צילום: פלאש 90

אחרי דברי נתניהו: המשטרה תבדוק אם הופעלו חוקרים

לאחר שהמכ"ל טען אמש כי חוקריים פרטיים עוקבים אחרי קצינים במשטרה, דיווח: בכיר במשטרה אומר כי דמות אירופית המקורבת לנתניהו אספה מידע מכפיש. בכירים במשטרה אמרו הערב כי "הועבר ליועמ"ש מידע על המעקב אחר חוקרי היאח"ה בזמן אמת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

גורם בכיר במשטרה אמר הערב (חמישי) כי דמות אירופית, המקורבת לראש הממשלה בנימין נתניהו, היא שפעלה לאיסוף מידע על קציני משטרה שהובילו את החקירות נגד נתניהו, כך פורסם הערב בחדשות 10. טענתו מתייחסת לאמירה של מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, שאמר אמש כי "גורמים רבי כוח" עקבו אחרי בכירי החוקרים בתיקי 1000 ו-2000, במטרה לאסוף מידע אודותם. עוד טען אותו גורם כי היעד המרכזי במעקבים היה מפקד יאח"ה, כורש בר נור.

"המידע היה על דמות אירופית המקורבת לרה"מ, שפעלה כביכול כדי לאסוף מידע", אמר אותו גורם, "לפי המידע המודיעיני שהגיע אלינו, היעד המרכזי לעבודת החוקרים היה מפקד יאח"ה כורש בר נור ועוד כמה חוקרים זוטרים הקשורים לתיקי נתניהו".

עוד הוא הוסיף כי "העבודה המשמעותית לא נעשתה ע"י מעקב של חוקר בשטח אלא באמצעים טכנולוגיים מכמה ממדינות אירופה". הוא טען כי לא ברור אם המידע מעיד על עבירות פליליות, משום שהסוגיה המשפטית מורכבת. "הפעולות, לפי המידע שהיה בידינו, פסקו לאחר שהמפכ"ל דיבר על כך באופן פומבי בינואר 2017", הוסיף.

נכון לעכשיו, פעילות המשטרה מסתכמת רק בפיקוח ומעקב אחר פעולותיו – יתכן שבשלב מאוחר יותר יוחלט לעבור לבדיקה. חשוב להדגיש – נכון לעכשיו אין שום ממצא או אינדיקציה אחרת שקושרים את ראש הממשלה עצמו לפעילות הזאת.

מוקדם יותר נודע כי המפכ"ל, רוני אלשיך, עדכן בזמן אמת את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, על כך שחוקרי המשטרה בתיקים שבהם חשוד נתניהו חשים שמתנהלים אחריהם מעקבים. אלשיך העביר את המידע, הכולל תחושות בלבד של החוקרים, ללא מידע מודיעיני מעבר לכך.

גורם משפטי בכיר מסר בתגובה כי מנדלבליט ביקש: "תביא לי מידע קונקרטי״, אך מידע כזה אף פעם לא הועבר.הוא הוסיף כי "המפכ״ל העדיף לצאת עם המידע לתקשורת".

עוד אמרו גורם במשטרה כי המידע המודיעיני כלל גם פרטים על איסוף נגד אורי קורב, שבאותה תקופה היה הפרקליט המלווה מטעם הפרקליטות בחקירות נתניהו. הוא טען כי משום שלא נמצא מידע מודיעיני, לא פתחה המשטרה בחקירה.

על רקע טענותיו של אלשיך, השר לביטחון פנים והממונה על המשטרה, השר גלעד ארדן, פנה היום ליועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט. השר ארדן ביקש מהיועץ להעביר לידיו את כל החומרים הרלוונטיים שהעביר לו היועץ המשפטי המפכ"ל אלשיך ומפקד להב 433 לשעבר, ניצב רוני ריטמן.

בשיחות סגורות אלשיך אמר היום שאינו מצטער על הריאיון שפורסם ואינו חוזר בו מהדברים שאמר. כבר אתמול תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו בחריפות את דברי המפכ"ל כשאמר: "מזעזע לגלות שהמפכ"ל חוזר על הרמיזה ההזויה והשקרית כאילו רה"מ נתניהו שלח חוקרים פרטיים נגד קציני משטרה החוקרים אותו". בעקבות התגובה החריפה, על פי מה שדווח בחדשות 2, אמר היום גורם משפטי במשרד היועץ המשפטי לממשלה להורות לנתניהו להימנע מכל מעורבות בסוגיית הארכת הקדנציה של המפכ"ל אלשיך בשנה נוספת. גורם בכיר במטה הארצי הגיב גם למתקפה ואמר שהתגובה החריפה של ראש הממשלה הייתה צפויה.

גורמים בכירים במטה הארצי של המשטרה אישרו היום את הדברים שאמר המפכ"ל רוני אלשיך. הגורמים טענו כי היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן עודכנו בזמן אמת על החוקרים הפרטיים שאספו, לכאורה, מידע על חוקרים בכירים במשטרה – ביניהם גם חוקרי נתניהו.

נתניהו קורא לחקור את טענות המפכ"ל: "חמורות ומדירות שינה"

סערת אלשיך • "המפכ"ל עשה טעות. הראיון שלו משחק לידי נתניהו"

נתניהו נגד אלשיך: "רמיזות הזויות ושקריות, צל גדול הוטל על החקירות"

אלשיך: "קצינים שמעורבים בתיק נתניהו היו נתונים במעקב"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture