"דרך הייסורים של הנזקקים לעזרה"

כל העיתונות החרדית, נמנעה מסיקור האירוע, בשל הקו המנחה אותה כל השנים, שלא לדווח על אירועים קשים, כמו אירועים פליליים וכדו´, המנוגדים בתכלית לדרך היהודית. מעשה הייאוש של אחד המפגינים, שמתאים אולי לתוניסיה או לטיבט, אינו ראוי לפירוט ולדיווח בעיתון המופנה לקהל קוראים חרדי - יתד היום

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

המפגינים חזרו לרחוב. שנה לאחר פרוץ המחאה החברתית, ושוב הגיעו לרחובות תל-אביב אלפי מפגינים, שבאו למחות כנגד המצוקות החברתיות, שנותרו בעינן גם לאחר שנה של מחאות, ועדות ותוכניות. זו לא היתה הפגנה בסדר גודל של הפגנות אשתקד, וספק אם היתה זוכה לאיזכור גדול מדי בתקשורת, לולי אירוע מצער שאירע במהלכה. כל העיתונות החרדית, נמנעה מסיקור האירוע, בשל הקו המנחה אותה כל השנים, שלא לדווח על אירועים קשים, כמו אירועים פליליים וכדו´, המנוגדים בתכלית לדרך היהודית. מעשה הייאוש של אחד המפגינים, שמתאים אולי לתוניסיה או לטיבט, אינו ראוי לפירוט ולדיווח בעיתון המופנה לקהל קוראים חרדי, כי יהודי גם במצב של יאוש, גם כאשר נראה לו כי כלו כל הקיצין, עדיין צריך לדבוק באמונה ולשלול כל מעשה המנוגד לכך.

אבל אין ויכוח על כך, שאזרחים רבים במדינת ישראל, נמצאים כבר במצב של "לאחר יאוש". המצב הכלכלי הקשה, יוקר המחייה, ובעיקר — היחס האטום של גופים שונים כלפי האזרחים הנתקלים בקשיים, בהם הבנקים או מוסדות ממשלתיים כמו הביטוח הלאומי, יכולים להביא אנשים לידי יאוש מוחלט. האיש שהעלה את ההפגנה לכותרות, היה עד לפני כשנתיים אזרח נורמטיבי, בעל עסק שליחויות, שהתפרנס בכבוד, גר בדירה משלו, וחי חיים רגילים. הוא עבר לפני כשנתיים אירוע מוחי והפך למובטל. במקום שרשויות הרווחה ידאגו שהוא יוכל להמשיך לחיות את חייו, החל מסע הייסורים שלו, דרך הביטוח הלאומי, המעביר את הפונים אליו מסע בלתי נסבל של קשיים, עד שהוא מקבל את אישורי הנכות. וגם אז הסכום שהוא מקבל הוא מזערי, ממנו צריך לשלם את כל החשבונות הרגילים יחד אם התרופות.

תוך זמן קצר, הופך האזרח הקטן לחסר אונים, ואם אין מי שמסייע לו מתוך המשפחה או הקהילה, הדרך להפיכתו לחסר דיור וחסר כל אפשרות להתפרנס, היא קצרה ביותר. אחת מפעילות המחאה סיפרה על האיש: "הוא סבל מבעיות בריאות שונות, וגם היה מאושפז מספר פעמים. הוא הסתבך בחובות בשל כך והעסק שלו קרס. עיקלו את הדירה שלו ושל אמו, ומדינת ישראל סירבה להעביר לו סיוע בשכר דירה. הוא חווה את הבעיות שבגללן אנו נלחמים באופן אישי וכואב, והגיע עד לפת לחם".

במכתב שחילק האיש במהלך ההפגנה הוא כתב: "מדינת ישראל גנבה אותי ושדדה אותי והשאירה אותי חסר כלום. בית המשפט המחוזי בתל-אביב חסם אותי מלקבל צדק. אפילו סיוע בשכר דירה המדינה לא נותנת. שתי וועדות של משרד השיכון דחו אותי אף על פי שעברתי אירוע מוחי וקיבלתי 100% נכות על אובדן כושר עבודה. אני מאשים את מדינת ישראל על ההשפלה שהאזרחים המושפלים עוברים יום יום, שלוקחים מהעניים ונותנים לעשירים ולעובדי המדינה". כאן הוא מפרט כיצד הביטוח הלאומי עיקל לו את הציוד של העסק שניהל, ואת ההתעללות שעבר עד שקיבל קצבת נכות.

סיפורו של האיש, אינו סיפור חריג בהווי הישראלי, ויהיו עוד רבים שיוכלו לספר על כך, כיצד נותרו חסרי-כל, כיוון שהמדינה שלמענה תרמו מגופם ומהונם, עמדה מן הצד בעת שנזקקו לעזרתה. ספק אם האירוע האחרון יעורר מישהו לתקן את העוולות הללו, שכמותן מתפרסמים חדשות לבקרים, וכאשר שרי הממשלה צריכים לבחור בין כמה מכוניות יוקרה מאובזרות במיטב הטכנולוגיה, אות הוא שהממשלה פשוט מנותקת מן העם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בסך הכל הציתו סקרנות לברר מה הוא עשה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture