צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

ליברמן לא שולל מתקפה על אדמת איראן: "מה שדרוש – נעשה"

"איראן הכריזה עלינו מלחמה - מציע לה לא לעשות שטויות": שר הביטחון התארח היום בועידת השלטון המקומי והשיב בהרחבה לשאלות בענין המתיחות בגזרת הצפון וההתנגשות עם איראן • השאלות, התשובות וההצהרות הדרמטיות - בפנים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, השתתף הבוקר בועידת השלטון המקומי, ולאחר התייחסות ראשונית להמלצות המשטרה הוא עבר להשיב על שאלות מורכבות בענין המצב הביטחוני בכלל, והמצב בצפון ומול איראן בפרט.

השאלות והתשובות – להלן:

אני מניח שכל מהלך צבאי חלילה שיקרה עכשיו, יגידו כלפי רה"מ שהוא עושה את זה בגלל החקירות: אני חושב שמי כמוך מכיר את כל התהליכים, באמת כרגע אנחנו פועלים בצורה מאוד מסונכרנת, גם מערכת הביטחון, גם שר הביטחון, גם כל הגופים הנוספים, אף פעם זו לא החלטה של איש אחד ולא של שניים. זה מל"ל, קבינט, שב"כ, מוסד, מטכ"ל, רמטכ"ל, יש שם מספיק איזונים על מנת שכל עם ישראל יכול יהיה להיות בטוח שכל החלטה שמתקבלת היא מתקבלת באופן ענייני, מסודר, מתוכנן, מחושב, אין פה שום אפשרות לשחק עם החלטות בנושא ביטחון, אין פה מקום תמרון לכל שיקול אחר. לא יכולים להיות שיקולים זרים, המערכת לא בנויה ככה שאפשר יהיה להכניס שיקול זר.

אנחנו במלחמה עם איראן? איראן הכריזה עלינו מלחמה לא היום, אתה כמעט כל שבוע, כולל בימים האחרונים, שמעת הכרזות מפי הדרגים הכי בכירים בטהרן שכל מטרתם זה להשמיד את ישראל ולמחוק את הישות הציונית, זו בד"כ הטרמינולוגיה שלהם, רק בקיץ בטהרן הם הציגו טיל בליסטי עם כיתוב בעברית 'למחוק את מדינת ישראל מעל פני האדמה'. היא הכריזה עלינו מלחמה כבר מזמן, היא גם נלחמת בנו בעיקר באמצעות שליחים, פרוקסי, חיזבאללה, ג'יהאד, עכשיו גם חמאס נטו תחת שליט והשפעה איראנית, וכמובן המשטר הסורי שהוא גם די נתון לחסותם של האיראנים. לכן זו מלחמה יומיומית לא רק במישור הצבאי אלא גם במישור הטרור הבינלאומי, ראינו לא מעט וזוכרים פיגועים בבואנוס איירס, במקומות אחרים, בבולגריה, הכל בהשראה איראנית. אנחנו נעשה הכל על מנת לשמור על ביטחונה של ישראל, אנחנו משמרים לעצמנו חופש פעולה מוחלט, עם כל הכרזות כאלו ואחרות, אנחנו משמרים חופש פעולה מוחלט, כל מה שצריך לעשות- נעשה.

מתימן ועד סוריה: קווים לדמותו של "התמנון האיראני"

ראינו פעילות של איראן בסוריה, על פי פרסומים זרים חיל האוויר השמיד בסיס שנבנה ליד דמשק, כמה איראן מנסה לחדור לסוריה ולפעול נגדנו ומה אנחנו מתכוונים לעשות בעניין הזה? תמשיך לעקוב אחרי פרסומים זרים ואני לא יודע אם להאמין להם או לא אבל תאמין להם. הפעילות האיראנית כמובן צריכה להטריד אותנו, זה לא רק איומים תיאורטיים, הם משקיעים מיליארדי דולרים בנשק להשמדה המונית ומנסים להתבסס ואנחנו נעשה הכל על מנת לא לאפשר להם שום התבססות בסוריה. נעשה כל מה שצריך על מנת למנוע התבססות איראנית בסוריה.

לתקוף את איראן על אדמתם, עמד על הפרק בשבת? דיונים מהסוג הזה אני לא זוכר, אני חושב שאף אחד לא זוכר, כל מה שדרוש לביטחונה של ישראל נעשה. מדי פעם יש לי זיכרון סלקטיבי.

מאמצים של איראן להקמת מפעלי נשק לחיזבאללה בלבנון, כמה זה מעסיק אותך? כמובן שזה מעסיק אותי ואת מערכת הביטחון וגם פה אני חושב שיש לנו תשובות טובות ובהינתן הזמן אנחנו נתן את כל התשובות הנכונות. אנחנו מודעים וזה אחד האתגרים הגדולים למנוע ייצור נשק מדויק על אדמת לבנון ואנחנו מפעילים את כל הצינורות הדיפלומטים ומדברים, אנחנו נחושים למנוע ייצור סדרתי של נשק מדויק על אדמת לבנון.

אתה צופה הסלמה בצפון השנה? זה לא תלוי בנו, אנחנו בהחלט אין לנו שום תביעות, אנחנו לא רוצים לכבוש את לבנון או להקים התיישבות יהודית בסוריה, אנחנו רוצים שסך הכל יתנו לנו להמשיך לפתח פה תעשייה, כלכלה, מדע, חינוך, שירותי בריאות ויחד עם זאת צריך להבין שיש מצבים שלא משאירים לך ברירה, והבינו את זה גם לפנינו. אני זוכר שגם אתה בוודאי גם זוכר מן ההיסטוריה בזמנו, כשברית המועצות החליטה למקם טילים בליסטיים בקובה ליד ארה"ב, הנשיא קנדי היה מוכן להסתכן במלחמת עולם שלישית, הוא אמר 'אנחנו לא נאפשר למצב את הטילים הרוסים בקובה'. סוריה הרבה יותר קרובה אלינו, היא גובלת בגבול יבשתי. לכן אנחנו מקווים שכולם יפעלו באופן הגיוני, ביישוב דעת, ולא נגיע למצב שלא משאירים לנו שום ברירה. ישראל בכל מקרה לא מתכננת שום מהלך צבאי יזום אך יחד עם זאת אם נגיע למצב שלא ישאירו לנו ברירה- נפעל.

יש דברים שהם מטרידים ויש דברים שהם איום קיומי על עצם היכולת להתקיים פה במזרח התיכון וזה מצב שלא משאיר לך ברירות. למדינת ישראל אין את האופציה לנהל מלחמות יש ברירה, לנו יש אופציה אחת של לנהל מלחמה של אין ברירה ואם אני רוצה לעזוב את ההיסטוריה הקרובה וגם אם נלך להיסטוריה יותר קצת אחורה, אז זה ההבדל בין מלחמת תש"ח למבצע קדש בסיני. אנחנו יכולים וטובים בלנהל מלחמות אין ברירה.

"ראש התמנון" • בנט: לגבות מאיראן מחיר שהיא לא תוכל לעמוד בו

אם עוקבים אחריך עכשיו בטהרן ובדמשק, מה המסר שלך אליהם? אל תעשו שטויות, אל תייצרו פרובוקציות, ובסופו של דבר כל מה שמדינת ישראל רוצה זה לחיות פה בשקט, המילה 'שלום' לצערי פה במזרח התיכון לא רלוונטית ולא קיימת, ואנחנו רוצים להיות בביטחון ולכן כל מה שאנחנו עושים זה משפרים ומחזקים את ההרתעה. כי אם אנחנו רוצים להיות פה בשקט אז הדרך היחידה זה גם פתגם שאהוב עליי: "אם אתה רוצה שלום תתכונן למלחמה" אין לנו דרך אחרת במזרח התיכון, ואני חוזר ואומר, טעות אסטרטגית עשה איש גדול לפני הרבה שנים שהביא אותנו למזרח התיכון ולא לגבול שוויץ איטליה. ופה במזרח התיכון, כמו במזרח התיכון, העניינים מאוד מורכבים והשכונה היא קשה מאוד.

אמרת שאתה מקווה שלא תהיה הסלמה בצפון, בדרום בעזה? אותו דבר, יצאנו מעזה עד המילימטר האחרון, פינינו 21 יישובים פורחים, העברנו 10,000 יהודים לתוך מדינת ישראל לפי כל הקביעות של הקהילה הבינ"ל וחזרנו עד המילימטר האחרון לקו הבינ"ל ולכן אנחנו מקווים שגם חמאס וגם הג'יהאד האסלאמי, במקום להשקיע מעל 300 מיליון דולר במנהרות וברקטות, שישקיעו את אותו כסף בשיפור מערכת המים, תשתיות, חשמל, חינוך. צריך להבין שחמאס גובה מסים ברצועת עזה מתושבים ומשקיע את זה במנהור וייצור רקטות. והם רוצים שנסבסד אצלם מערכות מים וביוב על חשבון משלם המסים הישראלי. אין משבר הומניטארי בעזה. אני שלשום פעם ראשונה קיבלתי שוק, אמירה הס כתבה בעיתון 'הארץ' שאין משבר הומניטארי בעזה וכשהיא אומרת מה שאני אמרתי אני צריך כנראה לבחון את עצמי. המציאות האזרחית קשה, שלא נטעה, אבל חמאס כרגע מנסה למנף את הסיפור הזה על מנת לסחוט ויתורים בעיקר מאבו מאזן ומנסים להפעיל את מדינת ישראל ללחוץ על אבו מאזן להעביר לשם יותר כסף.

למה אתה מתנגד להקמת נמל ימי בעזה? יש קולגות שלך שדווקא תומכים בזה יש חוו"ד ביטחונית מאוד מפורטת וברורה על הקמת נמל בעזה. עצם הדיבור על השקעה של 10 מיליארד דולר בעזה תחת שלטון חמאס, זה פרס לטרור והפקרת שבויים ונעדרים, אין לנו שום התקדמות בנושא שו"ן, חמאס לא מוכנים להתקדם מילימטר אחד ואנחנו כבר תחת לחץ של חמאס מדברים, כי מי שצריך לגייס את הכסף זאת מדינת ישראל, 10 מיליארד דולר והיא צריכה להתחייב שאחרי שהנמל ייבנה, גם אם יוקם שם כור גרעיני אסור לנו לפגוע באותו אי. אני לא יודע כמה אנשים זוכרים, יש לנו ניסיון מצטבר, היה שדה תעופה בעזה, תחת פיקוח ישראלי עם צוות ישראל ובסוף נאלצנו להפיץ אותו ולחרוש את השדה. היה פיקוח בינ"ל על מעבר רפיח וחמאס פשוט גירשו אותם, היה כלא ביריחו, אותו דבר. לחמאס יש אסטרטגיה ברורה, ברגע שמשהו כזה הוקם מתחילים להציק לאנשים, לאיים, לקלל, לעשות פרובוקציות עד שאנשים מתייאשים ועוזבים.

יושבים פה ראשי רשויות, מתי המנהרות לא יאתגרו את ישראל?
ברור שעד סוף 2018 נסיר את איום המנהרות בדרום הארץ, אני חושב שאנחנו מתקדמים יפה מאוד שם. אני חושב שאם אני מדבר על מיגון העורף וההיערכות אין ספק שעוטף עזה נמצא במקום הטוב ביותר.

עלה לכותרות סיפוח יהודה ושומרון, שיחות עם ארה"ב, התקיימו או לא? אני חושב שבאמת צריך להתנהג גם באחריות ובשיקול דעת, לא יהיה ממשל יותר טוב מהממשל הזה בארה"ב ולא צריך להעמיד אותו בפני דילמות ומבחנים. אנחנו בשנה האחרונה אישרנו כמות שיא של יחידות דיור ביהודה ושומרון, יושבים פה הרבה ראשי רשויות מיהודה ושומרון, ואנחנו באמת עשינו פה כל מה שאפשר לעשות ואי אפשר לעשות יותר. לכן לא צריך גם להתנהל בצורה בוטה, ולא צריך להעמיד בפניהם דילמות.

נוק אאוט ישראלי או הישג איראני? מאחורי הקלעים של סבב האש בצפון



העורף מוכן לחירום?
כמו תמיד אף פעם אין מספיק כסף, אין מספיק תקציב, ואף פעם אנחנו לא נהיה מוכנים בעורף כמו שצריך. אנחנו נעמוד בפני אתגרים גדולים, הגענו לעידן של כלים אחרים לגמרי, יחד עם זאת אנחנו כן מתקדמים והשלטון המקומי הם פרטנר רציני. אני ספרתי כמה ישיבות עשיתי בתור שר הביטחון בשנה וחצי בנושא מיגון העורף, מעל 40 ישיבות ומפגשים בתקופה של שנה וחצי, זה צריך להטריד לא רק את שר הביטחון אלא גם שרים אחרים. אני חושב שפה יש מקום לשיפור דרמטי, כי כל מיניסטריון וכל משרד ממשלתי צריך להיות אצלו תקציב צבוע לנושא היערכות לשעת חירום ובד"כ זה הולך לבור ללא תחתית להוצאות כלליות. כל מיני ועדות וכל התשתיות שצריך לעשות בהן שיפורים, יש הרבה מקלות בגלגלים כשמנסים לנצל כל שיפור, אז אנחנו מנהלים דיאלוג ואני מקווה שבתקופה הקרובה ניפגש עם השלטון המקומי בנושא הספציפי הזה ופשוט מפשט את הבירוקרטיה. קודם כל בצפון השנה הצלחנו להביא מחוץ לתקציב 150 מיליון שקל נוספים, ישבתי עם שר האוצר, הייתה שם מודעות, למרות אגף התקציבים הבאנו 150 מיליון שקל למיגון העורף בצפון לשנת 2018 וזה ייתן פתרון איכותי. כשאני עושה הערכה כוללת יש מקום לתת תעדוף אחר לכל נושא מיגון העורף.

האחריות של כל עיר ועיר לתפעל את העירייה בשעת חירום ורוב ראשי הערים עושים את זה טוב. בנושא המקלטים זו אחריות של הרשות המקומית לדאוג שכל המקלטים הציבוריים מוכנים ועיקר התחזוקה היא שוטפת וטובה. יש עוד הרבה בכל מה שקשור לרח"ל ושיתוף פעולה עם פיקוד העורף, סך הכל ברוב המקומות היחסים הם טובים ובכל מה שצריך ננהל דיאלוג בנפרד. יש התקדמות ומודעות, אבל אנחנו עדיין לא במקום בו אנחנו צריכים להיות.

לגבי פינוי אוכלוסיה אני מניח שיש עם זה שאלות לכאן או לשם, מדינה קטנה, סך הכל גם הכבישים יהיו די פקוקים וצריך אם חס וחלילה מגיעים למצב שאתה נמצא בלחימה, אז קודם כל צריך לאפשר לכוחות הביטחון ולכלים לנוע את על הכבישים וזה לא כל כך פשוט כמו שזה נשמע פה "פינוי אוכלוסיה", זו תורה שלמה ואנחנו מטפלים בזה. תודה לחיים ביבס, לשלטון המקומי, לקק"ל ולראשי הערים.

צה"ל חושף את הבסיס האיראני בסוריה ואת שברי המל"ט

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לאיווט שורה ארוכה של כיתבי אישום והוא יודע להסתדר מצויין כמו פוטין ראש כנופיית המפייה הרוסית.

אנחנו עוד ממתינים לסכר אסואן
ומי שיקח מפה ליד ויראה איזה הרים מקיפים את
הערים החשובות באיראן, ואיזה מרחק הם רחוקים
מהחוף, יבין למה עד היום לא תקפו שם.

אני מציג ציטוט מדברי ליברמן "טעות אסטרטגית עשה איש גדול לפני הרבה שנים שהביא אותנו למזרח התיכון ולא לגבול שוויץ איטליה".
מיהו אותו האיש טועה?
אם כונתו למשה רבינו עפרא לפומיה..

האיש הקטן זה הרצל
טוב שאנו לא באירופה כי היא גם נהיית על ידי הערבים שמה מסוכנת כמו מזרח התיכון
סיפוח לישראל זה הניצחון האמיתי וסיום המלחמה עם הפלשתינים והעיקר שיספחו את מודיעין עילית וביתר ועמנואל ומיצד ומעלה עמוס

אדון ליברמן!!
תעדכן אותי בוואצאפ כשתתקוף באירן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture