אדלשטיין: "אירופה שכחה מה קרה לפני 70 שנה"

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נשא נאום בפרלמנט האירופי ותקף קשות את מדינות אירופה, אדלשטיין האשים את חברי הפרלמנט בדו-פרצופיות. יו"ר הכנסת הציג קריקטורה אנטישמית והאשים את מדינות אירופה בכך שאינן נלחמות באנטישמיות ובמכחישי השואה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, תקף בחריפות את חברי מדינות האיחוד האירופי על כך שאינם נלחמים בהכחשת השואה ובאנטישמיות. במהלך נאומו היום בטקס לרגל יום השואה הבינלאומי שהתקיים בפרלמנט האירופי בבריסל, הציג אדלשטיין כרזה אנטישמית שזכתה בתחרות קריקטורות באיראן ובה מוצג העם היהודי כמנצל את השואה לשם רווח כספי על חשבון העולם.

"אני בטוח שאיש לא מחה נגד תחרויות הקריקטורות הממעיטות בערכה של השואה, באמצעות שימוש בסטריאוטיפים הישנים והמזיקים ביותר", אמר אדלשטיין. יו"ר הכנסת המשיך ותקף את מדינות אירופה על שתיקתן אל מול קריקטורות אנטישמיות וגינה את חברי הפרלמנט שהשתתפו במשלחת לאיראן. "איני יודע מי השתתף בנסיעה, אך אני יודע שאף אחד לא הזכיר את הכחשת השואה, שהפכה לעניין שבשגרה עבור המשטר האירני", אמר והטיח בפני המשתתפים כי "מדינות אירופה עדיין לא למדו מהאירוע שאירע אי שם לפני 70 שנה".

אדלשטיין הסביר כי על אירופה לעשות הכל על מנת למנוע מקרים אנטישמים. "נדרשת פעולה עקבית וכנה. האנטישמיות זוקפת את ראשה המכוער בכל מקום, והיא אינה מקובלת", אמר וטען כי ההתייחסות לאמירות אנטישמיות כאל התנגדות לישראל זה "אבסורד", לדבריו. "אין כל הצדקה לאנטישמיות – לא דת, לא עוני, לא חוסר חינוך ולא חילוקי דעות פוליטיים", הוסיף. "היום אנו יודעים כי בהתעלמות משנאה ומחוסר סובלנות אנו מסכנים את עצמנו".

בסיום דבריו פנה אדלשטיין אל הנוכחים ותהה: "מדוע אינכם מגנים את מכחישי השואה?". לאחר מכן האשים את חברי הפרלמנט בדו-פרצופיות: "מדוע אתם מחבקים את רב הקהילה המקומית לאחר פשע שנאה, אך בה בעת מתייחסים לחמאס כאל קול לגיטימי?".

"כשתקיפה זוכה לגינוי כאנטישמית, לאחר מכן ישראל מוקעת בגין פשעי מלחמה בדויים?", הסביר אדלשטיין כי המסרים הללו סותרים ופוגעים באמון. לאחר מכן הסביר שהדבר פוגע במערכת היחסים בין אירופה לישראל. "תחת זאת, הם מונעים מאתנו לקיים את המחויבויות המשותפות שלנו", הדגיש.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה יעזור להגיד לאנטישמי: אתה אנטישמי!?
~ אם אדלשטיין היה נושא את הנאום הזה בפני היטלר ימ"ש – הוא היה מפסיק את השואה?

נועם, יפה אמרת. לקחת לי את המלים מהפה. אבל עכשיו, לפני סוף העולם שהולך ומת-קרב, הבורא מתחיל להראות לנו רק חלק קטן מהא דכתיב, ונתתי נקמתי באדום. הנחילי צרעות המוסלמים שזרמו לאירופה במליונים, הוא בעיקר על שתי סיבות. האחת, על השיתוף פעולה של אירופה עם הנאצים. וליולי הזה, התבלבל לו בין יולי לינואר שאחרי שבעים שנה של "תרדמת חוני המעגל" מבחינתו כי הם לא רק שלא שכחו, אלא מה שהם עושים באו"ם, אומה ריקה, זה מראה שהם רק ממשיכים את ההצגה שלא נגמרה עדיין. דבר שני, אירופה כולה תמיד הפגינה במשך עשרות שנים עם הפגנות הערבים שם בעד העם ה"פלסטיני", המצאה מצחיקה של עם שלא היה מעולם, ונגד ה"כיבוש הישראלי". ועתה הבורא מראה להם מדה כנגד מדה, את הטרור ומעשה הזועה שהם עושים שם שכבר פוחדים לצאת לרחוב ובעד מי בעצם הם הפגינו. ותחת הכיבוש הישראלי בא הכיבוש המוסלמי הכפוי טובה של מארחיהם לקיים ולהראות לעיני העמים מי אלה הנאמר בהם, והוא יהיה פרא אדם. קודם כל פרא. ורק אח"כ, יעני אדם. ידו בכל, ויד כל בו. "שהכל שונאים אותו". רש"י. נכנס ל"כל-בו" אז , ידו בכל… גונב מכל הבא ליד. ימ"ש כולם. עיין תיקוני זהר, תיקון תשיעי בענין ישמעאל ואחריתו. וזה כבר קרוב בע"ה.

סוף סוף מישהו מטיח בפני חבורת הצבועים הזו – קבל עם ועדה- מקצת שבמקצת מהאמת שצריכה להאמר בפניהם.

אדרבה מה רע וגם זה טוב שאירופה תחזור במודרניות שלה 1000 שנה אחורה ע"י הערבים והאפריקנים המתורבתים ואדרבה הרי כתוב אמלאה החרבה שמחורבן אדום נהיה שפע לעם ישראל והרי גרמניה וצרפת ואיטליה בפרט ואירופה בכלל הם אדום והם הנוצרים וכל אלו יהיו עניים והשפע יחזור לעם ישראל ואז היהודים יברחו מאירופה מפחד הערבים ואז יעלו לישראל ויגדל אחיזתנו בארץ הקדושה שנאמר ולאום מלאום יאמץ וכל מעשי ה' לטובתנו והכל שלב נוסף לקראת הגאולה השלימה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture