צילום: פלאש 90

הרמטכ"ל: "שיקום – רק לאחר פתרון לשבויים"

הרמטכ"ל הזהיר את הממשלה מהשלכות המצב ההומניטרי ברצועת עזה בעיקר בכל מה שנוגע לבעיות באספקת החשמל והמים, וטען כי הסבירות ללחימה ב-2018 עולה. עם זאת אמר איזנקוט כי אין לתת יד לשיקום הרצועה ללא פתרון לסוגיית השבויים בעזה.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט אמר היום בישיבת הממשלה כי אין גורם שרוצה מלחמה או בסיבוב נוסף עם ישראל בעזה, אך מאידך גובר החשש מהתלקחות במהלך השנה בשל הנסיבות בעזה: המצב ההומניטרי שהוא על סף קריסה והמשבר ביחסים בין אש"ף לחמאס. הדברים נאמרו במהלך סקירה ביטחונית שמסר איזנקוט לשרים במסגרת מה שמוגדר כ"העמקת בסיס הידע של השרים". הרמטכ"ל אמר כי יש לעשות מאמץ להגביר את הסיוע ההומניטרי לעזה אך יש לעשות הפרדה ביו סיוע הומניטרי שבו צה"ל תומך לבין שיקולים נוספים הנוגעים לחיילים הדר גולדין ואורון שאול והאזרחים הישראלים המוחזקים בידי חמאס.

הרמטכ"ל ציין כי המשבר ההומניטרי בעזה מחריף בעיקר מאז שהחלה המדיניות של אבו מאזן להתנתק מעזה. הוא ציין כי המשבר מחריף בעיקר בכל מה שנוגע לבעיות באספקת החשמל והמים. ראש הממשלה בנימין נתניהו העיר בהקשר זה ש"נשמח שגופים וחברות בינלאומיים יסייעו לעזה". הרמטכ"ל גם התייחס בדבריו למצב בסוריה ולמעורבות האיראנית שם. בנוסף סקר את סוגיית מפעלי הנשק המדויק בלבנון.

הרמטכ"ל הזהיר מפני משבר הומניטרי בעזה. בדברים שאמר לשרי הממשלה הציב איזנקוט תמרור אזהרה ברור: המצב ההומניטרי ברצועה על סף קריסה והסיכוי ללחימה עולה. למרות האזהרה אמר איזנקוט כי יש להתנות את שיקום הרצועה – בפתרון סוגיית השבויים והנעדרים המוחזקים בעזה.

בדבריו הבהיר הרמטכ"ל כי יש לעשות מאמץ משמעותי למנוע קריסה המוניטרית בעזה. למרות שמדובר באזהרה שכבר נשמעה בעבר, הפעם מצא הרמטכ"ל להגיד לנכון גם משפט המשך והזהיר כי המצב הנוכחי עלול להביא להתכתשות מול חמאס ב-2018.

אבל איזנקוט גם הפריד בין סיוע הומניטרי חשוב – לבין שיקום הרצועה: הרמטכ"ל הבהיר כי האזרחים והחיילים השבויים בידי חמאס צריכים לבוא לפני מאמצי השיקום, כלומר צה"ל לא ייתן יד לשיקום לפני שהסוגייה תיפתר. מוקדם יותר היום התייחס גם רה"מ נתניהו למצב הנפיץ בגבולות ואמר: "אין פנינו למלחמה, אבל נעשה את כל הנדרש כדי להגן על עצמנו".

אתמול פורסם בחדשות 2 הערכת המצב החמורה במיוחד שהונחה על שולחנו של רה"מ בנושא המצב בעזה. הערכת המצב מצביעה על הידרדרות דרמטית במצב ברצועה, שנמצאת בקריסה כלכלית והומניטרית, עד כדי כך שלראשונה נשקלת ברצינות האפשרות שישראל תזרים בעצמה מזון ותרופות – ישירות לעזה.

לפי גורמים ביטחוניים המעורים במצב בעזה, המצב ברצועה הולך ומחמיר ומעלה מאד את הסיכוי לעימות צבאי, זאת למרות שלחמאס אין אינטרס לפתוח בסבב נוסף. במקביל מותחים שרים בקבינט ביקורת קשה על מה שהם מכנים "גרירת רגליים" בטיפול באיום שמתפתח בדרום.

על פי מערכת הביטחון מצבור הנסיבות, כמו המצב ההומניטרי הקשה, היעדר חשמל ומים, אבטלה, אי תשלום משכורות לפקידים, אכזבה של הציבור מהסכם הפיוס בין חמאס לרש"פ והעובדה שצה"ל מנטרל את מנהרות חמאס מאוד ביעילות, כל אלו מובילים למסקנה שחמאס עלול להפנות את היאוש שלו לעבר ישראל ולפתוח בסבב נוסף בזמן הקרוב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

וצריך פתרון גם לשבוי שבידי ישראל
הצדיק אלאור אזריה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture