ישיבת אבל מיוחדת בבית 'דגל התורה' לזכרו של מרן מנהיג הדור זצוק"ל

גאון רבי נתן זוכובסקי שליט"א עלה לפני האירוע למעונו של מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטין שליט"א והביא לישיבת הזכרון את דבריו אודות תפקידים של נציגי צבור ועל החשיבות לפעול לשם שמים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בבית 'דגל התורה' בבני ברק נערכה אתמול ישיבת אבל מיוחדת לכבודו ולזכרו של הקברניט הדגול של דגל התורה רשכבה"ג מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל שניתב וכיוון את דרכם של שלוחי דרבנן בעשייתם למען היהדות החרדית ועולם התורה ובמאבקיהם על קודשי ישראל. בישיבה המיוחדת השתתפו רבני התנועה, חברי הכנסת ונציגיה ברשויות המקומיות, עורכי "יתד נאמן", ראשי החינוך העצמאי, ראשי תודעה וראשי "שארית ישראל".

את הכינוס פתח הגאון רבי נתן זוכובסקי שליט"א שלפני הארוע עלה למעונו של מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטין שליט"א והביא לישיבת הזכרון את דבריו אודות תפקידים של נציגי צבור ועל החשיבות לפעול לשם שמים. עוד הוסיף הגר"נ זוכובסקי שליט"א וביטא את גודל האבדה לכלל כולו ולתנועת דגל התורה בפרט: "אוי לה לספינה שאבד קברניטה" – מבחינה ציבורית, אבל יש "אוי" מיוחד לכל אחד ואחד, יש אוי לישיבות שהוא היה שם, יש לכל בני התורה אוי, יש אוי מיוחד לדגל התורה, ואוי מיוחד להנהלת דגל התורה, לחברי הכנסת. כאן יש קושי מיוחד כי מי שיודע כל השנים כמה שהוא הנחה והכל היה נעשה על פיו, מבין שיש אוי מיוחד

אני נזכר ימים מקדם ורוצה לאמר דברים: כשהקימו את דגל התורה אמרו חברי הכנסת, אנחנו לא רק נשאל את גדולי התורה, אנחנו נעשה מה שגדולי התורה יורו! זה היה הרב אברהם רביץ והרב משה גפני שאמרו לא נעשה דבר בלי לשאול! מועצת גדולי התורה תמיד היה מאז קטוביץ שהם פתרו את כל השאלות שעמדו על הפרק, אבל היו אלה בעיות כלליות גדולות. אבל לעשות רק מה שאומרים, זה התחדש בעולמה של דגל התורה ואת זה רצה מרן הגראמ"מ שך בהקמת דגל התורה. הוא הנחה על כל צעד ושעל, וכך היה כל השנים. לא רק שואלים שאלות גדולות, אלא יש שאלות יומיות והנחיות יומיומיות. יש דברים שאם קובעים אותם זה נהיה קבוע ואח"כ קשה לבטל, כך טבע הדברים. ולכן מאז הקמת דגל התורה המציאות הייתה שרוצים הנחיות תמידיות. אמנם אי אפשר שגדול בתורה יהיה זמין 24 שעות, אבל לשאול כל פעם ופעם, מידי יום, מידי זמן ומידי צורך, זה היה אצל מרן ראש הישיבה זצוק"ל מייסד דגל התורה, אח"כ זה המשיך אצל מרן הגרי"ש אלישיב ולצידו מרן ראש הישיבה שכבר אז מתחילה, היו צמודים. מרן הרב אלישיב לא רצה לקחת על עצמו הרבה דברים והוא שלח מאוד למרן הגראי"ל, ובשנים האחרונות מרן זצוק"ל היה בכל נושא ועניין. אנו מתכנסים כאן לא להספיד, בהספד צריך טלית וניגון. כאן זה כינוס לדבר דברים לזכרו ולהנחות מה לעשות הלאה.

לפני שבאתי לכאן מצאתי לנכון לעלות למרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א. בזמן האחרון כשהיה מרן ראש הישיבה חלש יותר, התחילו לשאול את מרן רבי גרשון הרבה דברים ומרן ראש הישיבה ידע מזה. אמנם אין כאן מינויים, אבל הוא ידע מזה. עולם התורה כך עשה בדברים של מידי יום ביומו. כמובן שנכנסו הרבה מאוד מאוד למרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א וכל הכרעה עברה דרכו, אבל השאלות היומיות שיש לכל חבר כנסת מידי זמן, השאלות שיש לנציגים, חלק גדול של ראשי הישיבות והרבנים עברו דרכו, אז אני ביקשתי את דבריו לערב זה ושאלתיו מה לומר לנציגים.

הוא אמר לי דבר יפה ביותר. הוא הוציא משניות מסכת אבות ואמר: כתוב בפרק ב' משנה ב', כל העמלים עם הציבור יהיו העמלים עמהם לשם שמים שזכות אבותם מסייעתם וצדקתם עומד לעד, ואתם מעלה אני עליכם שכר הרבה כאילו עשיתם. והביא את דברי הרע"ב שמסביר, שזכות אבותם של ציבור, לא אבותם של העסקנים אלא אבותם של כל הציבור, וצדקתם עומדת לעד של כל הדורות של כל כלל ישראל, של כל אלו שרוצים להיות שייכים לזה, צדקתם העומדת לעד היא מסייעתם – ולא מצד טיב השתדלותם של העוסקים. ואתם מעלה אני עליכם, אע"פ שאין הדבר בא לידי גמר טוב, אף אם עוסקים לשם שמים אבל לא תמיד יוצא טוב, אלא בשביל זכות אבותם של ציבור, מעלה אני עליכם שכר כאילו אתם עשיתם הישועה הזאת בישראל, הואיל ואתם עוסקים לשם שמים. אם עושים לשם שמים, גם שלא תמיד אפשר לפעול מה שרוצים, מעלה אני עליכם שכר כאילו עשיתם הישועה הזאת בישראל. אח"כ יש פשט שני שגם זה הקריא, פירוש אחר – כל העוסקים עם הציבור לכוף ולהכריע את הציבור לדבר מצווה ולצדקה, יעמוד להם הצדקה והזכות לעד.

והוא דיבר שהוא מברך את כולם שיצליחו כל העסקנים שעוסקים בדגל התורה, שכולם עסקנים שמתכונים לטובה וממלאים רצון הבורא, ושואלים ועושים לפי מה שמורים להם, ובודאי שתהיה להם ברכה גדולה והצלה גדולה. והוסיף שצריכים לעשות לשם שמים ואם עוסקים לשם שמים, זכות אבותם מסייעתם. עוד הוסיף שכל אחד צריך לאהוב את השני ולראות בהצלחתו של השני, וצריך לראות את זה כשליחות. לא לחשוב שזה בשביל כבוד או תפקיד, אלא צריך לעסוק לשם שמים ולהיות מוכן לוותר בשביל עסקן אחר, ואז הוא מברך את כולם שיצליחו.

עסקני דגל התורה היקרים צריכים לגדולי ישראל, מרן שר התורה ינחה אותם, מרן ראש ישיבת פוניבז' ינחה אותם וידריך אותם מידי יום ביומו, והגב הזה יעמוד להם שזה יהיה מעשה יצירה לדורות ואז נזכה שזכות אבות מסייעתם ואז הברכה תשרה בכל מעשה ידיהם

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture