Hadas Parush/Flash90

"אין פנינו למלחמה, אבל נעשה את כל הנדרש כדי להגן על עצמנו"

לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו, "אנחנו עומדים בפני אתגרים רבים". בפתח ישיבת הממשלה הוסיף בהתייחסות למתיחות באיזור: "אנחנו מהווים את הגורם המרכזי במזרח התיכון שבולם את ההתפשטות של האסלאם הרדיקאלי, בראשות איראן ודאע"ש"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (ראשון) כי פניה של ישראל אינם למלחמה – אך הדגיש כי "נעשה את כל הנדרש כדי להגן על עצמו". הדברים נאמרו בפתח ישיבת הממשלה, ברקע החשש בישראל מפני התבססות איראן בסוריה ובלבנון. בישיבה ישתתף גם הרמטכ"ל גדי איזנקוט, שצפוי לסקור את המצב הביטחוני הרגיש בצפון, וגם בדרום.

"יש לי אמון מלא ברמטכ"ל ובצה"ל. צה"ל הוא הצבא החזק ביותר במזרח התיכון, וטוב שכך, כי אנחנו עומדים בפני אתגרים רבים. כפי שהבהרתי גם לנשיא טראמפ ואחר כך למנהיגי אירופה ולנשיא פוטין – בהיותנו כאן אנחנו מהווים את הגורם המרכזי במזרח התיכון שבולם את ההתפשטות של האסלאם הרדיקאלי, בראשות איראן ודאע"ש, ואלה מאיימים גם על כל הגורמים האחרים בעולם".

בתוך כך, על רקע ההצהרות שנשמעו מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו ודובר צה"ל באשר להתעצמות האיראנית בלבנון, ומפעלי טילים שמוקמים על ידיה במדינה, מזהיר שר התחבורה וחבר הקבינט ישראל כץ את חיזבאללה, בת בריתה של טהרן, שמא לא תנסה את ישראל ותפתח מולה במערכה. "נאמר זאת חד משמעית – לבנון תחזור הרבה שנים אחורה. יש האומרים לתקופת האבן ויש האומרים לתקופת המערות", הבהיר בריאיון לאולפן ynet.

"ישראל הציבה קו אדום – היא לא תאפשר ללבנון לההפך למפעל לייצור נשק מדויק של איראן", הוסיף השר כץ. "פעלנו לכך שזה לא יקרה בסוריה בהברחות נשק איראניות, וכרגע הובהר שלא נאפשר לאיראן להקים מפעלים לייצור טילים מדויקים או הסבת טילים על אדמת לבנון. ההבהרות נאמרות גם בשיחות מול רוסיה ו-ודאי מול ארה"ב ומדינות נוספות באירופה – כמסרים שנועדו למנוע מלחמה ועימות שאנחנו לא מעוניינים בו. אנחנו מבהירים מה הקו האדום שלנו".

לדבריו, "אני רוצה להבהיר – אנחנו מאוד ברורים. אם ישראל תיאלץ, ואם תהיה תוקפנות של חיזבאללה, ויתפתח עימות כולל ופתוח – נפעל הפעם בצורה מאוד תקיפה, הרבה יותר מאשר ב-2006. שום מטרה בלבנון לא תהיה חסינה וכל תשתית שמשמשת גם לחיזבאללה וגם למטרות צבאיות תפגע ולבנון תחזור הרבה הרבה הרבה שנים אחורה".

לשאלה האם נתקבל מודיעין על רצון איראני לפתוח במלחמה, משיב כץ בחיוב: "אנחנו מקבלים מודיעין שאיראן פועלת לעשות את הפעולות שיהפכו את החזית ליותר מסוכנת. גם מנסה להתבצר בסוריה וגם לחמש ולדייק טילים בלבנון".

שר החינוך וחבר הקבינט נפתלי בנט דיבר גם כן באולפן ynet והתייחס למתיחות הגוברת מול לבנון: "אני חושב שמלחמה היא לא דבר הכרחי ובלתי נמנע. זה תלוי בשני הצדדים, אבל גם בנו – ככל שנהיה יותר בהירים וחדים במילותינו ובמעשינו, ונבהיר שלא נאפשר לאיומים להתבסס על הגבולות שלנו, נוכל למנוע את מלחמת לבנון השלישית".

לדברי בנט, "כרגע יש איום שמתפתח והוא פרויקט דיוק הטילים במדינת לבנון של חיזבאללה, ולא נאפשר לכך לקרות. צריך להסביר שההיקף הפוטנציאלי והנזק של רבבות טילים שיהיו חס וחלילה מדויקים הוא לא רחוק ולא שונה מהותית מפוטנציאל ההיזק של פצצה גרעינית. וכפי שלא היינו מאפשרים לחיזבאללה לרכוש פצצה גרעינים, לא נוכל לאפשר להם לרכוש רבבות טילים מדויקים שיפגעו בנו מחר".

"אני רוצה לעשות סדר", מבהיר בנט. "נסארללה אמר אחרי מלחמת לבנון השנייה כי לו ידע מה תהיה תגובת ישראל, הוא לא היה חוטף את החיילים. אז הנה, אנחנו עושים לנסראללה שירות ואומרים בצורה מאוד ברורה: אם תתפתח חלילה מלחמה ויירו עלינו טילים מלבנון, הרי שנסראללה יהפוך להיות המחריב של לבנון, ודרום המדינה תיפגע בצורה אנושה בגלל פעולותיו. הנה אנחנו אומרים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture