Miriam Alster/Flash90

מופע הצביעות של איווט: כי מילה זו רק מילה

האם שרי הממשלה צריכים להתערב בהחלטות המתקבלות על ידי השלטון המקומי? אם תשאלו את אביגדור הוא יענה בשלילה ולכן הוא התנגד לחוק המרכולים, אבל אם תשאלו את איווט הוא יענה בחיוב ולכן הגיע בשבת האחרונה לעיר אשדוד / שלומי סגל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"כל מה שאנחנו רואים כאן באשדוד לצערי זו תוצאה ישירה של חוק המרכולים. תוסיפו לזה כמובן את הרקע הכללי, העיתוי של הבחירות המוניציפליות. לכן השילוב הזה הוא שילוב קטלני, עיר כמו אשדוד, 220 אלף תושבים, כ-60 אלף עולים וכ-50 אלף חרדים, שעד לאחרונה חיו באמת בשלום ובהרמוניה זה לצד זה. כרגע העיר מפולגת, מתח, אווירה עכורה וכל הסיפור הזה פשוט יוצר פה מתח מיותר, חיכוך מיותר לגמרי. אני מאוד מקווה שגם המגמה הזו שאנחנו רואים באשדוד לא תתפשט גם למקומות אחרים. הדבר האחרון שאנחנו רוצים זה לראות חברה ישראלית מפולגת בין החרדים, לעולים, לכל הקבוצות האחרות וזו פגיעה משמעותית בחוסן הלאומי".

דיבורים יפים על הצורך באחדות נשמעו מפיו של יו"ר מפלגת ישראל ביתנו. לו הדברים היו נאמרים בקונסטלציה שונה, אולי אפילו היינו מחמיאים לדובר החרד כל כך לאחדות בין יהודים, וכידוע שבגלל מחלוקת ושנאת חינם חרבה ירושלים וגדול השלום. אבל במסגרת מופע הצביעות של איווט, מדובר רק בדיבורים יפים מבית היוצר של האיש שרץ לבחירות עם הסיסמא "מילה זו מילה", ומאז עושה הכל על מנת להוכיח שאכן, מילה זו רק מילה ואין לה כל משמעות מעשית.

לא חושב שיש צורך להזכיר את השואו האופוזיציוני החריף בפתח ישיבות סיעת ישראל ביתנו מאז תחילת הקדנציה הנוכחית עד שקיבל את משרד הביטחון בהתבטאויותיו החריפות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. כאשר קיבל את מבוקשו, זחל על גחונו את כל הדרך עד לקריה בתל אביב. נמשיך עם ההבטחה האלמותית שלו לחסל את הנייה תוך 48 שעות מכניסתו לתפקיד שר הביטחון. איך הזמן טס כשנהנים. כנראה שלא שם לב לשעון. אם נשוב עוד אחורנית להבטחות וססמאות נבובות שיצאו מפיו של האיש, תכלה היריעה והדוגמאות לא יכלו.

בדרך הבטוחה לעבר אחוז החסימה, החליט ליברמן לבעוט בכל מחויבות קואליציונית בסיסית והתנגד פומבית להצעת חוק המרכולים, אותה הצעת חוק שביקשה למנוע את פתיחת העסקים בשבת. לא ניכנס כאן לדיון האינסופי האם החוק מועיל או לא, רק ננסה להבין מה סבור שר הביטחון של מדינת ישראל בנוגע למעורבות של הממשלה בהחלטות השלטון המקומי. ספוילר: אין דעה. מילים נבובות וסיסמאות חלולות בהתאם למצב הרוח והשבשבת היומית.

"אני לא רוצה לפתוח מרכולים בשבת בבני ברק ואין שום סיבה לסגור מרכולים בחיפה או במקום אחר. נושא חוקי העזר ופתיחת מרכולים או סגירתם צריך להיעשות בהתאם להרכב האוכלוסייה במקום. צריך להשאיר את זה לשלטון המקומי ולא להתערב מלמעלה ולהכתיב את המהלכים". משפט זה נאמר על ידי אביגדור ליברמן בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו ביום שני, 27.11.2017 למניינם, כאשר הסביר מדוע יתנגדו חברי מפלגתו להצעת חוק המרכולים.

ומדוע הגיע לסייר ולחלל את השבת בעיר אשדוד? הנה רקע בסיסי: בעוד מספר חודשים יתקיימו הבחירות המוניציפליות ויש מועמד המבקש לזכות בכותרות ואולי גם בקולות על ידי הסתה קשה נגד הציבור החרדי בעיר ונגד כל מי שקדושת השבת קרובה לליבו. בוודאי לא תופתעו לשמוע שמדובר בנציג בעל הסיכוי הנמוך ביותר לזכות במירוץ, ושבמקרה או לא שייך לארץ המוצא של ליברמן.

הנה מה שאמר אתמול ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, המתנגד כמובן לפתיחת אותם עסקים בשבת. "לצערי, חלק גדול מהתסיסה נגרמת ומובלת ע״י התבטאויות ופעולות לא אחראיות של נבחרי ציבור המנצלים את המצב לצרכיהם הפוליטיים". בהודעת דוברות של עיריית אשדוד נכתב: ""בשבועיים האחרונים ראש העיר דר׳ יחיאל לסרי מנהל את הסוגיה הרגישה של אכיפת חוק העזר בנושא השבת, באופן האחראי ביותר, לטובת שמירה על המרקם העדין שקיים בעיר אשדוד, ומניעת ליבוי יצרים ומתח בין האוכלוסיות בעיר, כאשר המטרה הינה להשיב את מצב הסטטוס-קוו לקדמותו במהירות האפשרית".

ומי מגיע להפגין כאחרון הפעילים הפוליטיים נגד החלטת הרשות המקומית? אותו אחד שהסביר לנו בטוב טעם למה אסור לשרים בממשלה להכתיב מהלכים לרשויות המקומיות…

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איווט הגוי, גלה מהו שם המשפחה האמיתי שלך. תפסיק לייבא את כל הגויים הרוסים לארץ, תפסיק לתת את קבר דוד לוותיקן, תפסיק להלחם בשבת, תחזור לרוסיה, ותפסיק לרגל עבורה תחת סיפור הכיסוי שאתה יהודי נין ונכד למשפחת ליברמן החסידית.

לגימפל אני חושב שהגזמת , זה נראה שאתה מדבר בלי לדעת ולדעתי זה לא ראוי לתקוף יהודי בצורה כזו ובפרט שהוא נשוי לאישה דתיה שומרת מצוות.
ואני כמובן כועס עליו ממש כמוך.

פני הדור כפני ה… חזיר. אסור להסתכל על פרצופו הטמא של הרשע הזה שמלא בטומאה שכל פרק "שמונה שרצים" שבמס' שבת על הפנים שלו.

ל- איש: אתה הגזמת. ואם היתה לך דעת תורה אמיתית היית מבין שלגימפל הזה יש דעת דקדושה. דעת תורה אמיתית. הממשלה הזאת, לא רק שמכרה בשקט בחינם את קבר דוד המלך ועוד מעט גם שליטה על הר הבית ועוד מקומות קדושים, אלא מסכימה בחפץ לב שראש הבונים החופשיים העובדים את השטן (לוציפר) בגלוי, יעביר לכאן את הותיקן,ימח שמו. והליבר הזה עושה ליבר ככל מה שעולה על רוחו. וספק גדול אם הוא יהודי בכלל. להזכירך, בשנות ה 70 גולדה מאיר הארורה , שהיתה המחדל הגדול של מלחמת כיפור והאחראית לכל אותם חיילים שנהרגו, העלתה לפה ערב רב של מיליון ! רוסים במבצע שנקרא אז, שלח את עמי. לך תחפש עכשיו את הצאצאים שלהם, שמי יודע כמה נישואי תערובת היו ויהיו בדור ההמשך שלהם ימ"ש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture