פלאש 90

בליכוד תוקפים את אדלשטיין: תכנן פוטש נגד ראש הממשלה

ההקלטות בהם נשמע יו"ר הכנסת מכנה את התנהלות נתניהו "בעייתית" וקורא להחליף חצי מרשימת הליכוד לכנסת, עוררה זעם רב במפלגת השלטון. השרה רגב: "אני מקווה שימצא את הדרך להסביר את דבריו". ח"כ חזן: "הוא צריך להניח את המפתחות ולהתפטר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חברי כנסת ושרים בליכוד מתחו היום (ראשון) ביקורת חריפה נגד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, בעקבות ההקלטות שפורסמו בכאן רשת ב' שבהן נשמע מתבטא במפגש סגור נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וחבריו למפלגה. ח"כ אורן חזן קרא "לפתוח בחקירה נגד אדלשטיין, שצריך להניח את המפתחות ולהתפטר".

"אני מזועזע", אמר חזן בתוכנית קלמן-ליברמן בכאן רשת ב'. "יו"ר הכנסת ברוב חוצפתו אומר על ראש הממשלה 'משוגע'. לבזות כך את הליכוד? להגיד שחצי מחבריה לא ראויים להיות בכנסת? מי שמך? אדלשטיין חתיכת חצוף שקיבל את המנדט מאיתנו, ואני לא אתפלא אם תכנן שם פוטש של ממש כדי להדיח את ראש הממשלה מתפקידו".

שרת התרבות והספורט מירי רגב הודתה כי הופתעה לשמוע את התבטאויותיו של אדלשטיין. "יו"ר כנסת אמור לכבד חברי כנסת שנבחרו ולכבד את הדמוקרטיה. האמירות שלו לא במקומן והצטערתי לשמוע אותן. אני מקווה שימצא את הדרך להסביר את דבריו", מסרה רגב.

גם סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, הגיבה לדברי אדלשטיין בהקלטות על כך שישראל לא מינפה מספיק את ההכרה האמריקנית בירושלים, בין השאר בשל היעדר שר חוץ. "חד משמעית, אדלשטיין לא בקיא במה שקורה במשרד החוץ", הצהירה חוטובלי.

לדבריה, "בחודשיים האחרונים תחת שבתי כסגנית שר החוץ, ראש המערך המדיני קיבל הנחיה בתיאום עם ראש הממשלה להקים עבודת מטה רצינית לגבי כל המדינות שאנחנו מאמינים שיכולות להעביר את השגרירות בעקבות ההכרזה האמריקנית. לא רק שיש שר חוץ – יש שר חוץ במשרה מלאה ויש סגנית שר חוץ במשרה מלאה".

ההקלטות שפורסמו הבוקר בכאן רשת ב' לקוחות ממפגש סגור שקיים אדלשטיין בשבועות האחרונים בנוכחות אישים מהציונות הדתית. בין היתר, הוא נשמע אומר לנוכחים לגבי ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "יכול להיות שהאמירה של טראמפ, שאם יירה במישהו בשדרה החמישית זה רק יוסיף לו קולות, השפיעה עליו".

בהמשך, נשמע אדלשטיין מותח ביקורת חריפה גם נגד הליכוד – ואף מצהיר כי "היה שמח לראות חצי מחברי הסיעה בבית". יו"ר הכנסת אמר: "אני חושב שהליכוד בבעיה חמורה. יש סיעה שאני מאוד הייתי שמח שמחציתה תלך לבית, ויש מועמדים חדשים שלא היית שמח לראות בכנסת. אם נמשיך בדרך הזו נהיה באופוזיציה, אם לא יבחרו רשימה אחרת נהיה באופוזיציה".

יו"ר הכנסת ביקר גם את היעדרו של שר חוץ, בעיקר סביב ההכרה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בירושלים כבירת ישראל. "אני טוען, וזה משהו שאני לא יכול להגיד בפומבי – אנחנו זכינו. טראמפ מצפצף על המערכת ולכן אמר מה שאמר. עוד באותו הערב היינו צריכים להיפגש נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר החוץ שאין לנו ויו"ר הכנסת ולומר – בואו נראה מי עומד מול מי. לא הייתה עבודת מטה מסודרת כי שר חוץ אין, ראש הממשלה לא מדבר עם נשיא המדינה והנשיא לא מדבר עם ראש הממשלה. אילו הייתה עבודת מטה כזו היינו יכולים להתקדם יותר טוב".

אדלשטיין: "התנהלות נתניהו בעייתית; חצי מהליכוד צריך ללכת הביתה"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture