פלאש 90

"אם בתל אביב יהיו במקלטים, כל ביירות יהיו במקלטים"

שר הביטחון אומר כי חיזבאללה הפך לחלק מלבנון ובמלחמה הבאה, צה"ל לא יבדיל ביניהם. הוא הוסיף כי להערכת גורמי הביטחון, במאבק הבא יתפתח חזית משותפת לסוריה ולבנון נגד ישראל וכי הצבא ישאף להכרעה, גם במחיר של תמרון קרקעי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בישראל ממשיכים בהתבטאויות החריפות בעקבות המעורבות האיראנית בלבנון. "לגבי כל מה שקורה בצפון צריך להבין, נכון שאתה מזהה את האמביציות האיראניות אבל לא רק בהקשר סוריה-לבנון, זה אמביציות שכרגע פרוסות על פני המזרח התיכון כולו, אתה רואה את אותם דפוסי ההתנהגות בעיראק, את אותן מיליציות שיעיות שהם מקימים בעיראק, וכמובן הם מצטיידים באותם טילים, אותו ידע, אותם יועצים, אתה רואה אותו דבר בתימן ומאחורי הכל עומד איש אחד, קאסם סולימאני", אמר היום שר הביטחון אביגדור ליברמן.

ליברמן הפתיע באומרו: "שדווקא בסוריה אנחנו רואים שהם גם מבינים שגם מדינת ישראל נחושה מאוד ואם הייתי משווה לכל שאר המקומות, הכי פחות נוכחות איראנית שאנחנו רואים במזרח התיכון זה דווקא בסוריה. מה שקורה בלבנון זה יותר פשוט – למעשה חיזבאללה הקריב את האינטרסים הלאומיים של לבנון על מזבח האמביציות האיראניות. הוא למעשה פועל בניגוד לאינטרס הלאומי הלבנוני.

"אני חושב שזה ברור היום לחלק ניכר מאוכלוסיית לבנון למרות שלבנון כמו לבנון, אתה יודע הם דואגים קודם לביזנס, אח"כ כל אחד מחלק את הגזרה אז יש סונים אז הם עובדים מול הצרפתים ויש נוצרים שיותר מתמקדים בארה"ב וכל אחד מחלק את הגזרה. אבל בסופו של דבר ברור לכולם שחיזבאללה פועל בניגוד לאינטרס הלאומי הלבנוני ומקריב על מזבח האמביציה האיראנית את כל לבנון וברור לכולם, אם חס וחלילה תהיה התלקחות בצפון, זה לא יהיה כמו בפעם הקודמת מול חיזבאללה, כל לבנון, מבחינתי צבא לבנון ולבנון, הם לא שונים מחיזבאללה הם חלק מחיזבאללה וכולם ישלמו את מלוא המחיר".

ליברמן הסביר מה עושה ישראל כחלק מהמאבק למניעת ההתעצמות האיראנית בלבנון. "שלוש נקודות, אתה יכול למנוע התקלחות קודם כל ע"י הנחישות והם מבינים שמצד שני יש צבא ויש הנהגה, נחושים מאוד, דבר שני הרתעה זו גם עוצמה, הם מבינים שהיום צה"ל נמצא בעמדת עוצמה כמו שלא היה אף פעם והדבר השלישי – מפעילים את כל המנופים בזירה הבינ"ל. אז יחד זה מייצר לך מן יכולת כן למנוע ולא להתדרדר למלחמה. אני חושב שהגישה הזאת שלנו היא ברורה לכולם. היא ברורה בוושינגטון, במוסקבה, בפריז, בכל מקום העמדה שלנו שאנחנו גם נחושים, אנחנו גם מוכנים וגם אנחנו מסבירים, ולצערי לפעמים בזירה הבינ"ל אנשים לא נותנים לבלבל אותם עם העובדות, הם פשוט מתעלמים מן העובדות.

"אבל בגדול צריך להבין שמדינת ישראל אחרי יולי 2000 ומי שזוכר אז הייתה הודעה של מזכ"ל האו"ם דאז קופי אנאן, שישראל מילאה בשלמותה את החלטה 425 ואנחנו חזרנו לקו הבינ"ל ואין שום טענות, ושלושה ימים אח"כ מועצה הביטחון אישרה הודעת קופי אנאן. לכן מבחינתנו אנחנו באמת חזרנו לגבול בינ"ל מקובל, יש אישור וכל הפרובוקציות שמנסה חיזבאללה היום להעלות ולהתגרות כמו שפתאום שומעים שיש לחצים מה פתאום אנחנו מקימים מכשול בשטח סובירני שלנו או שהם מוציאים מכרז על שדה גז ובין היתר בלוק שהוא לפי כל קנה מידה שלנו, לקבוצות בינ"ל שהן חברות מכובדות שלדעתי עושות שגיאה חמורה כי זה בניגוד לכל הכללים ולכל ההתנהלות במקרים כאלה, וזה לא מקרה ראשון של המחלוקת בזירה הבינ"ל על שדה נפט או גז כזה או אחר, ויש פה התנהלות מאוד מתגרה ופרובוקטיבית ועוד פעם אנחנו משתדלים לפעול בנחישות וגם באחריות".

לדברי שר הביטחון, "כשאנחנו מדברים על חזית הצפון כבר לא מדברים על חזית לבנון ואני מתקן את עצמי אנחנו מדברים על חזית הצפון הנושא של סוריה זה בילד-אין ואני מקווה שלסורים יהיה מספיק שכל לא להיכנס, אני לא בטוח שתהיה להם יכולת להגיד 'לא' לחיזבאללה ולכן הנחת היסוד שלנו שכמובן אנחנו מדברים על חזית הצפון שיש לזה לא מעט אלמנטים מורכבים איך לפעול, אבל בהחלט זו הנחת העבודה, כך אנחנו בונים את עצמנו ואת כל התכניות שזה לא חיזבאללה אלא לבנון וסוריה כחזית צפונית אחת ואני חושב שיש לנו תשובות טובות".

גדר הבטון בגבול והמפעלים האיראניים בלבנון: החשש הישראלי מחיזבאללה

"צריך להבין שתמרון הוא לא מטרה בפני עצמה, המטרה לסיים, אם חס וחלילה אני עוד פעם מדגיש ואף אחד לא מחפש הרפתקאות ואני חושב שזה רע לכל האזור, אם תתלקח החזית הצפונית ואם אם כבר נגזר עלינו, אז צריך להבין שקודם כל המטרה לסיים את זה כמה שיותר מהר, בצורה חד משמעית. חייבת להיות התרעה ברורה. מה שאנחנו ראינו בכל העימותים במזרח התיכון בשנים האחרונות לצערי זה לא נגמר. כל הנושא של התמרון הקרקעי זה דבר מורכב, הוא מחייב מאמץ גדול, גם לצערי קורבנות, ובטח במונחים של מדינת ישראל תמרון קרקעי עם כל מה שכרוך בזה זו החלטה לא פשוטה וכמו שתמיד אנחנו כל האופציות פתוחות, אני לא משועבד לשום תפישה, צריך להכין ולהיות מוכן לתמרון קרקעי, לא בטוח שצריך להשתמש בו, אם לא תהיה ברירה נשתמש, אם יש ברירה עדיף שלא, אבל צריכים את האופציה הזו של תמרון קרקעי, להיות ב-100% מוכנות".

ליברמן הוסיף, "קודם כל זה ציפיות לדעתי שלא קיימות מאז מלחמת עיראק, לדעתי לא קיימות כי כולם מבינים מאז מלחמת עיראק ועד "צוק איתן" כולל לבנון השנייה שמבחינת האויב המטרה המרכזית זה העורף האזרחי. הם משתדלים כמה שפחות להתעמת מול צה"ל ישירות וכמה שיותר לפגוע בעורף האזרחי לכן יש פה הבנה, מה שחשוב פה זה התנהלות קודם כל גם של הציבור וגם של התקשורת. היה לי פה מפגש עם אחד האנשים החשובים בתקשורת הישראלית, אז בדיוק זו הייתה השיחה, הוא אמר לי "שתבין, אם יש 100 בניינים שפשוט החריבו אותם במרכז ביירות' ובניין אחד בת"א, אני קודם כל אדווח על בניין אחד בת"א ולא על 100 בניינים בביירות'". אין ספק שהתקשורת מבחינת העניין צריכה קודם כל להתעניין בישראל.

"אנחנו אומרים לציבור 'תקשיבו, אנחנו פועלים 24/7, לא צריך להתרגש, צריך לקחת בחשבון שכולנו מבינים שהעורף האזרחי זה האתגר הגדול ואנחנו נעשה הכל על מנת ללכת בעוצמה הכי גבוהה'. אין יותר מלחמה בנוסח הריקוד התימני צעד קדימה צעד אחורה, צריך מהרגע הראשון ללכת בפרופיל ברף הכי גבוה ועוצמתי ע"מ לסיים כמה שיותר מהר. אסור שיהיו תמונות כמו בלבנון השנייה שאזרחי ביירות' הלכו לחוף הים ובת"א אנשים ישבו במקלטים. זה לא יהיה. אם בת"א יהיו במקלטים כל ביירות' יהיו במקלטים וזה צריך להיות ברור גם בצד השני".

"ראש התמנון" • בנט: לגבות מאיראן מחיר שהיא לא תוכל לעמוד בו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טיפש ליברמן הזה!
"אם בת"א ילכו למקלטים אז בבירות ילכו למקלטים" זה לא מרתיע!
אם בתל אביב ילכו למקלטים, בבירות תהפוך לבית עלמין- כבר נשמע יותר משכנע לאוזניים ערביות

הבנתם למה כתוב מאחוריו
"מילה זו מילה"
זה כדי לרמוז למי שעוד לא הבין ברור שזה רק מילים ואין מאחוריהם כלום
רק מילים נבובות
עם סטיקר חדש לישראל ביתינו
"מילים נגד טילים"
אמצו את זה

כל זה יקרה תוך 48 שעות….

ואם בחיפה אנשים ישבו במקלטים אזי אזרחי לבנון יוכלו להיות בשקט???
מה שונה תל אביב מצפת וטבריה?

בדבר אחד בוגי בטח היה יותר טוב ממנו בלסתום את הפה
לא יודע כמה הוא עושה אם בכלל אבל בלדבר הוא לא טוב בכלללללללללללל
הוא מנסה לשחרר מילים מאיימות ולא ממש הולך לו
מאד מתאים לו הסיסמא כי מילים אצלו זה באמת רק מילים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture