המכתב הנדיר של הראשל"צ לגר"מ מאזוז והבחירות בבני ברק

הבחירות בעיר בני צפויות להיות סוערות הפעם, כאשר בינתיים ידוע על 3 מפלגות שיתחרו על קולותיהם של הציבור הספרדי בעיר. מפלגת ש"ס, מפלגת יחד ומפלגה חדשה של הגר"ד זר. בינתיים מתנהלים מגעים חשאיים ונחשף מכתב נדיר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הבחירות המונציפאליות תופסים תאוצה בכל רחבי הארץ, יותר ויותר שמות של מועמדים חדשים נשמעים לצד כאלו ותיקים המנסים לשמר את מעמדם הפוליטי. ללא ספק מערכת בחירות מרתקת עומדת לפנינו.

בין הערים המגלות ענין רב לאחרונה, היא העיר בני ברק, שם צפויות להתמודד רשימות חדשות שלחלקם סיכויים טובים לקבל תוצאות טובות בבחירות לעירייה.

במפלגת יהדות התורה – אגודת ישראל, המורכבת בבני ברק גם ממפלגת בני התורה של רבני ה'מרביצי' לא צפויות הפתעות מיוחדות. שם כבר הוכתר ראש העיר הבא באופן בלתי רשמי, תפקיד שיועד לסגן ראש העיר ומזכיר מועצות גדולי התורה הרב אברהם רובינשטיין.

הדרמות אם כן הם באים מצד שלשה מפלגות חדשות שצפויות לרוץ בבחירות הקרובות. אחת היא כמובן מפלגת 'יחד' בראשות אלי ישי, לה סיכויים גבוהים לקבל מספר מושבים, בשל העובדה כי בבחירות האחרונות קיבלה מפלגת יחד אלפי קולות בעיר בני ברק, לא הרבה פחות ממפלגת ש"ס. מפלגה נוספת שהכריזה על ריצה עצמית, היא מפלגתו של הרב דניאל זר ראש מוסדות 'אור דוד'. הרב זר שהיה מגדולי התומכים במפלגת ש"ס, יצא בשנה האחרונה במתקפה חריפה וחסרת תקדים על תנועת ש"ס, לאחר שהדירו את מוסדותיו בהקצאות העירייה. "ארבעים שנה עברתי בשביל ש"ס, וקיבלתי בעיטה" אמר הרב. בחודש האחרון אף הודיע הרב כי יריץ מפלגה בעיר בני ברק. הדעות חלוקות, בניסיון לשמר את הקשר הרופף עם הזירה הארצית, אך בכל הנוגע לזירה המקומית בבני ברק, נדמה כי הקרע קשה לאיחוי, עד כדי מילים קשות וחריפות שנאמרו מצידו של הרב כנגד נציגי ש"ס.

בשבוע האחרון מסתובבות שמועות על מפלגה נוספת שמגיעה מכיונם של בעלי העסקים,שמתאגדים בנסיון להוביל מפלגה שתייצג את בעלי העסקים שנפגעו בשלוש שנים האחרונות תחת ראשותו של ראש העיר חנוך זייברט. מי שסומן כצפוי לעמוד בראש הרשימה, הוא בעל הקיוסק המיתולוגי בבני ברק, חברון גרנוביץ'.

ממידע שהגיע ל'מרכז העניינים' נודע כי במפלגת ש"ס עצמה, שורר מתח, בין סגן ראש העיר ומקום ראשון בש"ס, הרב אלי דדון, לבין אחד מהנציגים בעיר הרב גדליהו בן שמעון, הזוכה לקרבה בביתו של נשיא מועצת החכמים. כאשר כל אחד מהצדדים טוען ליכולתו למקסם את הצלחת התנועה, ולכל הפחות לשמר את מספר המושבים של ש"ס בעירייה.

כחלק מהמאמצים הללו, פורסם השבוע כי הרב דדון מנהל מגעים בנסיון לקבל את תמיכת הגר"מ מאזוז שליט"א, ובכך להריץ רשימה משותפת של ש"ס ו'יחד', שתוביל כנגד מפלגתו של הרב דניאל זר.

מנגד, ממידע שהגיע ל'מרכז העניינים' ונחשף כאן לראשונה מסתבר כי גם מצידו של הרב דניאל זר, לא טומנים יד בצלחת, וכי לפני כשבועיים, נשלח חתנו של הרב דניאל זר, לבדוק את האפשרות לקבלת תמיכתו של הגר"מ מאזוז, ולריצה משותפת עם תנועת 'יחד'.

הסוד מאחורי המאבק לתמיכתו של הגר"מ מאזוז בייחוד בבני ברק, נעוץ בעובדה כי​ ​עוד בתשנ"ד,​ ​כאשר ההנהגה הספרדית הפוליטית בבני ברק, שהיתה בשר מעולם הישיבות הליטאי, התאחדה יחד עם יהדות התורה. בעקבות כך הקים הגר"מ מאזוז את מפלגת 'הן' בבני ברק, כמייצגת ​ה​ציבור הספרדי בבני ברק, וכתגובה לפגיעה בכבודו של מרן הגר"ע יוסף. לאחר שזו זכתה להצלחה מרשימה והכניסה 3 נציגים לעירייה, קיבל הגר"מ מאזוז את הסמכות על ההנהגה הפוליטית בבני ברק ונציגו הרב פנחס צברי מונה ליו"ר הסיעה בב"ב ושימש כסגן ראש העיר שנים ארוכות, עד לפרישתו. כמו גם סוכם כי הגר"מ מאזוז יאשר את הרכב הרשימה של ש"ס המקומית.

מסמך נדיר שנחשף כאן לראשונה, אותו כתב לא אחר מאשר הראשון לציון כיום הגר"י יוסף, בנו של מרן הגרע"י יוסף, אל ראש הישיבה הגר"מ מאזוז,​ ​מספר יותר מכל את סיפור המאבק​ ​של הגר"מ מאזוז​ ​למען כבודו של מרן הרב עובדיה​ ​וההצלחה של תנועת 'הן' שהקים שהפכה לאחר מכן לש"ס המקומית.

את המכתב שנכתב, כאמור, לפני 25 שנה, פותח הראש"ל: "אל הארז אשר בלבנון, ולפני שמש שמו ינון, מעלת והדרת הגאון הגדול מעוז ומגדול, מקים עולה של תורה, כבוד מורנו ורבנו הגאון רבי מאיר מאזוז שליט"א". בתוכן המכתב מברך הגר"י יוסף את ראש הישיבה על הצלחתו בבחירות לכבודה של התורה, ומוסיף כי היה בזה מחאה נמרצת על הביזוי הגדול של מרן אאמו"ר עט"ר שליט"א.

"באתי בזה לברך את מעלת כבוד תורתו, הדרת גאונו שליט"א וכל הנלווים אליו, בברכת ישר כח וחזק וברוך על ההצלחה המרשימה לכבודה של תורה, בבחירות לעיריית בני ברק, הצלחה שגרמה לקידוש ה' ולמחאה נמרצת על הביזוי הגדול של מרן עטרת ראשנו שליט"א בשנה האחרונה".

בשולי הדברים מציין הראש"ל, כי "שוחחתי עם אאמו"ר (מרן הגר"ע), והביע את שמחתו על הצלחת כבוד תורתו, ואין ספק שעוד יזכה להגביר חיילים לתורה, לכבודה של התורה ולומדיה. בהוקרה רבה מעומקא דלבא. יצחק יוסף".

בקרב ביתו של הגר"מ מאזוז לא הכחישו את המגעים, אך ציינו כי הוראתו של הרב כפי שנמסרה ליו"ר התנועה הרב אליהו ישי, היא מחויבות אך ורק לציבור, ואשר על כן בכל עיר בו תנועת 'יחד' תריץ רשימה,​ אין מחויבות קודמת לאף אחד, וזו​ תהיה מורכבת מאנשי עשייה שיקבלו את המלצת ותמיכת תושבי העיר, ויעברו את אישורו של הרב. מגעים אם ישנם, יעסקו אך ורק בפרמטרים האלו ובנסיון להביא את כוחות רעננים עם יראת שמים ומשמעת אמתית לדעת תורה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קיצור יחד לשילטון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture