אילוסטרציה. Serge Attal / Flash90

מיכי למד לקרוא / חני אופנהיימר

מה ששינה את התמונה הייתה העובדה כי מיכי עדין לא הצליח לזהות את כל צלילי האותיות כשחבריו כבר החלו לגלגל על לשונם את הקמץ והפתח. בשלב זה הוריו החליטו לעשות מעשה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ש' ל' מתקשה להכיל את רגשותיה בכל הנוגע להצלחתו של מיכי שלה בלימודיו.

מיכה היום בכיתה ד' ועוד מעט מתחיל ללמוד גמ' כמו כל חבריו.

לא תמיד הדברים נראו כל כך טבעיים כמו שהיום, תודה לקל. בגיל 4.5 התחילו חושיה של ש' להתעורר, כאשר נוכחה לראות כי לא הכל דבש… גם לא אותיות הא"ב שבשער ה"מסורת" בו החל ללמוד. מיכי לא הצליח להפנים את שמות האותיות, ומהר מאוד גם לא רצה לעשות זאת…

הוא העדיף להמשיך במשחקים הילדותיים ולא הוטרד כלל מן הפער שהחל לצבור.

הזוג ל' לא טמן ידו בצלחת וניסה למשוך את ליבו של מיכי בכל הדרכים המוכרות, וגם ברעיונות חדשים שגייסו מידידים ואנשים ש'מבינים'. מה ששינה את התמונה הייתה העובדה כי מיכי עדין לא הצליח לזהות את כל צלילי האותיות כשחבריו כבר החלו לגלגל על לשונם את הקמץ והפתח. בשלב זה הוריו החליטו לעשות מעשה.

מילה של אשת מקצוע:

אצל מיכי נצפה פער משמעותי ביחס לבני גילו. הסיכון בפער כזה שהוא רק ילך ויגדל. לכן ערנותם של ההורים הייתה במקומה ובעצם הצילה את מיכי מכשל לימודי.

כאשר נופלת ההחלטה כי נדרשת התערבות מקצועית, יש להתאימה באופן שתסייע לילד לצלוח את הפער ולהגיע לחוויית הצלחה. דבר כזה לא יכול להיעשות באופן חובבני, אלא באופן אינטנסיבי ומיטבי.

אם כל ילד רוכש את הקריאה במשך שנתיים של לימוד יומיומי, הכולל הקניה אצל הרבה ותרגול נוסף בבית, מה יעשו אלו שרכישת הקריאה בשבילם הוא אתגר? הסיוע שהם צריכים לקבל כדי לרכוש את הקריאה חייב להיות אינטנסיבי לא פחות…

מיכי למד את הקריאה בשיטה המותאמת לו, בעמל ובסיפוק, במשחק ובחוויה, בהתמדה ובתפילות… והשאר? הכל היסטוריה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

"אשר שם שמות בארץ". לא טוב עושים שמשנים וקוראים לאחד/ת בשם אחר. כגון חני ומיכי ושרי. זה דרך המתחדשים. לא דרכינו. וכמו שאסור לקצר בשמו של אדם, כגון גברי במקום גבריאל, כך אסור לשנות בשמו. ששמו הוא שם נשמתו שדרכה יונק את שפעו וחיותו מלמעלה. ואם אל סודו תדרוש, הנה האות ה' היא שם נקבה. ואות י הוא שם זכר. ומלבד מה שטוב שלנקבה יהיה בסוף שמה את האות ה', לא טוב להפך שמה מזכר (האות י) לנקבה. (האות ה') וכן ההיפך. חנה , אמרנו? "מצמיח' קרן' ישועה' סו"ת חנה… אז למה לך לשנות לחני?… מיכה אמרנו? שהמלה מי היא ספירת הבינה, שכינה עליונה. כה, ספירת מלכות, שכינה תתאה. רק שמן הראוי להשלים למיכאל ולא מיכה אם זו היתה הכוונה בשעת המילה. ונברך גם ב..מיכל ר"ת, כי מלאכיו יצוה לך…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture