הממשלה אישרה פה אחד את תקציב המדינה לשנת 2019

תקציב המדינה בשנת 2019 יעמוד על 397.3 מיליארד ש"ח, כאשר מתוכו תקציב משרד הביטחון יעמוד על כ-63 מיליארד ש"ח, תקציב החינוך יעמוד על כ-60 מיליארד ש"ח ותקציב הבריאות יעמוד על כ-38 מיליארד ש"ח

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הממשלה אישרה פה אחד את הצעת שר האוצר לתקציב המדינה והתכנית הכלכלית לשנת 2019.

תקציב המדינה בשנת 2019 יעמוד על 397.3 מיליארד ש"ח, תקציב החינוך יעמוד על כ-60 מיליארד ש"ח תקציב הבריאות יעמוד על כ-38 מיליארד ש"ח, תקציב הרווחה וניצולי השואה יעמוד על כ-13 מיליארד ₪, קצבאות הנכות יעמדו על כ- 2 מיליארד ₪, ותקציב משרד הביטחון יעמוד על כ-63 מיליארד ש"ח. בשנת 2019 יעמוד הגירעון על %2.9 מהתוצר, ובשנת 2020 על %2.5 מהתוצר.

בין הרפורמות הנכללות במסגרת התקציב: תכנית נטו משפחה; תכנית הסיעוד הלאומית; הגברת התחרות בשוק הטלוויזיה; מעבר מבנק לבנק בלחיצת כפתור; הוזלת מחירי הניתוחים הפרטיים; קיצור שבוע העבודה; הרפורמה לקיצור החופשות; צמצום השימוש במזומן; הגדלת היצע הדיור ועידוד השתלבות בשוק העבודה באמצעות מתן מענקי עבודה; צמצום מספר משרדי הממשלה

יצוין כי בין השנים 2014 – 2019 נרשם הגידול בתקציב החינוך עומד על 38% (16.6 מיליארד ₪ ), בתקציב הבריאות חל גידול של 60% (14.1 מיליארד ₪), בביטוח הלאומי נצפה גידול של 37% (12.95 מיליארד ₪), בתקציב לניצולי השואה עלייה של 41% (1.4 מיליארד ₪) ובתקציב הביטחון גידול של 37% (15.4 מיליארד ₪).

שר האוצר, משה כחלון: "תקציב 2019 הוא תקציב חברתי שממוקד בהצמחת המשק הישראלי וחיזוק הכלכלה. הצמיחה היא שמאפשרת לנו להביא את הבשורות החברתיות בתקציב. שר אוצר הוא לא גזבר, התפקיד שלו הוא להצמיח את המשק ולנתב את פירות הצמיחה למקומות הנכונים ולאוכלוסיות שנשכחו במשך יותר מדי שנים. התקציב הזה ממשיך את המהפכה החברתית וקובע סדר חלוקתי חדש".

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד: "תקציב שנת 2019 אשר מוגש לאישור ממשלת ישראל היום הינו תקציב אחראי ומאוזן בעל מנועי צמיחה כלכליים משמעותיים ויחד עם זאת הינו אחד מהתקציבים החברתיים ביותר בתולדות מדינת ישראל. משרד האוצר מוביל מדיניות כלכלית אחראית, תומכת צמיחה, לצד צמצום הפערים החברתיים ושיפור הרווחה של האזרח. התקציב נושא בשורות כלכליות וחברתיות רבות. הוא כולל צעדים ורפורמות שמטרתם להפחית את הרגולציה, להגביר את התחרות ולהגדיל את הצמיחה, ומן הצד השני להקטין את יוקר המחיה ולהביא לצמצום הפערים החברתיים באמצעות מגוון רפורמות ותוספות תקציביות בעלי השפעה ארוכת טווח. נמשיך להצעיד את המשק הישראלי קדימה ושמור על כלכלת ישראל חזקה ויציבה".

הממונה על התקציבים, שאול מרידור: "אגף תקציבים מגיש היום את הצעת התקציב לשנת 2019. אחרי עבודה רבה באגף, אני חושב שאנחנו מגישים היום תקציב טוב , שכולל רפורמות חשובות שיצעידו קדימה את הכלכלה הישראלית. מדובר בתקציב מאוזן ששומר על המסגרות הפיסקליות ובו בעת נותן מענה לאתגרים משמעותיים הניצבים אל מול המדינה בטווח הנראה לעין ובמקביל כולל תכנון אחראי לטווח הרחוק".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture