צילום: פלאש 90

דקר בעקבות הכרזת טראמפ: כתב אישום נגד המחבל מהתחנה המרכזית

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד יאסין אבו אלקרעה, המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בכניסת לתחנה המרכזית בי-ם. "רצה להפוך ל"שהיד" וזאת, לשיטתו, כדי להגן על ירושלים ועל מסגד אל-אקצא"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד שגיב עוזרי, הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד יאסין אבו אלקרעה, תושב שכם בן 24, בגין עבירת מעשה טרור של נסיון לרצח וכן עבירה של כניסה לישראל בניגוד לחוק.

על פי כתב האישום,  נוכח הצהרת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בדבר הכרה בירושלים כבירת ישראל, גמר הנאשם בדעתו לרצוח כמה שיותר יהודים בירושלים, להיהרג במהלך האירוע ולהפוך ל"שהיד" וזאת, לשיטתו, כדי להגן על ירושלים ועל מסגד אל-אקצא.


בוידאו: זירת הפיגוע)

בליל 9.12.17, וכשהוא מתכנן לבצע את פיגוע הדקירה ביום המחרת, העלה הנאשם לעמוד הפייסבוק שלו פוסט בשפה הערבית, שאת עיקרו זכר מלימודיו בבית הספר, ואשר תוכנו כדלקמן: "למען אללה קמנו, שואפים להניף את הדגל, להחזיר לדת את תפארתה, להחזיר לאלאקצה את תפארתו, שדמנו ישפך. דמנו זול למען המולדת וירושלים ואלאקצה".

בבוקר יום 10.12.17, בסמוך לשעה 8:00, לאחר שהקיץ משנתו ונפרד טלפונית ממקורביו, רכש הנאשם מחנות כלי בית בכפר ברטעה סכין מטבח שאורך להבה 11 ס"מ, שבאמצעותה יבצע את פיגוע הדקירה.

כשהוא מצויד בסכין, אותה הסליק בחלקו הפנימי של המעיל אשר לבש, וכשהוא מנצל את היתר הכניסה למרחב התפר אשר החזיק, הגיע הנאשם לתחנה המרכזית בחדרה וברר כיצד להגיע לירושלים, וזאת כדי להוציא את הפיגוע אל הפועל. הנאשם עלה על מונית 'ספיישל' לירושלים וביקש מהנהג להורידו בתחנה המרכזית בירושלים בתואנת שווא כי מעסיקו אמור לבוא ולאוספו משם.

במהלך הנסיעה לירושלים, כתב הנאשם בערבית ושמר במכשיר הטלפון הנייד שלו "צוואה" שאת נוסחהּ זכר מספרי הלימוד בבית הספר התיכון, ואשר התכוון לפרסמה בפייסבוק בסמוך לפני פיגוע הדקירה, ואשר תוכנה כדלקמן: "אחי אוי אחי, מצווה עליך את אבא ואמא, ואוי לך אחותי אם תדאגי אחריי. למען המולדת הקרבתי בדמי, הכל למענך יא פלסטין".

//www.jdn.co.il/video/922687

משירד מהמונית ניגש הנאשם לשער הכניסה אל התחנה המרכזית ואולם התבקש על ידי  מאבטחת במקום להציג תעודה מזהה. הנאשם הציג את תעודת הזהות שלו ואת היתר הכניסה למרחב התפר אשר החזיק ברשותו. בזמן שהמאבטחת בדקה את מסמכיו של הנאשם, הצטרפו אליה שני מאבטחים נוספים, אשר בדקו גם הם את המסמכים. תוך כדי כך, התבקש הנאשם על ידי אחד המאבטחים להתלוות אליו ולעבור דרך המגנומטר בכניסה לתחנה המרכזית. הואיל והמגנומטר צפצף, הוציא הנאשם פעם אחר פעם חפצי מתכת אשר החזיק על גופו, פרט לסכין. משכך המשיך המגנומטר לצפצף כל אימת שהנאשם עבר דרכו. תוך שכך, הגיע אשר אלמלח, אחראי האבטחה במקום ונעמד סמוך למגנומטר, ליד המאבטח והנאשם והחל לבדוק בעצמו את אישור הכניסה של הנאשם. משנתבקש הנאשם להוריד את המעיל ולעבור שוב דרך המגנומטר, החליט לבצע את פיגוע הדקירה בו במקום. הוא שלף ממעילו את הסכין ונעץ אותה בעוצמה בחזהו של אשר אלמלח, אותו זיהה כיהודי.

כתוצאה מדקירת הסכין, נגרם למאבטח פצע דקירה בחזה ימני קדמי, וחתכים נוספים. המאבטח הובהל לבית החולים שערי צדק שם הוכנס מיידית לחדר ניתוח, הקרע נתפר, הדימום נוקז והוא הועבר מורדם ומונשם לטיפול נמרץ, ונזקק לטיפול רפואי אינטנסיבי מאז, בהיותו נתון בסכנת חיים.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture