נחיתתו של פנס בישראל. צילום: פלאש 90

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס נחת בישראל לביקור בן יומיים

מייק פנס, סגנו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, נחת בנמל התעופה בן גוריון כחלק מביקור מדיני במזרח התיכון . מחר ייפגש פנס עם ראש הממשלה נתניהו והנשיא ריבלין. זהו ביקורו הראשון של נציג ממשל טראמפ מאז ההכרה בירושלים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, נחת הערב לביקור בישראל שיימשך יומיים. סגן הנשיא התקבל על ידי שר התיירות יריב לוין. לוין עצמו אמר לאחר טקס קבלת הפנים כי "בירכתי את סגן הנשיא בברכת ברוך הבא. הבעתי בפניו את ההערכה הרבה שאנו רוכשים לו על חלקו החשוב בהצהרה הנשיאותית על ירושלים. אמרתי גם לו וגם לרעייתו שהם בהחלט מתקבלים כאן בברכה חמה שהם יכולים לחוש שזה עבורם בית בזכות ידידות יוצאת דופן והיחס החם שלהם למדינת ישראל".

"ברוך הבא", כתב הנשיא ריבלין בחשבון הטוויטר שלו. "מצפה לפגישתנו בירושלים ולחיזוק הקשר הייחודי בין שני העמים שלנו".

ביקורו של פנס נערך על רקע המשבר בין ארצות הברית לרשות הפלסטינית בעקבות הכרזתו של הנשיא טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל. על פי הדיווחים, סגן הנשיא היה התומך הגדול ביותר למהלך בממשל האמריקאי.

סדר היום העמוס של פנס בישראל צפוי להתחיל מחר, כשייפגש בבוקר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לאחר מכן הוא צפוי להגיע למשכן הכנסת, שם תתקיים ישיבה מיוחדת לכבודו ובמסגרתה הוא ינאם בפני מליאת הכנסת. חברי הכנסת של הרשימה המשותפת הודיעו כי יחרימו את הישיבה במחאה על החלטת הנשיא טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל. בשעה 20:00 יתארחו סגן הנשיא ורעייתו, במעון ראש הממשלה לארוחת ערב עם בני הזוג נתניהו.

ביום שלישי, ייפגש פנס עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. בצהריים יבקר בהיכל השמות ביד ושם ויניח זר לזכר נספי השואה. לאחר מכן יגיע סגן הנשיא, כמו הנשיא טראמפ בעת ביקורו בישראל, לכותל המערבי. לפנות ערב ימריא חזרה לארצות הברית.

מוקדם יותר היום נפגש פנס עם מלך ירדן עבדאללה. המלך הביע בפני אורחו את דאגת ארצו מהחלטת וושינגטון להכיר בירושלים כבירת ישראל. "הפתרון היחיד לקונפליקט הישראלי-פלסטיני הוא בשתי מדינות", אמר המלך עבדאללה. הוא הדגיש בפני סגנו של הנשיא דונלד טראמפ, כי עמאן רואה במזרח ירושלים כבירת המדינה הפלסטינית בעתיד. לדבריו, ההכרה בירושלים כבירת ישראל לא יכולה להיות חלק מפתרון הסכסוך. עוד הוסיף כי "הסכסוך הוא מקור לאי יציבות, ושהפתרון טמון בחזרה לגבולות 1967 והכרזה על מזרח ירושלים כבירת פלסטין".

פנס התייחס לפני נחיתתו בישראל לפגישתו עם מלך ירדן ואמר "הסכמנו שלא להסכים" בנוגע להחלטת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל.

אתמול נועד סגן הנשיא האמריקאי עם נשיא מצרים, עבד אל פתאח א-סיסי בקהיר. לפי התקשורת המצרית, פנס אמר שארצו מעוניינת בהמשך שיתוף הפעולה עם מצרים, מאחר ומדובר ב"אחת המדינות החשובות ליציבות במזרח התיכון". בדיווחים צוין כי פנס הדגיש כי "ארצות הברית מעוניינת לדחוף את היחסים הללו לכיוונים חדשים, מפני שצפויים אתגרים גדולים רבים באזור בזמן הקרוב". סגן הנשיא הוסיף עוד כי "וושינגטון רואה במצרים שותף אסטרטגי חשוב, ובונה עליה בסוגיות ובמשברים באזור".

דובר לשכת נשיא מצרים אמר כי "שני הצדדים דנו גם בסוגיית ירושלים, בצל החלטת הנשיא טראמפ להכיר בה כבירת ישראל, ולהעביר את השגרירות אליה". לדבריו, א-סיסי הדגיש את עמדתה הקבועה של מצרים, התומכת בזכות העם הפלסטיני להקמת מדינתו העצמאית, ובירתה מזרח ירושלים. "הקונפליקט הפלסטיני-ישראלי לא ייפתר, אלא באמצעות משא ומתן המתבסס על פתרון שתי מדינות", הסביר. "חשוב שארצות הברית תמשיך לקבל על עצמה תפקיד בתיווך המשא ומתן".

הדובר הוסיף כי "א-סיסי הדגיש עוד, כי מצרים תמשיך במאמציה לתמוך בניסיון כזה. על כל הצדדים הבינלאומיים שמאמינים שרוצים להגשים מטרה זו לעשות מאמצים ולנקוט בפעילויות שיסייעו לשני הצדדים להגיע להסכם שלום ולהגיע לפתרון שמבטיח חיים, שלום וביטחון לכל העמים באזור

ביקור סגן הנשיא מייק פנס בישראל • JDN עם הלו"ז המלא

תיעוד: ההיערכות המשטרתית לקראת ביקור פנס בישראל

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בס"ד

מושקה בערלה שמערלה- בואו מהר הוד מעלתו הפריץ הגיע הוציאו את ספרי התורה ונרקוד לכבודו ברחובה של עיר למען יואיל הוד מעלתו ברוב חסדו לרחם על יהודים שכמנו ויואיל להתיר לנו לחכור את בית המרזח "ישראל" לשנה נוספת ולמען לא ישסה בנו רח"ל את חבריו הפריצים שונאי ישראל ח"ו.

הריעו לפריץ הריעו לפריץ

חזק ואמץ מושקה

הפעם הפריץ הוא זה שמכריז על ירושלים ורוצה לקצץ באונר"א… מושקה בערלה ושמערלה אם היו יכולים היו מעדיפים את הפריץ הישן שאתה מתאר לצערנו… אבל כמו שאמרת ( רק הפוך לגמרי) ה׳ ישחק למו…הגיע פריץ שדואג ליהודים יותר ממה שמושקה רוצה אז הוא קצת בבעיה…

מושקה, התגובה שלך צינית וגלותית במובן הטיפשי. (כבר לפי השם "מושקה" אפשר לדעת) וכי אינך מבין שעם ישראל צריך לכבד את חסידי אומות העולם? וכי לא צריך להיות יחסי אנוש תקינים עם הממלכה הגדולה בעולם? וכי איננו כבשה בין שבעים זאבים? מדוע אנו צריכים להשיב את הלחי השניה? אינך אומר בתפילה עושה שלום במרומיו וכו' ?
לא הכל זה ציונות !!! 'סאטמר' ודומיו מחריבים את היהדות ואת ארץ ישראל הקדושה !

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture