אילוסטרציה. Yonatan Sindel/Flash90

עונת הספינים: מה צפוי לנו לקראת הבחירות לרשויות המקומיות?

בדרך לבחירות המוניציפליות, סדרת כתבות חדשה תנסה להבין את יחסי הכוחות בערים החרדיות, לפי ההצבעה בבחירות הקודמות לרשות המקומית ולפי נתוני ההצבעה בבחירות לכנסת • וגם: על תופעת המפלגות העצמאיות שיתמודדו בבחירות הבאות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בכ"א חשוון הבא עלינו לטובה, יצעדו תושבי הערים השונות בישראל לקלפיות ויבחרו מי ייצג אותם הן במועצת העיר והן בראשות העיר. בינתיים, זה הזמן להפריח עשרות ספינים מופרכים באוויר, מתוך תקווה לשפר עמדות, אך בדרך כלל ללא הצלחה.

לקראת הבחירות, השקנו כאן באתר מדור של חדשות מקומיות, המסקר בין היתר את הבחירות המוניציפליות המתקרבות והן את החדשות המקומיות בערים החרדיות ובריכוזים החרדים בערים המעורבות. בהמשך, נתחיל לעלות כאן סדרת כתבות שיבדקו את הנעשה מאחורי הקלעים הפוליטיים בערים השונות.

כעת, חשוב לשים לב כיצד הדברים עובדים. במהלך סדרת הכתבות, נבדוק את יחסי הכוחות כיום בערים השונות ואת אחוזי ההצבעה למפלגות השונות בבחירות האחרונות לכנסת, מתוך רצון להבין למי מהמתמודדים והמועמדים הפוטנציאליים יש סיכוי גבוה יותר לזכות בראשות העיר.

עם זאת, חשוב לציין כי לא תמיד ניתן לקבוע על פי הנתונים היבשים. קחו לדוגמה את העיר בית שמש. ראש העיר הוא משה אבוטבול מסיעת ש"ס, לה רק 2 חברים במועצת העיר, לעומת דגל התורה לה 3 נציגים, ואגודת ישראל מפולגת לשתי מפלגות עם שני נציגים לכל רשימה, ובסך הכל ארבעה נציגים.

מדוע ראש העיר הוא מסיעת ש"ס ולא מהסיעה הגדולה ביותר? תחילה משום שמשה אבוטבול היה החרדי הראשון שהציג מועמדות ובבחירות הראשונות הצליח להביא את קולותיהם של אלפים מתושבי העיר הוותיקה שהצביעו עבורו, והן משום שבתמורה לתמיכה בו מצד חלק מהנציגים האשכנזים, תמכו ש"ס בנציגים שלהם בערים אחרות.

קשה מאוד לחזות את תוצאות הבחירות על פי החלוקה המפלגתית. קחו לדוגמה את העיר אלעד, עיר עם רוב ספרדי, שם ניצח בבחירות הקודמות ישראל פרוש לאחר שהצליח לגרום למאוכזבי המפלגה המקומית להצביע עבורו. האם יכלו לחזות זאת מראש? לא. אבל בכל זאת, מדובר במדד הכי קרוב למציאות דרכו ניתן לבדוק בתקופה זו את הנעשה.

פרוש באלעד ורובינשטיין בביתר, משתייכים לשלומי אמונים. כעת תארו לעצמכם דיל בין ש"ס לדגל התורה, ולפיו ש"ס תתמוך במועמד ליטאי לראשות העיר ביתר בתמורה לתמיכה של דגל במועמד הספרדי לראשות העיר אלעד. תרחיש אפשרי? בהחלט. עכשיו תרחיבו את הדיל אולי גם לערים נוספות, ותבינו איך העסק מתנהל. לא תמיד על פי צרכי אותה העיר, אלא לפי האינטרס הכללי.

תופעה מעניינת עליה נצטרך לשים לב בבחירות הקרובות, היא תופעת המפלגות העצמאיות. בערים השונות ברחבי הארץ, ניתן לראות כי מרבית חברי המועצה אינם משתייכים למפלגות הארציות. כך לדוגמה בירושלים, בבחירות לכנסת, הליכוד הייתה המפלגה שזכתה למירב הקולות, אך במועצת העיר, שם התמודדו במשותף עם ישראל ביתנו, הצליחו להכניס רק נציג אחד…

בערים החרדיות, בדרך כלל התמודדו רק במסגרת מפלגות האם בפוליטיקה הארצית. נציגים של ש"ס או של יהדות התורה. בחלק מן הערים התמודדו נציגים של דגל התורה בנפרד, או של שלומי אמונים בנפרד. בעיר ביתר התפתחה מגמה של מפלגות עצמאיות שהתמודדו בלי השתייכות ארצית והצליחו להכניס נציגים למועצת העיר. האם המגמה תתפשט לערים נוספות? נראה כי התשובה חיובית לחלוטין.

בנוסף, תנועת יחד של אלי ישי, שנכשלה בבחירות האחרונות לכנסת ולא עברה את אחוז החסימה, נערכת במלוא העוצמה לקראת הבחירות המקומיות ותריץ מועמדים בכל הערים החרדיות ובערים בהם הצליחו לגייס אחוזי מצביעים גבוהים בבחירות האחרונות לכנסת. דבר אחד ברור: משעמם לא יהיה כאן. אנחנו בJDN נביא עבורכם את הידיעות העדכניות והחדשותיות כל הדרך אל הקלפי, כמובן מתוך הקפדה יתירה לא להיגרר למחלוקות כפי הנהוג באתר החרדי המוביל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין לכם סיכוי בלי להיגרר למחלוקת……… תרדו מהעניין מראש

מודה מעומק הלב למי שיסדר
שהפרסומות לא יהיו אצלכם על הכתבות ועל חשבונם

זסשלט….

אנא חוס עלינו ואל תיכנסו לעניין הזה שמגרה כ"כ יצרים ומביא מחלוקות בין אדם לחברו על לא כלום.. אנחנו תושבי ביתר סבלנו בבחירות סבל נוראי ומקווים ומייחלים שהפעם זה לא יקרה.. ובידכם למעט במחלוקות!!!!

מה עם מפלגת בני תורה?

שמעתי שבבני ברק הולכים להריץ רשימה חסידת עצמאית שלא קוראים לו שלומי אמונים

מפלגת בני תורה לשמחתי לא רלונטית

כולנו בני תורה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture