Nati Shohat/FLASh90

סגן ראש עיריית בית שמש: אין שום אינדיקציה מי זכה

בעקבות הסערה שפרצה לאחר הפרסום על כך ש90% מהזוכים ב'נוה שמיר' בבית שמש הם חרדים, כותב סגן ראש העיר מהליכוד: "העברנו שורה של המלצות למשרד השיכון. כל ההצעות שלנו נבחנות משפטית ואני מקווה שלפחות אחת מהם תתקבל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

תחת הכותרת "נוה שמיר- ממשיכים כרגיל", פרסם סגן ראש עיריית בית שמש, משה שטרית מהליכוד, מי שמנסה לקדם בכל הכוח את שכונת נוה שמיר לציבור הכללי, הודעה בה הוא מתייחס לשמועות על זהות הזוכים בהגרלה הראשונה בנוה שמיר, ובמיוחד לפירוסום ב'ביזנעס' לפיהם כ-90% מהזוכים הם חרדיים, דבר שהביא למורת רוח רבה בקרב חברי סיעת הליכוד בבית שמש, שהרבה בנו על השכונה החדשה.

בהודעה שפרסם שטרית לתומכיו, כתב "לאף אחד אין שום אינדיקציה בנוגע למי זכה ומאיזה מוצא, בטח לא ביחס של 90-10 לטובת החרדים; תכניות השכונה מתאימות לציבור שלנו; יצא מכתב הבהרה של משרד השיכון לזוכים ומצטרף אליו מכתב נוסף כדי שידעו מהן התכניות לכל שכונה; הערכה שניגשו המוני משפחות ציוניות ושבהחלט יש ביקוש לשכונה".

ביזנעס שימושי

"בשבוע שעבר", ממשיך שטרית וכותב, "זכינו לכותרות ענק בחלק מהעיתונות החרדית על כך ש-90% מהזוכים בשכונת נוה שמיר הם ממוצא חרדי. מכיוון שגם אותי הנושא מאוד עניין, חקרתי, בדקתי ואני אומר מעבר לכל ספק, שנכון להיום אין לאף אחד שמץ של מושג מהי ההגדרה הדתית של הזוכים ולמה, גם לא משרד השיכון עצמו. מדוע אני אומר את זה? כי אמנם יש למשרד השיכון פרטים בנוגע לזהות הזוכים אבל הפרטים הללו, בנקודת זמן הזאת, חסויים וסודיים ובטח שלא פתוחים ליזמים, מעבר לכך קשה מאוד לזהות לפי הרשמה מה הגדרתו הדתית של הזוכה".

בהמשך הודעתו מגלה שטרית מידע חשוב על היקף ההגרלות שיצאו בבית שמש בהגרלה הבאה של מחיר למשתכן, ולדבריו "הביקוש לשכונה היה מאוד גבוה. לא פחות מ-4,700 נרשמו להגרלה עבור 331 דירות, זאת אומרת שרק 1 ל-14 מהניגשים זכו. אני בטוח שרבים מהמאוכזבים יקבלו בשורות מצוינות בהגרלה הבאה שכן בשלב הבא יוגרלו יותר מ-1,400 דירות, מה שיענה על הביקוש הרב".

"זה לא סוד שתכנית 'מחיר למשתכן' יוצרת תוצאות לא צפויות. זכאים רבים זוכים בדירות במקומות שהם לא ממש רוצים להתגורר בהם. אני יוצא מנקודת הנחה שבין הזוכים בנוה שמיר יש חרדים ויש גם משקיעים שפשוט ביקשו לזכות בדירה איפשהו ולהשכיר אותה, כמו חברים רבים שלי שזכו ברמת בית שמש ד'. ואכן, במקרה של השכונה החרדית ידוע על זוכים רבים שאינם חרדים".

"לאור הבלבול, ועבור הזוכים וגם היזמים יצאו שני מכתבים שיבהירו את עמדות העירייה ומשרד השיכון בנוגע לשכונות. מכתב אחד שכבר יצא ע"י משרד השיכון, מבהיר לזוכים במה הם זכו. שידעו. מכתב אחר, שיצא בהמשך ויהיה הרבה יותר מפורט, יידע את הזוכים בנוה שמיר שהם זכו בהגרלה לשכונה שיוקם בה קאנטרי קלאב, שהבניינים בה יהיו גבוהים, שמוסדות הדת יהיו מצומצמים (כמו שקורה בשכונות כלליות), ושהמאפיינים יתאימו לאוכלוסיות ציוניות; באותו המכתב גם יוסבר לזוכים ברמת בית שמש ד' שהם זכו בהגרלה עם מאפיינים חרדים, מרובה במוסדות דת, עם מרפסות סוכה וכו'.".

"מעבר למכתבים, העברנו שורה של המלצות למשרד השיכון, כאלה שיעשו סדר. כל ההצעות שלנו נבחנות משפטית ואני מקווה שלפחות אחת מהם תתקבל. על כך, כמובן אעדכן בהמשך".

בשלהי מכתבו כותב שטרית "הצלחנו להעמיד הנחות בהיקף גבוה מאוד ואנחנו עובדים קשה כדי לשחזר את המצב גם בהגרלה הבאה".

מקור: http://bizzness.net/

למרות הקמפיין לציבור הכללי: 90% מהזוכים ברמת בית שמש ה' – חרדים

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture