינלאומיים שהגיעו לסקר את הכינוס אמר הגר"פ גולדשמידט כי החלטה זו בעיתית ביותר עבור הקהילות היהודיות בגרמניה וכי הוא מקווה שהשלטונות בברלין יאיצו את תהליך ההבהרה המשפטית בחקיקה מתאימה. "ההחלטה הזו מעבירה, לצערי, מסר ברור כי הקהילות היהודיות והמוסלמיות אינן מקובלות חברתית באירופה, ובמקרה ובתי משפט בערכאה גבוהה יותר יגבו את ההחלטה, הרי יהיה זה בבחינת איום להווה ולעתיד של הקהילות היהודיות בגרמניה".

הגר"פ גולדשמידט הזכיר את הדיון בו השתתף בנושא בכנסת לפני הגעתו לגרמניה וכי גם שם אמר שגריר גרמניה בישראל אנדראס מיכאליס כי כמה מפלגות בגרמניה כבר מקדמות חקיקה שתסדיר את העניין. הגר"פ גולדשמידט הוסיף כי גם שר החוץ של גרמניה אמר כי על חברה מודרנית וסובלנית כמו זו הקיימת בגרמניה להתיר מנהגים דתיים וכי נציג האו"ם לעינייני חירות הדת כינה את החלטת ביהמ"ש בקלן כ'שטויות'.

"זהו חלק מטרנד עכשווי להגביל את חירות הדת באירופה השם לו למטרה לפגוע במנהגים יהודיים ומוסלמים כגון מילה ושחיטה כשרה. אנו רואים את ההחלטה הזו של בימ"ש גרמני בתוך קונטקסט של אי סובלנות אירופאית גוברת כלפי דתות אחרות כמו החלטה בשווייץ האוסרת בניית צריחים חדשים על גבי מסגדים, חרם צרפתי על לבישת הבורקה בציבור וניסיון הולנדי לחוקק חוק נגד שחיטת בשר כשר וחאלל וכן דוגמאות נוספות לחקיקה המבוססת על טינה כלפי ההגירה המוסלמית הגוברת. ההחלטה של ביהמ"ש בקלן זוהי דוגמה נוספת לניסיון להעביר את המיעוטים במדינה לשוליים".

הגר"פ גולדשמידט אמר עוד כי הוא המום מסקר דעת קהל אשר מראה כי רוב הגרמנים תומכים בהחלטת ביהמ"ש. "זה הבסיס לדמוקרטיה ליבראלית, ולהכרה מלאה בחירות הדת של מיעוטים. ברית מילה נהוגה בקרב העם היהודי זה 4000 שנה, והינה הנוהג היהודי הישן ביותר ואחת המצוות החשובות. נכריים בוגרים המבקשים להצטרף לעם היהודי, גם כן מתבקשים לעבור ברית מילה. אנו מקווים כי הממשלה הגרמנית תפתור את הבעיה ע"י הוראה להבהרה חוקתית בהקדם האפשרי. יש לזכור כי בניית הקהילות היהודיות ברחבי גרמניה על חורבות הקהילות אשר נספו בימי מלחמת עולם שנייה, מהווה צעד חשוב ביותר עבור העתיד של גרמניה ואני בטוח שלגרמניה עצמה יש אינטרס בשימור נוהג ברית המילה במדינה".

הגר"פ גולדשמידט גם התייחס לדבריו של האפיפיור בנדיקט ה-16 שנאמרו בעת ביקורו בגרמניה אשתקד. בדבריו אמר האפיפיור כי מבחינה היסטורית, אירופה נשענת על שלושה עמודים: התורה מירושלים, הפוליטיקה מרומא והפילוסופיה מיוון.

יצוין, כי ב'ועידת רבני אירופה' חברים כ – 700 רבני מדינות ערים וקהילות, אבות בתי דין ודיינים מכל רחבי אירופה ובכנס בברלין השתתפו כ-30 רבנים מיותר מעשר מדינות אירופאיות.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ועידת רבני אירופה הארגון המוביל באירופה

עלו לארץ ישראל בלי להתבכיין ולהתחנן לנאצים שערשו לכם לשמור מצוות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture