Yaakov Lederman/Flash90

אבוטבול לשר התחבורה: שדרג את מערך הרכבות לבית שמש

"התפתחותה המואצת של בית שמש כאחת מעיר העתיד של ישראל מחייבת הערכות והתאמה של משרדי הממשלה" כתב אבוטבל לשר התחבורה. בין השאר מציע ראש העיר בית שמש להאריך את תוואי הרכבת הקלה בירושלים מבית החולים הדסה לעיר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש עירית בית שמש משה אבוטבול פנה לשר התחבורה מר ישראל כץ, להשלים את מהפכת שדרוג התחבורה בבית שמש, אשר כללה את סלילת כביש 38 החדש בהשקעה תקציבית גדולה של כמיליארד ש"ח וכן שורת פרויקטים תחבורתיים גדולים בעיר, שדרוג הכניסה לעיר, בניית ככר האליפסה ועוד, ולדאוג גם להתאמת מערך הרכבות לצרכים הדינמיים של העיר המתפתחת.

כידוע, העיר בית שמש, הנמצאת כיום בתנופת בנייה מסיבית מתמשכת, מהווה בסיס משמעותי לפתרון מצוקת הדיור בישראל. מגמה זו צפויה אף להימשך ולהתחזק, כאשר אוכלוסיית העיר צפויה להכפיל עצמה בתוך כעשור ולעמוד על כ-250,000 נפש. ובהמשך על-פי תכניות הממשלה, היא תגדל לכדי חצי מיליון נפש.

ביזנעס שימושי

בהתאם לכך יש לתת את הדעת על שיפור המענה התחבורתי לעיר בית שמש ולסביבתה, במסגרת התכנית הרב-שנתית להשקעה בתחבורה הציבורית בישראל, במתן מענה לדרישות החיוניות עבור העיר, כמפורט להלן:

קו הרכבת ירושלים (מלחה) – תל אביב: הקו היחיד של בית שמש סובל כבר כיום מנחיתות מובנית, הן בשל תוואי המסילה והן בשל בעיות תשתית. נחיתות זו עלולה להחריף עם תחילת פעילותו של הקו המהיר. לפיכך, ועל-מנת למזער את הפגיעה בתושבי העיר ובמבקריה, שאינם צפויים ליהנות מיתרונות הקו המהיר, וכן בכלכלת האזור כולו, נדרש ריכוז מאמץ בטיפול בנקודות הבאות:

הכפלת קטע מסילתי: בסמוך לבית שמש לכיוון תל אביב, באופן שימנע את הצורך בהמתנת הרכבות היוצאות מהעיר לכיוון תל אביב, בשל מפגש רכבות הגורם להארכת זמן הנסיעה.

שיפור הנגישות לנתב"ג: סנכרון לו"ז הרכבות המגיעות מבית שמש עם רכבת ההמשך מלוד לנתב"ג, יספק מענה הן לתושבי רמלה, לוד ודרום ירושלים, והן לתושבי בית שמש, אשר רבים מתושביה בעלי זיקה מהותית לחו"ל, המתבטאת בגידול מספר היוצאים לחו"ל וכן בפניות התושבים לעירייה בנושא.

שדרוג תוואי המסילה: צמצום הפניות וחדותן בקטע שבין ירושלים לבית שמש יאפשר הגברת מהירות הנסיעה. יש לשקול הקמת תחנות נוספות בתוואי, לרווחת תושבי הישובים הסמוכים.

רכבת קלה: כפי שהציע שר התחבורה בעבר, הארכת קו הרכבת הקלה מבי"ח הדסה עין כרם לבית שמש.

ראש העיר ציין כי היענות לקריאה זו, המשקפת את צרכיהם התחבורתיים של תושבי בית שמש והאזור, תסייע בשימור מעמדה של העיר ובמיצובה כעיר אטרקטיבית עבור תושביה ועבור עשרות אלפי התושבים המצטרפים אליה בשכונות החדשות הנבנות ברמת בית שמש, וכעוגן תיירותי וכלכלי אזורי.

יישום הצעדים המתבקשים יביא להגברת השימוש בתחבורה הציבורית, שמשמעותה צמצום בזיהום האוויר, בתאונות הדרכים ובפקקים והגברת היעילות התחבורתית. כל אלה עולים בקנה אחד עם חזון ומדיניות ממשלת ישראל וצפויים להניב פירות חברתיים, סביבתיים וכלכליים שיצדיקו את ההשקעה לאורך זמן.

לפיכך, קורא רה"ע, לעשות את כל הנדרש למימוש כלל הבקשות שהצגתי במכתבי זה כבר בשנים הקרובות, במסגרת התכנית הרב-שנתית להשקעה בתחבורה הציבורית ובתשתיות התחבורה בישראל. "אין לי ספק כי מדובר בצעדים מתבקשים אשר ראוי להזדרז בקידומם לטובת כלל אזרחי ותושבי מדינת ישראל" סיים ראש העיר.

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אבוטבול עלה והצלח, תודה רבה לך על הכוחות הרבים שאתה משקיע בעירנו היפה, ומי יתן שבעזרת השם בקדנציה הבאה אתה גם תהיה ראש העיר אמן ואמן,

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture