Yonatan Sindel/Flash90

לראשונה: בעלי שכר של עד 5,000 שקל יזכו ל-20% הנחה בארנונה

הטבלה החדשה מעניקה תמריץ לעובדים שאיבדו עד היום את ההנחה בארנונה אם הגיעו לשכר המינימום • מנכ"ל המשרד: "פתיחת המדרגה החדשה היא חלק ממדיניות המלחמה בעוני של שר הפנים אריה דרעי" • בעיריות רבות מיהרו לברך על המהלך

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

משרד הפנים הודיע השבוע על מדרגה חדשה בהנחה בארנונה – הנחות של 20% ליחיד המשתכר עד 5,000 שקל. עד כה ניתן היה לקבל הנחה לארנונה ליחיד רק עד שכר של 3,700 שקל, והדבר היה מותנה בקבלת קצבת הבטחת הכנסה מהביטוח הלאומי. מדובר במהלך משמעותי מאד עבור משפחות רבות המשתכרות סביב שכר המינימום, אשר גם נאלצות לחיות בעוני וגם מאבדות את ההנחה בארנונה. הטבלה החדשה תעניק להם תמריץ להמשיך לעבוד ולהתפרנס מבלי לאבד את ההנחה.

כמו כן, טבלת ההנחות החדשה מגדילה את ההנחות גם למשפחות המשתכרות הרבה מעבר לשכר המינימום, אך מבורכות בילדים ובכך למעשה חיות אף הן בקו העוני. כך למשל, משפחה בת 9 נפשות שמרוויחה עד 21,730 ₪ ברוטו, תזכה להנחה של עד ל-30% בארנונה. משפחה בת שמונה נפשות המשתכרת עד 19,364 ₪ תקבל אף היא הנחה בשיעור דומה. בשורת התחתונה, מדובר בהנחות שמצטברות במאות שקלים בשנה.

מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן אמר, כי פתיחת המדרגה החדשה היא חלק ממדיניות המלחמה בעוני של שר הפנים אריה דרעי. "צריך לזכור שגם שכר מינימום הוא שכר עוני, ולכן יש לסייע לשכבות שיוצאות לעבוד ומשתכרות אך בקושי. מתן ההנחה יעודד את החלשים להמשיך לעבוד, מבלי לוותר על ההנחה. ההנחות למשתכרים מתחת לשכר המינימום מצטרפות לסיוע שהעניק משרד הפנים לרשויות החלשות בסכום של מאות מיליוני שקלים, כסף שמגיע בסופו של דבר לתושבים".

בכמה רשויות מקומיות מיהרו לאמץ את הטבלה החדשה אשר תסייע למשפחות רבות הזקוקות להנחה זו. ראש העיר בית שמש וסגן יו"ר מרכז השלטון המקומי משה אבוטבול הודה לשר הפנים ההטבות הנוספות בטבלת ההנחות. "הורתי לגזבר העיריה רו"ח אריה ברדוגו לאמץ את הטבלה החדשה ובכך להקל מסבלם של תושבים יקרים אלו", אמר ראש העיר, "מדובר בהנחות למיעוטי היכולת מכלל המגזרים המתמודדים יום יום עם קשיים כלכליים ומצוקות הטבלה מתחשבת יותר ומסייעת למשפחות חשובות אלה, ותואמת את גישתי הברורה וכן את מדיניות הממונה על הכספים מרדכי דירנפלד במשך שנים רבות בעירנו בית שמש".

גם בעיריית פתח תקווה כבר ניתנה הוראה לפקידות לפעול לפי הטבלה החדשה. אשר שוקר, יו"ר אגף הרווחה ויו"ר וועדת הנחות חריגים בארנונה אמר, כי מדובר במהלך בעל משמעות רבה לתושבים רבים. "הטבלה מעידה על רגישות חברתית מהמעלה הראשונה, שיש בה חשיבה על אלו המשתכרים סביב שכר המינימום ומתקשים להתקיים. אני מברך את השר דרעי על המהלך, וכן את ראש העיריה מר איציק ברוורמן על האימוץ המהיר של הטבלה החדשה".

אברהם בצלאל, מחזיק תיק הארנונה בעיריית ירושלים אמר כי מדובר בבשורה של ממש. "אני רואה בכך מהלך חשוב של השר דרעי ופעולה צודקת מאין כמותה. אין סיבה שאנשים שלא גומרים את החודש לא יזכו להנחה בארנונה. בישיבת מועצת העיר לפני כחצי שנה הוחלט לאמץ עקרונית את טבלת ההנחות החדשה, ואני פועל כעת במלא המרץ שאכן הטבלה החדשה תאושר כפי שהבטחנו".

גם סגר"ע בני ברק, מנחם שפירא, ברך היום על היוזמה ואף פרסם את הטבלה החדשה כשירות לתושב. "יש בשורה גדולה באנשים הנמצאים בעמדות מפתח כדוגמת השר הרב דרעי, הפועל בכל הדרכים לסייע לציבור קשיי היום, ואחת ההוכחות לכך היא טבלת ההנחות הזו. אין ספק שציבור גדול מתושבי בני ברק ייהנה מהנחות אלו ואני מברך את הרב דרעי על כך", אמר שפירא.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אריה חזק ואמץ…
אין עליך ולא היה…
פועל רבות ונצורות ולא מדבר…
אומר מעט ועושה הרבה…
התגעגענו הרבה זמן ולא לחינם…

זה לא נפתח בכל כשר אז אנא תביאו את זה גם כתוב

אין על דרעי איש של עשיה

אריה דרעי תותח

מה עם בעלי – בתים המרוויחים הרבה אך המון מהרווחים הולך לתמיכה בבנות הנשואות לאברכים?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture