מאחז ביו"ש. צילום אילוסטרציה: פלאש 90

לא רק חוות גלעד: התכנית להכשרת המאחזים ביו"ש יוצאת לדרך

סגן שר הביטחון חשף אתמול בישיבת סיעה סגורה את תכנית משרדו שתוביל להסדרתם של למעלה מ-70 יישובים שאינם מוסדרים ביו"ש. בחלק מהיישובים הללו כבר מתגוררות עשרות משפחות. "צוות מצוצמם עמל על התכנית יותר מחצי שנה"

הכשרת המאחז חוות גלעד שתובא ממש בקרוב לאישור הממשלה – היא רק ההתחלה: כך נחשף בערוץ 2. ע"פ הדיווח, אחרי מכשלות בזירה הפוליטית והבינלאומית, כבר במשך חצי שנה עמל צוות מצומצם במשרד הביטחון על תכנית סודית להכשרת המאחזים הלא חוקיים ביהודה ושומרון, והכוונה היא לתכנית אופרטיבית, כזאת שממפה את כל המאחזים שצריך להכשיר אותם לתפיסתם, כשבעים מאחזים סך הכל, ומדרגת אותם מהקל ביותר להכשרה לקשה ביותר להכשרה.

בראש הרשימה נמצא מאחז כמו עשהאל במועצה האזורית הר חברון, 46 משפחות בתחתית הרשימה יישובים כמו אביגיל במועצה האזורית הר חברון (25 משפחות), גבעת הראל בבנימין, ואש קודש בבנימין – צופה על בקעת הירדן (31 משפחות).

את המידע הזה ואת תכנית הפעולה של משרד הביטחון,סיפר בעצמו, אתמול, סגן שר הביטחון, אלי בן דהן, בחדר הסגור של ישיבת סיעת הבית היהודי.

"אנחנו בחצי השנה האחרונה במשרד הביטחון הקמנו צוות של 4-5 אנשים, והתחלנו למפות את כל המאחזים, יש קרוב ל-70, קרוב ל-70 יישובים שאינם מוסדרים. רק ביום חמישי האחרון ישבנו כמעט שלוש שעות, שעתיים וחצי-שלוש ודירגנו את כל 70 היישובים האלו לפי דרגות, כל אחד איך ניתן להסדיר אותו באיזה אופנים. יש יישובים שניתן די בקלות להסדיר אותם.. למשל עשהאל, עשהאל זה יישוב שהממשלה החליטה להקים אותו. כשרבין נכנס ב-92, הוא העביר החלטת ממשלה שאומרת שכל יישוב שקיבל אישור והיישוב לא נבנה או לא הוסדר – אז היישוב בטל. אם הממשלה הזאת תחליט שהיא מבטלת את ההחלטה הזאת של רבין, אנחנו יכולים להסדיר מספר לא מבוטל של יישובים", אמר בן דהן בישיבה.

יצוין כי מדובר על שבעים מאחזים אבל על פי מיפויים אחרים, לדוגמא של שלום עכשיו, יש מאה ושנים עשר מאחזים. הפער נובע בתפישה: "מהו מאחז", על כך יש מחלוקת. גורם בבית הלבן אמר בתגובה: "ברגע שהתכנית תצא אל הפועל ניתן את ההתייחסות שלנו"

סגן השר אלי בן דהן מסר בתגובה כי אינו נוהג להגיב על דברים שנאמרים בדיון פנימי של ישיבת הסיעה.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו