Olivier Fitoussi /Flash90

פולין: הצעת חוק מבקשת לאפשר שחיטה כשירה רק לפי צרכי הקהילה

הרב שודריך חבר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה': 'מדובר בהצעת חוק שעדיין לא גובשה - אני במו"מ עם יוזמה, שביקש לקבל את ניסוח החוק כפי שאנו רואים בכדי שהזכויות שלנו יישמרו'. נשיא פולין: 'יש לנו אינטרס בשמירה על הזכויות היהודיות'

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"לפולין יש אינטרס לאומי בדרגת חשיבות עליונה לשמר את הזכויות הדתיות של הקהילה היהודית במדינה – כך אמר נשיא פולין אנדז'יי דודה במפגש בארבע עיניים שקיים עם רבה הראשי של פולין חבר הוועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' הרב מרדכי שודריך.

הנשיא הפולני התעניין לפרטי פרטים כיצד מתמודדת הקהילה היהודית עם הצעת החוק המבקשת להגביל את השחיטה הכשרה לצרכי הקהילה בלבד. הרב מיכאל שודריך גולל בפני הנשיא את השתלשלות הצע"ח להגבלה על השחיטה הכשרה ללא הימום שאושרה לפני כחמש שנים ובוטלה שנתיים לאחר מכן בעקבות עתירת הקהילה היהודית לביהמ"ש הגבוה לחוקה שקבע כי 'חופש הדת הנו ערך עליון על פי חוקת פולין והוא עומד מעל כל חוק אחר ואינו ניתן להגבלה'. הרב שודריך הזכיר לנשיא כי חו"ד דומה הוגשה בעקבות העתירה ע"י הפרלמנט לביהמ"ש הגבוה לחוקה. זו סוייגה כי השחיטה הכשרה מותרת רק לצרכי הקהילה ולא למטרות מסחר.

כזכור, העתירה שהגישו; רבה של פולין והקהילה היהודית הוגשה נגד החלטת ה'סיים' שדחה כשנתיים קודם לכן את האפשרות לעגן בחוק את התקנות עליהם חתם שר החקלאות דאז כשהחריג את השחיטה הכשרה ולפיהם מותרת שחיטה ללא הימום. דבר שעמד, לדבריהם, בסתירה לחוקת פולין.

הרב שודריך אמר בסיום הפגישה כי הפגישה הייתה מוצלחת והנשיא גילה אכפתיות רבה ותמיכה בעמדת הקהילה היהודית בשמירה על הזכויות הדתיות לשחיטה כשרה. 'עלינו לזכור כי מדובר בהצעת חוק שעדיין לא גובשה שגם לפי כוונותיו של יוזם ההצעה מדובר בהצעה המבקשת להגביל את השחיטה רק לצרכי הקהילה. אני במו"מ עם יוזם ההצעה קששטוף צבנסקי שביקש גם היום לשמוע את עמדת הרב הראשי לפולין ולקבל את ניסוח החוק כפי שאנו רואים בכדי שהזכויות שלנו יישמרו'.

יצוין, כי כבר לפני כחודשיים העלה הרב שודריך את נושא השחיטה הכשרה בפולין בפני הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' במונקו ואת המו"מ שהוא מנהל מול יוזמי הצעה"ח. הוא הזכיר לנוכחים את דבריו של נשיא פולין דאז ברוניסלב קומורובסקי שאמר במהלך הפגישה שקיים עם נשיא 'ועידת רבני אירופה', הגרפ"מ גולדשמידט. הגר"ח ארנטרוי, אב"ד אירופה. רבה של אוקראינה, הגרי"ד בלייך ורבה של פולין, כשבמהלכה הביע ביקורת חריפה על חברי הפרלמנט בהולנד על קבלת החוק בזמנו בבית התחתון של הסנאט נגד השחיטה הכשרה, כאשר השווה את חקיקת החוק נגד השחיטה בהולנד לשנות ה-30 שבהשראת המשטר הנאצי קיבלה פולין חוק נגד השחיטה שהיה האות להשמדת היהודים ולהקמת מחנות ההשמדה על אדמת פולין. 'אנחנו מביעים את עמדתנו בצורה הנחרצת ביותר. זוהי אכן תקופה קשה אנו חייבים ונעמוד על זכויותינו. אך מאידך עלינו לשמור על היחסים הטובים שיש לנו עם הממשלה הפולנית ובעז"ה נעשה ונצליח'.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש מי שהעלה חוק לאישור שחיטת פולניים (רק ע"י הקהילה היהודית כמובן)??

כפי המובן מהכתבה, המצב הנוכחי שאפשר לשחוט בפולין ללא הגבלה, והחוק בא לצמצם את המצב הזה, = עוד חוק פולני אנטישמי והיתממות אנטישמית?!

יתירה מזו, כי אם לא יוכלו לשחו עבור יהודי אר"י על אדמת פולין, אין מי שיסע לשם לשחוט כמות מועטת שהם צריכים לבני הקהילה המקומיים, ונמצא עוד חוק אנטישמי בתמימות של פולין הידועה לשמצה מימות קדם עוד הרבה הרבה לפני השואה שאסור לדבר עליה.

האמת אכן כן, אולי באמת הגיע הזמן לשים את השואה בצד לכמה שנים טובות, עד חלוף הממשלות, ולהעלות את ההיסטוריה הישינה של פולין עם דורות על גבי דורות של רציחות ופוגרומים ללא כל התרעה מוקדמת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture