קווי האוטובוסים בירושלים עוברים לתיקוף והטענה עצמאית כמו ברכבת הקלה

מנהלי אגד אמרו במהלך הדיון שהתקיים במרכז אגודת ישראל בירושלים: "התגברנו על המחסור בנהגים באופן זמני, ואנו נערכים לגיוס נהגים נוספים • "נחתור להפעלת קווי הכותל רק באמצעות אוטובוסים מפרקיים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

במשרדי מרכז אגודת ישראל בירושלים התקיימה השבוע ישיבת עבודה, בנושא התחבורה הציבורית, בה נטלו חלק סגן ראש העיר יוסף דייטש, סגן מנהל תנועה ארצי ב'אגד' ארז לבחר, מנהל תנועה באגד ירושלים יצחק מולכו, יו"ר התנועה למען ירושלים ותושביה חיים מילר, מנהל הלשכה משה המר ומזכ"ל אגודת ישראל בירושלים יצחק קליין.

מזה תקופה מוצפת הלשכה במאות פניות, שהלכו והתגברו עם פרסום המודעה על המפגש הצפוי להיערך עם ראשי אגד. בחודשים האחרונים הגיעו קרוב ל – 1,700 פניות ענייניות ממשתמשי התחבורה הציבורית בירושלים וכן פניות רבות ממשתמשי התח"צ ברחבי הארץ, העוסקים בהצעות לשיפור ולייעול התחבורה הציבורית לירושלים וממנה.

הישבה נפתחה בדבריו של סגן ראש העיר, יוסף דייטש, שהדגיש כי נושא התחבורה הציבורית הוא הנושא המשפיע ביותר על סדר היום של היהודי החרדי, מכיוון שהציבור החרדי הוא מהצרכנים הגדולים ביותר של התחבורה הציבורית, וגם במקרה בו מחזיק ראש המשפחה בכלי רכב פרטי, ילדיו משתמשים באופן יום יומי בתחבורה הציבורית. "הזעקה בנושא זה היא גדולה", אמר דייטש, "ולשם כך התכנסנו מתוך מטרה לתת פתרונות לבעיות ולפניות הרבות שהתקבלו בלשכה לפניות הציבור".

הדוברים כולם העלו בראש הנושאים את נושא קווי הכותל המערבי, על הקשיים הידועים לכל ועל הסבל הגדול שסובלים הנוסעים המבקשים להגיע לכותל המערבי. בישיבה נידונו דרכי הפעולה השונים לשיפור התחבורה הציבורית והדרכים לרתום את משרד התחבורה שהוא הגורם המנחה והמתכנן של כלל חברות התחבורה הציבורית למסלולי הקווים, ואף קובע את לוחות הזמנים. בנוסף משרד התחבורה הוא המנחה ברישיון הפעלת הקו, האם הקו יפעל באוטובוסים מפרקיים או רגילים.

"אנו זרוע מבצעת" אומרים אנשי אגד, "נכון, סבלנו ממחסור אדיר של נהגים בירושלים, חסרו לנו קרוב ל- 200 נהגים, ובהזדמנות זו אני שמח לבשר לכם כעת שהצלחנו לגייס 70 נהגים חדשים באשכול ירושלים, בנוסף, בירושלים עובדים כעת 70 נהגים נוספים המגיעים מכל רחבי הארץ ולנים בירושלים כל השבוע.

"לגבי קווי הכותל אנחנו נגיש בקשה למשרד התחבורה להעביר את הפעלת קו 1 גם הוא לאוטובוסים מפרקיים – בנוסף לקו 3 שכבר פעיל כקו מפרקי, דבר שבוודאי יעזור לשפר משמעותית את השרות לכותל המערבי.

עוד הדגישו ראשי החברה, כי בכוונתם לצאת לסיורים בשטח יחד עם צוות הלשכה ונציגי הציבור שהשתתפו בדיון, על מנת לבדוק את הפניות שהתקבלו בנושא הכותל מתוך תנאי השטח, ואיתור פתרונות הולמים לשביעות רצונו של הציבור הרחב.

"המענה לפניות בנושא קווי הכותל מהווה רק התחלה", אמרו בכירי אגד. "החברה קשובה לפניות הציבור, מה שיבוא לידי ביטוי בין היתר בשיתוף הפעולה ההדוק שלנו מכאן ואילך עם הלשכה לפניות הציבור, וחיפוש משותף של פתרונות לשלל הפניות שהציפו תושבי העיר ושיועלו בעתיד.

"במקביל הגשנו בקשה להוספת נסיעות בוקר לקו 402 למשרד התחבורה, לאור השינויים בקו 400 שנכנס לבני ברק מרח' ז'בוטינסקי, ובכך אין פתרון תחבורתי לנוסעים בשעות הבוקר מירושלים למזרח – דרום בני ברק".

בישיבה סוכם עוד על הקמת צוות משותף שיעקוב על השיפורים בתחבורה הציבורית התלויים בחברת 'אגד'. הצוות יחתור לקדם מול הגורמים במשרד התחבורה להגברת התדירות בקווי המגזר החרדי בפרט בשעות השיא, שיפור מסלולי הקווים, פתרונות תנועתיים למתן עדיפות לתחבורה הציבורית לכותל המערבי וממנה, במגמה להפעלת סמכות אחת שתפקח על זרימת התנועה של קוי התחבורה הציבורית לכותל המערבי.

ראשי חברת אגד נענו לפניה לקיים קו פתוח למספר שעות שיתקיים בתקופה הקרובה במשרדי מרכז אגודת ישראל, כדי לשמוע ישירות מהציבור, את רחשי הלב של הנוסעים, כמו כן, כחלק מהמסקנות סוכם כי בקרוב יתקיימו ימי עיון לנהגים, מנהלי הסניפים, ועובדי אגד, להכרה עם הציבור החרדי.

נציגי הציבור ביקשו מחברת אגד לאור העבודה כי שיטת התשלום באוטובוסים החל מחודש מרץ הקרוב תהיה שלא באמצעות הנהגים רק באמצעות מכונות התיקוף לדאוג לכך שבכל האוטובוסים יופעלו מכשירי תיקוף והעליה תהיה בכל הדלתות דבר שיתרום רבות לעמידה בלוחות הזמנים ותקצר משמעותית את אורך הנסיעה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין פתרון אחר מלבד הכנסת חברה נוספת בירושלים!
את ההבטחות של 'אגד' כבר שבענו מלשמוע…..

קו 3 הוא מפרקי? לא בשטח!

רואים דם חדש בלשכה עם כניסתו של הרב יצחק קליין בחור מוצלח!!!

רק המשיח יגאל אותנו מאגד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture