Alex Kolomoisky/POOL

נתניהו: "אנחנו מחסלים באופן שיטתי את תשתית המנהרות של החמאס"

במהלך ביקורו המדיני בהודו, על רקע השמדת מנהרת הטרור הלילה על ידי צה"ל, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו מחסלים באופן שיטתי את תשתית המנהרות של החמאס ושל הג'יהאד האסלאמי". בפתח פגישתו עם שרת החוץ איים: "שלא יתעסקו איתנו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח פגישתו עם שרת החוץ של הודו להשמדת מנהרת הטרור הלילה. "כשאני נמצא פה בהודו אני חושב עליכם, חיילי צה"ל, על העבודה הנפלאה שעשיתם אתמול, שחיסלתם עוד מנהרה. אנחנו מחסלים באופן שיטתי את תשתית המנהרות של החמאס ושל הג'יהאד האסלאמי – שלא יתעסקו איתנו".

התקיפה, שהייתה בסביבות השעה 23:00, קרתה באזור שבין רפיח לכרם שלום, שם הופעלו והותקפו כמה מנהרות בעבר כמו זו שבה נחטף החייל גלעד שליט וכן המנהרה שהביאה לפרוץ מבצע צוק איתן. באופן חריג, צה"ל הודיע עוד לפני התקיפה כי מעבר הסחורות לרצועת עזה בכרם שלום ייסגר היום אחרי הערכת מצב ביטחונית – ואף שבימים האחרונים נשמר השקט באזור. מקורות פלסטינים דיווחו כי המטרה שהותקפה אמש היא מנהרת הברחה בגבול בין מצרים לרצועת עזה.

לפי הודעת דובר צה"ל, הבוקר הסתיימו "סיכול והשמדת" המנהרה, שבה היו גם צינור סולר ואנטנה. "מדובר במנהרת טרור המשויכת לארגון הטרור חמאס. המנהרה אותרה באמצעות יכולת משולבת טכנולוגית מודיעינית ומבצעית, ומאז נלמדה ונחקרה עד לנטרולה הבוקר". דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס אמר כי מנהרת הטרור מתחילה ברפיח כ-900 מטרים מהגדר, עוברת בשטחנו מתחת למעבר כרם שלום, מתחת לצינור הגז והסולר לרצועה – וממשיכה למצרים.

"המנהרה יכולה לשמש למגוון פעולות גם העברת פעילי טרור לצד המצרי, לביצוע פיגועים או להעברת אמצעי לחימה". לדבריו, "מדובר במנהרה שעוסקים בחפירתה בשנה האחרונה והיא בתהליך בנייה. זו מנהרה שפעילי חמאס כולל הכוח המיוחד של החמאס שהה בה. לא ראינו מנהרה כזאת קודם". מנליס ציין כי "הרצון שלנו הוא לשמור על השקט. זהו צעד הגנתי אל מול הפרה בוטה ואנו נחושים להמשיך מתוך רצון שלא להביא להידרדרות. חמאס מבין שהוא נתפס בסיטואציה מורכבת".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר היום: "הלילה ביצענו פעולה מקצועית ומדויקת. מדובר בהפרת ריבונות ישראלית בוטה. השמדת מערך המנהרות ההתקפיות היא רכיב חיוני במדיניות הפגיעה השיטתית ביכולות האסטרטגיות של חמאס. המסר להנהגת עזה ולתושביה ברור – השקיעו בקדושת החיים ולא במנהרות קבורה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס אף הוא לתקיפה טרם המראתו להודו אמש. לדבריו, "צה"ל תקף הערב תשתית טרור מרכזית של החמאס ברצועת עזה. יש מי שאומר שצה"ל תוקף דיונות של חול – זה לא נכון. אנחנו מגיבים על התקיפות נגד מדינת ישראל, אנחנו עושים את זה בתקיפה מאוד שיטתית של התשתיות שמכוונות נגדנו. חמאס צריך להבין שלא נרשה את המשך המתקפות הללו ונגיב בעוצמה עוד יותר גדולה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture