צילום: פלאש 90

גיבוי מימין, מתקפות משמאל: המערכת הפוליטית מגיבה להמלצות המשטרה

כצפוי, התגובות במערכת הפוליטית להמלצות המשטרה מתחלקות בין ימין לשמאל ובין קואליציה לאופוזיציה. תומכי נתניהו מדגישים כי רק המלצות היועמ"ש מחייבות, ואילו מתנגדיו משוכנעים: די במה שפורסם כדי לחייב אותו להתפטר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון הגיב להמלצות המשטרה להעמיד לדין את ראש הממשלה נתניהו "אני ער לרחשי הציבור, מימין ומשמאל, בנוגע להמלצות המשטרה סביב חקירות ראש הממשלה. החוק קובע כי רק היועץ המשפטי לממשלה רשאי לקבל החלטות בעניין הגשה או אי הגשה של כתב אישום. עד אז אמשיך להוביל ולנווט את הכלכלה הישראלית לרווחת כלל אזרחי ישראל. אני קורא לכולם – מימין ומשמאל – לחדול מהתקפות על המשטרה ועל מערכת שלטון החוק. יש לתת למערכות לפעול ללא לחצים, לא מימין ולא משמאל, ולפעול באופן מסודר, מקצועי ושקול,.

יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין התייחס גם כן הלילה להמלצות המשטרה ואמר: "‏לכל אדם ובכלל זה לראש הממשלה עומדת חזקת החפות. אני מציע לכולם לא להתלהם, אלא להמתין בסבלנות להכרעת הגורמים המוסמכים, קרי, היועץ המשפטי לממשלה".

השר לבטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן אמר "לראש הממשלה עומדת חזקת החפות ועל כולנו לזכור גם בערב זה, שכאשר מדובר בנבחר ציבור-רק היועץ המשפטי לממשלה מוסמך לקבוע אם אכן ישנן ראיות המצדיקות הגשת כתב אישום. ראש הממשלה מוביל את מדינת ישראל בשנים האחרונות באחריות ובמסירות בתקופות קשות ומורכבות ובהתאם להכרעת העם ואני אמשיך לגבות אותו ולתמוך בהנהגתו".

שר התיירות יריב לוין אמר ״הערב נחשף המהלך הבזוי לביצוע הפיכה שלטונית נגד רצון הבוחר. בושה וחרפה שהעד המרכזי נגד ראש הממשלה נתניהו הוא הפוליטיקאי יאיר לפיד שמנסה כבר שנים להחליף אותו בתפקיד. לפיד שהפסיד פעמיים בבחירות מנסה לכבוש את השלטון על ידי עדות חסרת מהימנות. אין ספק שהאמת תצא לאור והממשלה תמשיך להוביל את ישראל בדרך שלנו, ובהנהגתו הבוטחת של ראש הממשלה נתניהו.״

השרה מירי רגב מהליכוד אמרה הערב "אני לא מופתעת, אני לא מתרגשת מהמלצות המשטרה שהיו ידועות מראש ושכידוע אין להם כל תוקף משפטי. החידוש היחידי הערב – הוא חשיפת פניו האמיתיות של יאיר לפיד – פוליטיקאי כושל שהעדיף להצטרף למניפי הגיליוטינה ברוטשילד ולנסות להפיל את נתניהו ואת הליכוד בדרכים לא דמוקרטיות. פרסום זהותו כעד המרכזי הוא המסמר האחרון בארון הפוליטי שלו".

שר המדע אופיר אקוניס (הליכוד) אמר. "ישראל היא מדינת חוק. במדינת חוק, ראש ממשלה לא מורשע על בסיס המלצות המשטרה ולא באולפני הטלוויזיה. אני מאמין לדברי ראש הממשלה בנושאים שאליהם הוא נדרש הוסיף. אני אומר לכם גם הערב: את ראש הממשלה בוחרים אזרחי ישראל, רק בבחירות חופשיות ודמוקרטיות".

שר התקשורת איוב קרא מביע תמיכה מלאה בראש הממשלה נתניהו. "אני מאמין בחפותו ומחזק את ידיו של ראש הממשלה שלנו- בנימין נתניהו. אני סמוך ובטוח שהאמת תצא לאור ונתניהו יזכה לסיים כרה"מ גם את הקדנציה הזו, וגם את זו שאחריה נתניהו נבחר ע"י העם ברוב עצום – והוא ממשיך וימשיך, עם הממשלה הלאומית בראשותו, להנהיג ולהבטיח את עתידה של מדינת ישראל".

יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם: "אין שום דבר חדש. המטרה סומנה כבר לפני כשנתיים. נורו עשרות חיצים לעבר המטרה בתקווה שאחד מהם יגיע ליעד ולאחר שהפכו כל אבן, בכל פינה בעולם – המשטרה עשתה הכל כדי להשיג את המטרה. על פי הבנתי, מדובר בהליך לא לגיטימי שמסכן כל מדינה דמוקרטית בעולם. שלטון מחליפים במדינה דמוקרטית בקלפי ולא באמצעות הצבא או המשטרה".

עוד הוסיף אמסלם "במהלך הדיונים בוועדת הפנים על חוק ההמלצות, עלה הנתון המדהים שקרוב ל 80 אחוז מהמלצות המשטרה נדחות על ידי הפרקליטות. אני מקווה שהם ישקלו את הראיות בכובד ראש, לי ולחלק גדול מאוד מאזרחי המדינה שאינם מגיעים לרוטשילד, ברור מה אמורה להיות ההחלטה". אמסלם תקף את עצם קיום החקירה ואמר "באף מדינה דמוקרטית בעולם לא היו מעזים ולא מעלים על דעתם בשום אופן לזמן ראש ממשלה מכהן ולחקור אותו האם הוא קיבל בקבוקי יין, שוקלדים או סיגרים מחבר שלו. עד אנה נבוא?"

יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה יואל חסון פנה במכתב ליועץ המשפטי לממשלה בנוגע להמלצות: ״אני פונה אליך, כמי שמופקד על התביעה הפלילית, אך גם על ייצוג האינטרס הציבורי בשמירה על שלטון החוק: משעה שהושלמו כל פעולות החקירה, נאספו כל הנתונים וכל שנותר היא מלאכת הפרשנות המשפטית – בבקשה פרסם מועד סופי לקבלת ההכרעה בדבר הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה. היגררות הפרשה על פני חודשים נוספים תהיה מכה כואבת עבור הציבור הישראלי שמחפש באופק את נקודת היציאה מהמשבר הזה, ופרס יקר מפז עבור מי שחותר תחת שלטון החוק ושומרי הסף.״

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ שלי יחימוביץ': "זהו יום שחור למדינה ולשלטון החוק. עבירת השוחד היא מהחמורות בספר החוקים, וכשמדובר בראה"מ היא מזעזעת את יסודות המדינה. מעשיו של נתניהו מושחתים, משחיתים, ומכוערים, ועליו להתפטר מייד. אם שותפיו יגוננו עליו – ידבק גם בהם כתם ההשחתה. טוב שאפשר להתנחם בחוסנן ובאומץ לבן של מערכות שלטון החוק שהתעקשו לעשות את עבודתן חרף הפחדות, הכפשות ואיומים."

יו"ר מרצ, זהבה גלאון: "נבצרות עכשיו. המשמעות של העמדה לדין על שוחד: נתניהו לא רק קיבל, הוא גם נתן. בנט וכחלון צריכים להראות לנתניהו את הדלת אחרת השחיתות שלו תדבק גם בהם. הגיע הזמן שהוא ינקה שולחן ויקדיש את עצמו לעסוק בענייניו המשפטיים. ואת זה הוא צריך לעשות לא מכס ראש הממשלה, אלא כאזרח".

ח"כ אילן גילאון ממר"צ אמר "ההמלצות בגין עבירות שוחד נגד ראש הממשלה מטילות עליו צל כבד. לכן עליו להתפטר או לכל הפחות להודיע על נבצרות כדי לשקם את אמון הציבור בממשלה. בכוונתי לפנות לראשי סיעות הקואליציה ולהציע כי תוקם לאלתר ממשלה חלופית ללא נתניהו".

ח"כ יואב קיש (הליכוד) אמר כי אם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יחליט להעמיד את ראש הממשלה בנימין נתניהו לדין בגין קבלת שוחד, "אני חושב שהוא לא יוכל להמשיך בתפקידו". הוא הוסיף כי "נמתין להחלטה של היועמ"ש, שהוא הגף היחידי הרלוונטי לקבוע אם יהיה כתב אישום. בלא מעט מקרים ההמלצות נגמרו באוויר חם, ההחלטה אצלו".

ח"כ איציק שמולי: "מתברר היום כי 'אין כלום כי לא היה כלום' של ראש הממשלה הוא שקר גדול שגלגל נתניהו. היה גם היה שוחד בהיקפים דמיוניים וההאשמות כנגד ראש הממשלה חמורות בהיקפן ובעצמתן. לא ברור כיצד יוכל נתניהו להמשיך ולכהן בתפקידו כשעליו לנהל מערכה משפטית בסדר גודל כזה ועליו לשקול להכריז נבצרות. גם שותפיו לממשלה לא יכולים לשתוק עוד".

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "כן המלצות לא המלצות, ההתנהלות התקשורתית של המשטרה מאוד בעייתית וזה מסוכן לדמוקרטיה ולשלטון החוק הרבה יותר מראש ממשלה תחת חקירה".עוד הוסיף סמוטריץ "תגובתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כנה ומשכנעת. אני מאמין לו. יש לי ויכוחים אידיאולוגיים איתו אבל הוא לא מושחת והוא לא היה פועל בניגוד לאינטרסים של מדינת ישראל בשביל סיגרים"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כולם מושחתים ,ביבי ,אלשייך וכל שאר הבוחשים….
לא מהם ולא מהמונם….

איך יתכן שיאיר לפיד לא נפסל בשל ניגוד עניינים חמור, ואינטרס מובהק להפללתו, בדין תורה ידוע על המושג "נוגע בדבר", הנה מוכח שוב עד כמה מערכת המשפט של המדינה היא כחוקות הגויים, לא אמינה ואין לייחס כל משמעות להליכים המתנהלים שם.
שיהיה ברור גם מי שיושב בכלא, מבחינת ההלכה שהיא האמת הוא חף מפשע, וכך צריך שיהיה יחסינו גם למורשעים בבית משפט של המדינה.
נקודה זו לצערנו היטשטשה בעיקר בשנים האחרונות, כשיש כאלו אצלנו המרגישים חלק מהמדינה, גישה דומה לזו של "המזרחי".
צריך לזכור את דעתם של כל גדולי הדור ללא יוצא מן הכלל, מסאטמר ועד החזו"א נגד הציונות בכלל והמדינה בפרט.

איך השמאל לא מתבייש עם כאלו שטויות שהם כותבים? מטומטמים למהדרין

פשוט מדהים לשמוע איך איוב קרא (הבדואי) מדבר…
וזה אגב לא רק כאן אלא בכל במה אפשרית.
הבחור ממש ציוני…

איך השמאל לא מתבייש להפוך את המדינה שלנו למדינת פשע??? איך לפיד מעיז להוציא את האף שלו מביתו? הרי אין אחד שחושב באמת שנתניהו פושע אפילו המפכל אלשיך

בושה של מדינה

איוב קרא הוא דרוזי… יש הבדל גדול

ברור שהכל רדיפה לא הוגנת אבל מה הפלא שביבי מוכה על ידי מערכת החוק הרי הוא גידל את פסל המשפטיזצייה בחממת השילטון שלו. תמיד גיבה את מערכת החוק וגלגל בעיות לפתחי בתי משפט כשהתרשל לעמוד מנגד. הוא לא יצא חוצץ נגד משפטיזציה של אהרן ברק ואף הוסיף קרדיט לשלטון החוק הגוי הטמא והמושחת של מדינת ישראל. עכשיו שיתמודד עם זה…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture