Israel Sellem/POOL

הממשלה אישרה את הצעת החוק שתחזיר את ליצמן למשרד הבריאות

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה חוק שיאפשר לראש הממשלה להעניק לסגן שר סמכויות רחבות כמו לשר. החוק נולד בעקבות הוראת בג"ץ להעביר מידי נתניהו את תיק הבריאות • ליצמן הודיע בעבר כי לא יסכים לשינוי במעמדו עד לאישור חוקי השבת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את החוק שסולל את חזרתו של ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) למשרד הבריאות. החוק מאפשר להאציל סמכויות סטטוטריות הנתונות לשר, לידי סגן שר שמונה במשרד שראש הממשלה מכהן בו כשר. מדובר בשינוי חוק יסוד שיאפשר לליצמן לכהן כסגן שר במעמד שר.

משרד המשפטים ניסח את תזכיר החוק מיד עם ההתפטרות של ליצמן מתפקיד שר הבריאות בעקבות עבודות רכבת ישראל שבוצעו בשבת. היות ומדובר בשינוי חוק יסוד הוא דורש רוב של 61 חברי כנסת והוא יעלה קודם להצבעה בממשלה כדי שהכנסת תוכל לאשר אותו בקריאה ראשונה ביום שני הקרוב.

בדברי ההסבר לתזכיר החוק נכתב כי "הממשלה מבקשת כעת לאפשר במשרד שראש הממשלה מכהן בו כשר, הפעלת סמכויות סטטוטוריות הנתונות לשר בידי סגן שר שמונה באותו משרד. לפיכך, מוצע לתקן את סעיף 33 לחוק היסוד, על דרך של הוספת סעיף כך שייקבע כי כאשר ראש הממשלה מכהן כשר הממונה על משרד, יהיה רשאי הוא לאצול את סמכותו, בהתאם להוראות סעיפים קטנים גם לסגן שר באותו משרד". כך יווצר מצב שבו ליצמן יקבל את ההחלטות במשרד, אך ראש הממשלה יישא באחריות.

החוק נולד בעקבות הוראת בג"ץ לראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר מידיו את תיק הבריאות לשר במשרה מלאה והורה לכנסת לתקן את החקיקה. לאחר שהחוק יאושר בשלוש קריאות במליאת הכנסת, יתאפשר ליעקב ליצמן, שהתפטר מתפקיד שר הבריאות בשל משבר השבת, לשוב לתפקידו כסגן שר.

ליצמן הצהיר מיד לאחר התפטרותו כשר כי לא יסכים "לדון בשום חוק בנושא סגן שר, כל עוד לא יאושרו חוקי השבת: המרכולים ושעות עבודה ומנוחה, כפי דרישת ראשי הסיעות החרדיות". חוק המרכולים צפוי לעבור סופית ביום שני הקרוב, ולאחר אישורו יובא לאישור חוק סגן שר. חוק שעות עבודה ומנוחה המכונה "מסורת ישראל" אושר ביום שני שעבר בכנסת.

ח"כ יאיר לפיד צייץ בתגובה: "בריאות הציבור זה עניין של חיים ומוות. לא עניין למשחקים פוליטים. מערכת הבריאות שלנו זקוקה לשר במשרה מלאה. ההחלטה להחזיר את ליצמן לתפקיד סגן שר היא עוד דוגמא לכך שכל מה שמעניין את הממשלה הזו והעומד בראשה זה הישרדותם האישית על חשבון טובת הציבור".

עם התפטרותו בחודש שעבר אמר ליצמן כי "עבודות השבת – בניגוד להלכה, בניגוד לסטטוס קוו". הוא ציין כי הגיש את התפטרותו "בעקבות עבודות חילולי שבת ברכבת ישראל, אתמול וגם בתקופה האחרונה. בכל הדורות ידענו שהשבת שומרת עלינו, ידענו שזה יסוד הברית בין עם ישראל והקב"ה. לצערי רכבת ישראל עשתה לאחרונה את יום השבת יום השיפוץ הלאומי. כל השיפוצים שלהם ברכבות הם עושים בשבת, שלא לצורך".

בפנותו לאזרחי ישראל מסר אז ליצמן: "לאורך כל הדורות ידע עם ישראל לשמור על יום השבת כערך עליון, למסור נפשו עליו. שבת קודש היא יום מנוחה לאומי ואנו חונכנו לשמור למניעת חילול השבת. לצערי ונוכח הכאב הגדול, בעקבות עבודות ממשלתיות שבוצעו בשבתות בפרהסיה בידי רכבת ישראל מזה תקופה ארוכה, החלטתי להתפטר מתפקידי כשר הבריאות. כשר בישראל, איני יכול לשאת באחריות מיניסטריאלית, שנעשו בפרהסיה וחילול שבת ממלכתיים, בניגוד לערכים המקודשים לעם היהודי, לסטטוס קוו ולהסכם הקואליציוני.

"אני שמח על הזכות שנפלה בחלקי לקדם וליעל את מערכת הבריאות בישראל. פעלתי בכל דרך לטובת ציבור החולים, ללא הבדל בין כלל האוכלוסיות והמגזרים. הגענו להישגים רבים, ברוך השם זכיתי לעשות הצלת חיים עם סיוע רבבות אנשים בתחומי הבריאות. אני מתפטר מתפקידי בראש מורם, בתחושת שליחות ערכית ויהודית. אמשיך לעשות ככל יכולתי למען עם ישראל בכל מקום ובכל דרך. תודה".

//www.jdn.co.il/breakingnews/928830

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יאיר אולי תעשה טובה ותלך לישון במלון בחו"ל

אני לא מבין-
יאיר אתה מדבר לעצמך???????

לפיד! יַא טמבל! מה זה משנה אם קוראים לו שר או סגן שר, אם הסמכויות אותן סמכויות?! יש לך אוטואנטישמיות?! – לך לפסיכאטר!

הצעת חוק: יאיר לפיד יצטרך להסביר ולנמק כל שטות שהוא מוציא מהפה, לדוג' להסביר מה סגן שר לא יכול לעשות ששר יכול לעשות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture