אסוציאציה / אברומי נויבירט

על הקשר בין ברכת 'סלח לנו' לאולמרט ובין 'רצה' לטסט של היונדאי / טורו השבועי של אברומי נויבירט

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"נוּ, שָׁה"! הוא לא מרוכז. בורעך, שולעם, או איך שקוראים לו. רוב מנין נעמדו לתפילת הלחש, ואחד שלא עמד בקצב דיקלם בקול ובחוסר טקט את המקטעים האחרונים שלפני תפילת העמידה. "נִי-הוֹ. שַׁה! מה עזרַת אבותינו עכשיו…. שְׁשְׁשְׁ"!!! יופי, ההוא השתתק. בילבל אותו זה. גם ככה מחשבתו לא מיודע־מה ממוקדת: "אתה חונן לאדם דעת- – טראמפ טוען שנכסיו העיקריים הם גאונות ושפיות. מעניין אם גם בניו עודאי וקוסאי מסכימים עם הקביעה – – וחננו דעה בינה והשכל…

"השיבנו לתורתך… אוי, איך שכח! אתמול התקשרו מהחיידר להזכיר שעונת הרישום מסתיימת ולא חתם עדיין על הו"ק עבור מוישי. זה לא בסדר מצידם, העמידה הנוקשה על מסמכים זניחים.

"סלח לנו… כי פשענו – – שוין, אז אולמרט מודה בספרו החדש שהוא עשה המון טעויות. בטח ירצה לחזור לפוליטיקה. היום זה באופנה. גם אהוד ברק הודה שטעה וחושב שמגיע לו בגלל זה להנהיג שוב את המדינה.

"ראה נא בעניינו- – אוח. המינוס בבנק כל כך עמוק שכבר ניתן למצוא שם באר נפט. לא, הבנק כבר שאב את כל העתודות – – וגאלנו מהרה למען שמך אוי טאטע.

"רפאנו ונרפא – – צריך באמת לבקר את הדוד הזקן שמואל. מאז שעבר לדיור מוגן לא ראה את פניו. מילא, ירושה לא יראה ממנו כי יש לו בן בפלורידה. אבל מי יודע, אם יספר לו שכבר מחפשים שידוך לשלוימי. אולי יצ'פר.

"ברך עלינו את השנה הזאת – – מה נסגר! שמונע'סרע! לכוון! פרנסה. הוצאות המחיה. אופס!, יש היום תור ליענקי ובנצי במרפאת השינים. טיפולי השיניים חינם, אז לא משנה שיש להם יותר חורים משיניים. אבל אחותם רוצה אורתודונט, הגם ששיניה ישרות מפלס. אוי היוקר יאמיר – –

"תקע בשופר גדול… מה באמת עם קולות השופר שנשמעו בהולנד ובטקסס. מיסטיקה, ניבירו, פלנט איקס. הפסיקו לדבר על זה?!

"השיבה שופטנו כבראשונה. אויש, בעוד שבועיים יש את הזימון למשפט בגלל השוטר הרשע ההוא שתקע דו"ח על הורדת עיניים מהכביש, לא עזר ההסבר שחייבים לומר פסוק ראשון בעצימת עיניים ועוד דקה עובר זמן קרישמע. הוא לא רצה לשמוע ודפק קנס וזימון.

"ולמלשינים אל תהי תקוה – – שוטר רשע. עוכר ישראל. בעצם, כל המשטרה רקובה, גם על יאיר נתניהו הם התלבשו. פֶהה.

"על הצדיקים ועל החסידים… הוווּ, איזו חתונה הייתה אמש בחצה"ק זעכציק, לעילא ולעילא. רק החתן הביך כשנתפס לו הגארטל בכסא של סב הכלה, וזה נגרר כמה מטרים. אוח, והגיסים שלו, איזה בושות, רקדו פינגווינים. אבל הגראמער סידר את הענין כשסיפר כי מקובלנו 'נאך פון דער היים' שהסבא משפולי רקד את הריקוד הזה לפני שהשכיב את הפריץ על הקרשים.

"ולירושלים עירך – – ניר ברקת הוא גבר אמיתי. יודע לשלוף אקדח כשצריך, לנטרל מחבלים לעת מצוא, וגם לרוקן במו ידיו את משאיות הזבל.

"את צמח דוד עבדך – – פשיייי איזו תופעה. צעיר אינדונזי ששכב שנתיים כצמח. התעורר והתחיל לדבר גרמנית, כאילו היה נכדו של הקנצלר שטיינמאייר.

"שמע קולנו. הוואאווף־אווהוו־אווהו!!!! אוי. איזה שיעול… התקררתי. צריך לחפש את הלימונענע שנשאר מהצינון של השנה שעברה. אם לא יועיל, לפחות יעזור לויסוצקי.

"רצה… בעמך ישראל… לקחת את היונדאי לנסיעת מבחן, ותהי לרצון תמיד. תתכונן בורעך. מנהרה לפניך. להתכופף!!!!!! מודים אנחנו… אוחחח הגב, הגב! הכסא הצולע הזה במשרד. הגיע הזמן להחליף אותו. יש עכשיו מבצע על כסא ארגונומי, איפה ראה את זה…
"שים שלום טובה וברכה – – לעולם לא יהיה שלום עם הערבים. והישמעאלים האלה שהכריחו את שני הבחורים לצטט מהקוראן, צריך להדביק על קיר תא המעצר שלהם פוסטר של מאיר כהנא ולהתנות איתם את שבירת צום הרמדאן בדקלום הצהרת בלפור. – – יהיו לרצון… והגיון לבי – –
*
ביום שישי התפללתי שחרית באיצקוביץ. הברנש שלפני התיבה גמע מרחקים תוך שבירת מהירות הקול. בסוף התפילה ערכתי השלמות, פרשת העקדה עד רבי ישמעאל. המניין ברובו כבר עזב. ואני שומע קול נעימה משתפכת. בבימה עמד והתפלל בחור צעיר, בן שש עשרה אולי, בלבוש ישיבתי ארוך ופאות בתחילת צמיחתם. מתפילתו ניכר שהוא 'חדש אצלנו' כי עירבב הברה חסידית, ליטאית ועברית. אבל כל מילה נאמרה כפנינה. ומארשת פניו ניכר שהוא נמצא בפלנטה אחרת.

הערצתי והתקנאתי. תחשבו על זה: בחור בגיל ההתבגרות שחצה את הקוים וחזר בתשובה עוד לפני שהספיק לחטוא. בני גילו ויתכן גם הוריו שמעבר למתרס שקועים ברפש החילוני על שלל תאוותיו. והוא לעומתם כבר הספיק להפנים שהבלי העולם דמיונות שווא הם, ומתחטא לפני אביו שבשמים בתפילה שהמלאך הממונה קושר ממנה כתרים לקונו. בניגוד לבורעך (ודומיו… גילוי נאות…) שממלמלים בחוסר הגיון לב, ומח מלא במטלות היום ושאר שטויות, ובדקלומים שראויים – כולי האי ואולי – לשמש כנייר עטיפה חיצוני לקופסת הקטיפה שאוצרת בתוכה את הכתרים שהופקו מפיו של אותו בחור.

לתגובות: [email protected]

הטור התפרסם בעיתון בקהילה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רגע אתה מכיר אותי?! וחוץ מזה מי נתן לך רשות לפרסם זאת ברבים? אגיש תביעה על הוצאת דיבה….
אוי כמה לא מצחיק.

ענק..
מוכשר בטירוף…

עצוב כמה נכון

כל הכבוד לבורכעך שלפחות שם לב בתחילת כל ברכה ולא מתחיל באיזה מחשבה ומסיים בעושה שלום….
הלוואי שנזכה..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture