Miriam Alster/FLASH90

המיועד לראש מטה הדיור: אקדם את ההתחדשות העירונית והשכרה לטווח הארוך

שר האוצר הודיע בציוץ מפתיע בטוויטר כי בילסקי, ראש עיריית רעננה ולשעבר ח"כ מטעם מפלגת קדימה, צפוי להתמנות לראש מטה הדיור. בילסקי: "אני חש הרבה סימפטיה לראשי הרשויות. אחד כמוני שבא מהם יישב אתם וינסה להביא תוצאות שטובות לכולם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שר האוצר, משה כחלון, הודיע שלשום על תמיכתו במועמדותו של ראש עיריית רעננה, זאב בילסקי, להחליף את ראש מטה הדיור אביגדור יצחקי. בילסקי, שיסיים קדנציה חמישית בראשות העיר, וכיהן גם כיו"ר הסוכנות היהודית וכח"כ מטעם קדימה – צפוי להתחיל את כהונתו בתפקיד ב-1 באפריל.

כחלון הודיע על כך בציוץ ברשת הטוויטר. בראיון לדה מרקר נשאל על כך בילסקי שהשיב: "שאל את השר. כיום נשיאים ושרים משתמשים במדיה הזאת. פעם היתה מסיבת עיתונאים, הייתי לובש חליפה ועניבה והיו שואלים אותי שאלות. כיום זה עולם דיגיטלי, עולם אחר".

"מגיע לאביגדור יצחקי הרבה יישר כוח. להקים מטה דיור, לאחד יחידות ממשרדים שונים למטה אחד מסודר, ולדחוף תוכניות בזמן קצר אחרי הבחירות — רק אדם כמו יצחקי יכול לעשות את זה. צריך להצדיע לו. כל זה עוד בלי לדבר על מאות אלפי הדירות שבתכנון ושבדרך. בהחלט נעשתה כאן עבודה ראויה לציון".

בראיון נשאל בילסקי: יצחקי התבטא לא פעם על ירידת מחירי הדירות, מה שלא קרה בסופו של דבר. איך אתה רואה את זה? המיועד לתפקיד ראש מטה הדיור השיב: "קשה מאוד להתנבא לגבי דברים כאלה, אבל המגמה נכונה, ואני חושב שהוא ראה את הדברים נכון".

בתגובה להאשמות שראשי הרשויות מפריעים ועוצרים את הבנייה, אמר, "אני לא חושב שהם מפריעים. אני חי את החיים של ראש רשות כבר הרבה מאוד שנים, וחש הרבה סימפטיה לראש רשות שנבחר ישירות על ידי תושבים – שמעצם הבחירה בו הם רוצים שהוא ייתן להם גם איכות חיים, בעוד הרבה מהתוכניות האלה לא עומדות בקנה אחד עם זה.

"פה אני נכנס בשיג ושיח עם ניסיון לקדם הסכמי גג, כמו שנעשו כאן בצורה נפלאה למספר אדיר של דירות – שבו מתבטאת הבנה לצורכי הרשויות מבחינת תשתיות, תחבורה ואזורי תעסוקה. כל הדברים האלה יילקחו בחשבון, ואחד כמוני, שבא מהם, בטח שיישב אתם וינסה להביא תוצאות שטובות לכולם. אני מאמין שאפשר לעשות את זה".

"אני חושב שאני צריך להמשיך לקדם את ההתחדשות העירונית ואת תמ"א 38. כשהייתי בכנסת, הייתי יו"ר הוועדה להגנת העורף בוועדת חוץ וביטחון, ואני די בקיא באיומים הקיימים. עוד לפני שמדברים על תוספת דירות, אנחנו מדברים על חיי אדם. לצערי הרב, יש תרחיש אפשרי שבו אלפי טילים ייפלו במדינה, כולל במרכז. לכן יש חשיבות לדחוף את זה, כי מדובר בחיי אדם. שנית, מדובר גם בצדק חברתי. בדרך כלל אנשים שמתגוררים בדירות של 60–70 מ"ר, שנבנו בשנות ה–50, באים מאשכול סוציו־אקונומי נמוך, ואם אנחנו באים ומוסיפים כמה קומות, ועושים בניין חדש עם חניונים תת־קרקעיים — אז לקחנו את אותם אנשים, בלי שהם צריכים להוציא כסף מכיסם, שידרגנו אותם, וצימצמנו קצת את הפערים החברתיים.

"דבר חשוב נוסף הוא השכרה לטווח הארוך. אנחנו ברעננה עשינו פרויקט כזה, שרשות מקרקעי ישראל העמידה בו את הקרקע, וחברת רובינשטיין זכתה במכרז. הפרויקט הושלם ואני חושב שכולו מאוכלס, ויש בו פתרון גם לזכאי משרד השיכון וגם לשכירות בשוק החופשי. גם זה אחד מהפתרונות שניתן לקדם.

"יעד אחר הוא הגדלת התחלות הבנייה, חלק מזה על ידי הסרת חסמים — אם זה בוועדות המחוזיות או על ידי הסרת בעיות שונות בדרך. אני מקווה לעשות את זה ובמהירות, כי חבל שתוכנית תידון במשך 5–10 שנים, כשאפשר לעשות את זה בשנה־שנתיים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture