Abed Rahim Khatib/ Flash90

הלבנות הון והקמת "צבא פלסטין": כך פועלת חמאס על אדמת תורכיה

מרצה למשפטים תורכי וערבי בעל אזרחות ישראלית נעצרו ונחקרו על ידי השב"כ בעקבות פעילותם למען ארגון הטרור העזתי. בחקירתם נחשף כיצד הפעילו חברות להלבנות הון וסייעו תקציבית לפעילות חמאס ביו"ש למימון הטרור נגד ישראל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הותר לפרסום כי במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל נעצרו במהלך החודש האחרון, 2 חשודים בגיוס לפעילות חמאס שמקורה על אדמת תורכיה. תחילה נעצר לחקירה כמיל טקלי, אזרח תורכי ומרצה למשפטים, בחשד שסייע לפעילי טרור צבאיים של החמאס בתורכיה. כעבור מספר ימים, נעצר לחקירה דרע'אם ג'בארין, אזרח ישראלי ותושב אום אל פחם.

בחקירה התברר כי השניים גוייסו בתורכיה ע"י בכיר החמאס זאהר ג'בארין, משוחרר "עסקת שליט". זאהר ג'בארין אחראי על תקציב תנועת החמאס, תוך שהוא מקדם פעילות טרור צבאית עניפה באיו"ש בהנחייתו של צאלח ערורי, המשמש כסגן יו"ר התנועה וכראש משרד הגדמ"ע.

חקירתו של טקלי העלתה כי תורכיה תורמת להתעצמות הצבאית של חמאס בין היתר באמצעות חברת SADAT שהוקמה בהנחיית עדנאן בשא, יועץ המקורב לגורמי ממשל תורכי. החברה הוקמה כדי לסייע בכספים ובאמל"ח להקמת "צבא פלסטין", שייעודו הוא להילחם נגד ישראל. אחד מעובדי החברה אף סייע לבכירי חמאס לבקר בתערוכת נשק בתורכיה (2015), במהלכה הביעו עניין ביכולות מזל"טים.

בחקירה התברר כי החמאס מקיים קשר ישיר עם הרשויות הטורקיות באמצעות ג'האד יע'מור, פעיל טרור, שהיה מעורב בחטיפת החייל נחשון וקסמן ז"ל ושוחרר במסגרת "עיסקת שליט".

בחקירה עלה כי בשנת 2012 התבקש טקלי לסייע לפעילי חמאס שהגיעו לתורכיה להתבסס בה אישית וכלכלית. פעילי הטרור להם סייע טקלי, רובם משוחררי "עסקת שליט", היו מעורבים בפיגועי טרור שגבו קורבנות ישראלים. טקלי סייע להם בהשגת אשרות שהיה, בשכירות ורכישה של נכסי נדל"ן למגורים ולעסקים, ברכישת רכבים מפוארים וכן בהתבססות עסקית בתורכיה, באמצעות רישום חברות על שמו.

ממצאי החקירה חשפו פעילות ענפה של חמאס להלבנת הון בתורכיה בהנחייתו של זאהר ג'בארין, תוך העלמת עין של הרשויות לגבי מקור הכספים. בחקירה התברר כי פעילי חמאס מחזיקים בבעלותם חברה בשם IMES, ששימשה את החמאס להסוואת פעילות הלבנת הון בהיקף של מליוני דולרים, שהועברו לרצועת עזה ולמדינות שונות.

חשיבותה של חברת IMES עבור החמאס נחשפה גם בחקירת החשוד השני שנעצר, דרע'אם ג'בארין. דרע'אם גוייס לחמאס על ידי זאהר ג'בארין במהלך ביקוריו בתורכיה. הפנייה אליו בוצעה בחסות פעילותה העסקית של חברת IMES. במשך כשנה וחצי הגיע דרע'אם לביקורים תכופים בתורכיה, והתבקש על ידי מפעיליו להעביר כספי חמאס מתורכיה לשטחי איו"ש. דרע'אם קיבל ממפעיליו בתורכיה מאות אלפי יורו עבור תשתיות טרור צבאיות של חמאס, והוא דאג להטמינם בנקודת מסתור באיו"ש. בחיפוש בביתו של דרע'אם נתפס סכום של 91,000 אירו, אותם התכוון להעביר לאיו"ש.

החקירה חשפה כי פעילותו של דרע'אם בוצעה בהנחיית בכירי החמאס זאהר ג'בארין ויד ימינו, סלאמה מרעי, שהשתקעו בתורכיה בסיוע טקלי. סלאמה מרעי הוא משוחרר "עסקת שליט", שהיה מעורב בפיגוע ירי באיזור בורקין במרץ 93', בו נרצח חייל צה"ל.

במסגרת החקירה נעצרו חשודים נוספים, תושבי אום אל פחם, שסייעו לדרע'אם בהיבטי כספים. כמיל טקלי גורש מישראל בתום חקירתו, והעמדתו לדין של דרע'אם ג'בארין צפויה בימים הקרובים.

מהשב"כ נמסר כי ממצאי החקירה ממחישים את הפעילות הצבאית והכלכלית הענפה של החמאס בתורכיה המתקיימת ללא הפרעה, תוך העלמת עין ולעיתים אף בעידוד גורמי הממשל תורכיים ובסיוע אזרחים תורכים שחלקם מקורבים לממשל. פעילות זו נסמכת, בין היתר, על פלטפורמות עסקיות המשמשות את החמאס להלבנת כספים המועברים לאיו"ש ולגיוס ישראלים עבור פעילותו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

"ויעקבני זה פעמיים.."
האחת עם המר-מרה.. והשניה עכשיו, "קפה" טורקי מר ושחור… ימ"ש כולם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture