Avi Ohayon/GPO

משרד החוץ נגד טראמפ: "הפסקת הסיוע לאונר"א תביא למשבר"

גורמים בשירות הדיפלומטי הישראלי התריעו כי יוזמתו של נשיא ארה"ב תוביל ל"קטסטרופה שתתגלגל לפתחה של ישראל", זאת למרות שבישראל, כולל על ידי שר החוץ בנימין נתניהו, היוזמה התקבלה באהדה. השר ארדן: מקווה שהפרסום לא נכון

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דבריה של השגרירה ניקי היילי בתחילת השבוע, לפיהם ארצות הברית תפסיק את המימון לסוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטי פלסטין (אונר"א), התקבלו באהדה בישראל, אבל היום (חמישי) מתברר שיש כאלו שמתנגדים למהלך וחוששים מאסון הומניטרי ברצועה – גם בישראל.

על פי דיווח בחדשות 2, באופן רשמי ראש הממשלה אמנם הביע תמיכה בכוונה האמריקנית לקצץ בכספי הסיוע לאונר"א. בירושלים סבורים שיש לעשות מעשים ממשיים כדי לשנות את המצב שבו אונר"א משמשת ככלי להנצחת בעיית הפליטים, במקום לפתור אותה.

אבל הסיפור האמתי מאחורי הקלעים הוא שראש הממשלה מקיים מגעים עם האמריקנים כדי למצוא את דרך המלך, ו-"ללכת בין הטיפות", בין העמדה העקרונית שתומכת במהלך של טראמפ נגד הפלסטינים, לבין החשש שהרצון של הנשיא לעמוד בציוציו יוביל לפתחו של אסון הומניטרי בעזה, בדיוק בזמן הכי רגיש גם כך בגזרה הזו.

הערב נודע כי גורמים מקצועיים במשרד החוץ, שבראשו עומד נתניהו, מתנגדים באופן נחרץ לתכנית האמריקנית ולהפסקת הסיוע לאונר"א. אותם גורמים בכירים סבורים שהפסקת התקציב עלולה להחמיר את המצב ההומניטרי ולהוביל לקטסטרופה ברצועת עזה, שמצבה רעוע בין כה וכה.

בתקופה הרגישה הזו, סבורים במשרד החוץ, זה לא יועיל אלא להפך – יתגלגל לפתחה של ישראל. גם גורמים בצה"ל סבורים כי לפי שעה הפסקת התקצוב לא תועיל למצב ברצועה – ועלולה להחמיר את המצב.

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים ‏גלעד ארדן מסר בתגובה: "מתקשה להאמין שמשרד החוץ של מדינת ישראל מתנגד לקיצוץ באונר״א. אותו גוף שמנציח את בעיית הפליטים במקום לפתור אותה ושמסייע לטרור בכל מיני דרכים שהוכחו? על הגוף הזה משרד החוץ יגן מפני קיצוץ? מקווה מאד שזה לא נכון".

במשרד החוץ סירבו להתייחס לידיעה.

כזכור, ביום שלישי אמרה היילי כי כי הנשיא דונלד טראמפ אמר שהוא לא רוצה להוסיף או להוריד את הסיוע, אבל אם הרשות הפלסטינית לא תשוב למו"מ הוא לא ימשיך לממן את סוכנות הסיוע לפלסטינים". וטראמפ עצמו הוסף בסדרת ציוצים כי "אלה לא רק הפקיסטנים שאנו מממנים במיליארדי דולרים ללא תמורה", פתח טראמפ את ציוצו תוך שהוא מתייחס להצהרתו כי ברצונו לקצץ את הסיוע שמעבירה ארה"ב לאיסלמבאד, והמשיך "יש עוד ארצות רבות וארגונים אחרים. לדוגמה, אנחנו משלמים לרשות הפלסטינית מאות מיליוני דולרים לשנה ולא מקבלים שום הערכה או כבוד".

הנשיא הוסיף כי הפלסטינים "אפילו לא מוכנים לקיים משא ומתן להסכם שלום עם ישראל, שכבר היה צריך להגיע. הסרנו את ירושלים, המכשול העיקרי במשא ומתן מהשולחן, אך ישראל הייתה אמורה לשלם בתמורה לכך. אבל בהתחשב בכך שהפלסטינים לא מוכנים לדבר יותר על שלום, למה שנעביר את הסכומים הענקיים האלה אליהם בעתיד?".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture