צילום: לע"מ

הבית הלבן מכחיש את דברי נתניהו: "ישראל לא דנה איתנו על תוכניות סיפוח"

גורם מדיני על דבריו של נתניהו: "לא הונחה הצעת סיפוח ספציפית בפני ארה"ב". בעקבות הודעת הבית הלבן, נתניהו הבהיר את דבריו: "האמריקאים הביעו עמדה חד משמעית על קידום תהליך השלום". אבו מאזן על דברי נתניהו: "החלת הריבונות תביא להחמרת חוסר היציבות".

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

האמריקאים מכחישים: על רקע דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיהם הוא "מנהל מזה זמן רב שיח עם האמריקאים בנושא חוק הריבונות", פרסם הערב (שני) הבית הלבן הצהרה יוצאת דופן, שאומרת כי "ההצהרות לפיהן ארה"ב שוחחה עם ישראל על תכנית סיפוח הן שקריות. ארה"ב וישראל מעולם לא שוחחו על הצעה כזו". עוד צוין בהודעת הממשל האמריקאי הרשמית כי "מיקוד הנשיא טראמפ נשאר בעיקרו על יוזמת השלום הישראלית-פלסטינית שלו".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכן את האמריקנים ביוזמות העולות בכנסת, והאמריקנים הביעו את עמדתם החד-משמעית שהם מחויבים לקדם את תכנית השלום של הנשיא טראמפ".

גורם מדיני בכיר אמר הערב בעקבות דבריו של נתניהו שאמר כי "רה"מ משוחח זמן רב עם הממשל האמריקני על האינטרסים הלאומיים של ישראל במסגרת כל הסדר שלום עתידי".

הגורם הוסיף: "רה"מ לא הציג בפני ארה"ב הצעות סיפוח ספציפיות, וממילא ארה"ב לא הביעה את הסכמתה להצעות. ישראל עדכנה את ארה"ב בנושא ההצעות השונות המועלות בכנסת, וארה"ב הביעה את עמדתה הברורה שהיא מבקשת לקדם את תכנית השלום של הנשיא טראמפ. עמדתו של רה"מ נתניהו היא שאם הפלסטינים יתמידו בסירובם למו"מ לשלום – ישראל תציג אלטרנטיבות משלה".

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, הגיב למשבר שמצתייר בין הבית הלבן לנתניהו "ערב עצוב לישראל. ערב שבו הבית הלבן אומר בהודעה רשמית שראש הממשלה שלנו לא אומר אמת זה ערב עצוב", כתב גבאי בטוויטר. "זו לא רק שחיתות. נתניהו מחליש את ישראל מול בעלת בריתנו הגדולה. היום הנחנו על שולחן הכנסת הצעת אי אמון בממשלה. היו מי שתקפו אותנו על כך. אבל זו האמת, גם אם היא קשה לחלק מהאנשים. יש אי אמון מוחלט בראש הממשלה ובמה שהוא אומר. אחרי 9 שנים של נתניהו ישראל צריכה מנהיגות ישרה שאומרת אמת. אחרי 9 שנים של נתניהו ישראל רוצה שינוי ותקווה חדשה" .

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחס לדבריו של ראש הממשלה. דוברו של אבו מאזן אמר כי "הצעדים החד צדדיים של ישראל בהחלת הסיפוח על ההתנחלויות לא ישנה דבר במציאות מאחר והן לא לגיטימיות".

"כל צעד במסגרת זו יביא ליותר מתיחות וחוסר יציבות", אמר הדובר והזהיר כי "החלת הריבונות תביא להרס כל מאמץ בינלאומי שמעוניין להציל את תהליך השלום. אין זכות לאף צד להעלות את הסוגיה של האדמות הפלסטיניות מאחר ומדובר בדיונים שהם בניגוד להסכמות הבינלאומיות".

במהלך ישיבת סיעת הליכוד התייחס רה"מ למגעים עם ארצות הברית בנוגע לסיפוח שטחי C. "בנושא החלת חוק הריבונות, אני יכול לומר לכם שמזה זמן אני מנהל שיח בנושא מול האמריקנים", אמר נתניהו בפתח דבריו, והסביר כי "שני עקרונות מלווים אותי בנושא הזה: תיאום ככל האפשר מולם, משום שהקשר איתם הוא נכס אסטרטגי למדינת ישראל וגם להתיישבות, והעובדה שזו צריכה להיות יוזמה ממשלתית ולא פרטית כי מדובר במהלך היסטורי".

במפלגת הבית היהודי הגיבו לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא החלת חוק הריבונות על יהודה ושומרון: "אנו שמחים שבפעם הראשונה ראש הממשלה נתניהו מדבר על מימוש תכנית הריבונות שלנו בשטחי C ביהודה ושומרון. המבחן יהיה במימוש. אנו מברכים על כך ונעמוד לימינו".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר על דברי נתניהו "התקדמות חיובית. ‏הצעד הבא הוא להעביר את החוק בקריאה טרומית בשבוע הבא ואז להמתין לתיאום ולהצמדה להצעה הממשלתית. זה יהיה זרז נהדר גם לתיאום עם האמריקאים וגם להצעה הממשלתית. זה קורה כל הזמן בשלל נושאים אחרים. יש כעת הזדמנות היסטורית, רכבת הריבונות יצאה לדרך ורוה"מ יכול וצריך להוביל את המהלך".

"נעמוד על כך שראש הממשלה יהיה ‏נאמן להבטחתו שאף ישוב לא יעקר ושהריבונות תחול על כלל הישובים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, ובשום אופן לא תיעצר בקו הגושים", דברי סמוטריץ'.

נתניהו: אני מנהל מו"מ עם האמריקאים להחלת הריבונות ביו"ש

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא מתאים לביבי הנפילה הזו. מה מאחורי הקלעים?

ראיתם את תחזית "מזג האויר"? "הגשם" צפוי להתגבר…

יש להתייעץ עם בורא עולם והוא אומר וזועק לך ביבי "את הארץ הזאת לך אתננה ולזרעך עד עולם".. תספח מה השאלה בכלל?? יעשה עוד קצת רעש שבוע שבועיים ונעבור את זה… מזמן היינו צריכים לעשות את זה אלא שפחדו מהרעש ומה יגידו.. ובגלל שפחדו מכמה מהומות שבוע שבועיים יאללה חודש, אנחנו צריכים לסבול 30 שנה פיגועים הרוגים והשפלות וכו וכו..

"לא נכון! לא דנתי עם ביבי על סיפוח יו"ש, לא היו הדברים מעולם! דיברנו רק על סיפוח ירדן, דרום לבנון והחזרת סיני" (טרמפ)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture