צילום: פלאש 90

דרעי: "חוק המרכולים יעלה להצבעה בשבוע הבא ויהיה לו רוב"

יו"ר ש"ס הודף את הביקורות על פנייתו לח"כ יהודה גליק ("לא פניתי אליו אישית. גם הרב עובדיה עודד אותנו להגיע להצבעות בימי אבל"), מגלה מדוע הוחלט לדחות את ההצבעה על חוק המרכולים אתמול ומשוכנע: החוק יאושר בשבוע הבא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הסאגה סביב חוק המרכולים ממאנת להסתיים: יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, מצהיר הערב כי חוק המרכולים יעלה להצבעה ויאושר בשבוע הבא. "אני רוצה להרגיע את כל הדואגים: חוק המרכולים יעלה בשבוע הבא ויהיה לו רוב", דברי דרעי בראיון ל'קול חי'.

על הסערה שעוררה פנייתו לח"כ יהודה גליק אמר דרעי: "אני לא פניתי לח"כ גליק ואיש מסיעת ש"ס לא פנה אליו. הוא לא חבר בסיעה שלנו ואני לא חושב שמישהו ציפה שאפשר לבקש ממנו דברים או להציע לו. ביום שני בצהרים קיימתי שיחה עם ראש מועצת הר חברון יוחאי דימרי, שהוא חבר טוב של יהודה גליק ושוחחנו על ההלוויה שאמורה להתקיים. ובין הדברים ביקשתי ממנו שיבדוק הלכתית עם רב הישוב, מה דעתו בנושא זה, האם מותר הלכתית להגיע להצבעה בעת האבל.

אני רוצה להזכיר שמרן רבנו עובדיה יוסף זי"ע הורה לנו כמה וכמה פעמים ואף כתב זאת בכתב ידו, שמי שיושב שבעה ביום הבחירות ורוצה להצביע למפלגה חרדית ראוי שיעשה כן. הוא עצמו נתן דוגמה אישית כשישב שבעה על אחיו, ויצא למסור שיעור תורה ביזדים בזמן השבעה.

אני מלמד זכות על אלו שמביעים תמיהה וטוענים על 'חוסר רגישות' כביכול. השפה שאנחנו מדברים והערכים שלנו הם שונים לגמרי. אנחנו יודעים שאבלות היא מצווה ועניין של כבוד הנפטר, ואם אתה יכול לעשות בזמן זה משהו לע"נ הנפטר ואם זה מה שהקב"ה מורה לך לעשות, וזה מה שפוסקי ההלכה פוסקים לך, אז אתה מבין שזה ה'לעילוי נשמת' הכי גדול שיכול להיות. וזה מה שביקשתי מיוחאי דמרי שיברר אצל הרב, שיביע את דעתו מבחינה הלכתית, ושח"כ גליק יעשה לנכון מה שהוא מבין.

בלילה, ראש המועצה חזר לעוזר שלי ואמר לו, שאמנם הרב אמר שבחינה הלכתית דעתו שמותר ללכת ולהצביע, אבל הוא לא נתן את זה כהוראה אלא השאיר פתוח לשיקול דעתו. ויהודה גליק אמר שקשה לו להגיע, ובזה תם העניין. הבנתי אותו ולא היה לי שום טענות עליו. מיד קראתי לחבריי ח"כ הרב ליצמן וח"כ הרב גפני והודעתי להם את העניין, וכן עדכנתי שמבחינת השר הרב אזולאי גם הוא לא יכול להגיע בשל הטיפול הרפואי, והחלטנו לדחות את ההצבעה".

דרעי הוסיף: "כשאני שומע היום את הפוליטיקאים זועקים ודואגים ליהודה, שהיו יכולים הם עצמם לקזז אותו גליק ולא עשו זאת, יש גבול לכל דבר. אנחנו האחרונים שחלילה וחס נפגע ברגשותיו. שאף אחד לא ילמד אותנו מוסר מה זה כבוד הנפטר".

אייכלר: "מכתבי השטנה של לפיד – דמגוגיה והסתה מסוכנת"

בהמשך הראיון גילה דרעי כי השר דוד אזולאי, שמאושפז בבית חולים, ביקש לבוא בכל מחיר להצביע אך הוא (דרעי) אסר עליו. "היה לי קשה מאוד עם ידידי השר אזולאי, הוא התעקש לבוא בכל מחיר אבל לא הסכמתי שייצא באמצע הלילה מביה"ח". דרעי הוסיף: "על הנייר היה לנו 59 מול 58, אבל החלטנו יחד עם ליצמן וגפני לא לקחת סיכון".

כזכור, מוקדם יותר דיווחנו כי במהלך הניסיונות לגייס רוב להצבעה שתוכננה לאתמול (שני) במליאת הכנסת על חוק המרכולים, נבדקה גם האפשרות לקרוא לחבר הכנסת יהודה גליק למשכן, למרות ששעות לפני כן נפטרה רעייתו. במסגרת הבדיקות שוחח השר אריה דרעי עם רב ביישוב עתניאל ובדק כיצד ניתן לאפשר לחבר הכנסת גליק להגיע להצבעה. לבסוף הוחלט על דחיית ההצבעה בשבוע.

השר דרעי אישר את הדברים ומסר: "אני כואב את כאב יהודה גליק על מות רעייתו ז״ל. פניתי אתמול לראש מועצת הר חברון כדי שיבדוק הלכתית עם רב היישוב עתניאל, האם מותר בזמן השבעה, להגיע להצבעה בכנסת שאמורה הייתה להיות היום ונועדה לשמור על קדושת השבת. אם פגעתי ברגשותיו של יהודה חברי – אני מתנצל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני מציע שדרעי יפסול עכשיו את חוקי העזר בגבעתיים ובראשון לציון ולא יתעסק בפוליטקה.
אגב אני מבין את האופוזציה שלא התקזזה על גליק, שא"א בכלל לדעת מה עמדתו בנוגע לחוק……

חזק אריה

למה שמים את התמונה שהוא נראה בה קוף מדוכא.
יש תמונות של אריה שמח.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture