Yonatan Sindel/Flash90

היועץ המשפטי על תיקי נתניהו: החקירות נוהלו לפי הספר

"אני דוחה בכל תוקף טענות שנשמעו כאילו מי פעל מתוך שיקולים זרים", אמר מנדלבליט שהתייחס לטענות על סכסוך בינו לבין המשטרה ואמר כי פעלו בשיתוף פעולה מלא • נתניהו: "נפעמים מהתמיכה שאזרחים כה רבים בישראל מגלים כלפינו. האמת סופה לנצח"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר הערב (חמישי) בהתייחסות ראשונה אחרי הגשת המלצות המשטרה בנוגע לחקירות נתניהו כי "השבוע הועברו לפרקליטות תיקי החקירה בפרשות 1000 ו-2000. החקירות נוהלו לפי הספר באופן שבו מצופה מרשויות החוק לטפל בתיקים מסוג זה, ובחתירה מתמדת לגילוי האמת".

מנדלבליט הוסיף כי החקירה נוהלה תוך שיתוף פעולה מלא עם המשטרה. "אני שומע על מתיחויות וניסיונות לפלג בין הגופים. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא להפוך כל אבן ולהוציא את האמת לאור. אין איש מעל החוק ואין אדם חסין מפניו. זה לא אומר שאין בינינו חילוקי דעות. צריך להבין שזה סדר הדברים, כך מתנהלות חקירות".

מנדלבליט דחה לחלוטין את טענות הפרקליטות נגד המלצות המשטרה. "החקירות נוהלו בדיוק באופן בו מצופה מרשויות אכיפת החוק לטפל בתיקים מהסוג הזה", גיבה היועמ"ש את המשטרה. "במקצועיות, ביסודיות, ביצירתיות ובתחכום, בחתירה מתמדת לגילוי האמת. כל זאת, תוך שיתוף פעולה הדוק ופורה בין אגף החקירות והמודיעין במשטרה, לבין פרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה".

"אני שומע מדי פעם על פרסומים כאילו קיימות מתיחויות או עימותים כאלה ואחרים בין גורמי המשטרה לבין הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה", הוסיף מנדלבליט. "אני מזהה את הניסיונות השונים לפלג בין הגופים, ליצור חיץ ובידול. אני מבקש לנצל את ההזדמנות הזו כדי להבהיר פעם נוספת – התביעה הכללית ומשטרת ישראל עובדים בשיתוף פעולה הדוק ומצוין בתחום אכיפת החוק. המטרה שלנו היא משותפת – הבטחת שלטון החוק במדינת ישראל".

"הדרך שלנו היא משותפת – הפיכת כל אבן לשם גילוי האמת והוצאתה לאור", אמר מנדלבליט. "האתוס המקצועי שלנו הוא משותף – הליכה לאור העובדות המתגלות ולדין החל עליהם ומחויבות לאינטרס הציבורי, ולהם בלבד – אין איש מעל החוק, ואין אדם חסין מפיו".

"כל הגורמים המעורבים בטיפול בתיקי החקירה – חוקרי המשטרה, מפקדי וראשי אגף החקירות והמודיעין – ניצב מני יצחקי ומחליפו ניצב גדי סיסו, וגורמי התביעה הכללית שטיפלו בתיקים, פעלו ופועלים כנאמני שלטון החוק במדינת ישראל", הוסיף היועמ"ש. "אני ער לעניין הציבורי הרב שהחקירות הללו מעוררות. זה אך טבעי, לאור זהות החשודים ולאור מהות החשדות".

"בתוך כך חשוב לי להדגיש בפניכם כי כל ההחלטות שהתקבלו עד כה", אמר מנדלבליט. "כל ההחלטות שיתקבלו בעתיד, מבוססות ויתבססו אך ורק על הראיות ועל הדין. זוהי המחויבות שלנו לאזרחי מדינת ישראל, שאותם אנו משרתים – כך נהגנו, וכך נמשיך לנהוג".

מוקדם יותר, התייחס ראש הממשלה עם המראתו לכנס מינכן לביטחון להמלצות המשטרה: "ראשית, אני רוצה להגיד שרעייתי ואני נפעמים, אין מילה אחרת, מהתמיכה, האהדה והחום שאזרחים כה רבים בישראל מגלים כלפינו. אני אמשיך לשרת אותם, את המדינה שלנו באחריות, בנחישות ומתוך תחושת ביטחון גדולה, כי אני בטוח שהאמת סופה לנצח".

אמש פורסם בחדשות 2 כי במשרד המשפטים מתחו ביקורת קשה על חריפות ההמלצות שהוגשו. לפי הדיווח, במשרד טוענים שהמשטרה הכניסה את מנדלבליט לסיטואציה בלתי אפשרית: "כל נסיגה מההמלצות, ולו הקטנה, תיראה כמו התרסקות". עוד נטען שגורמים במשרד ובפרקליטות אומרים ש"לא לכל הנטען בהמלצות יש כיסוי ראייתי. ניפחו את הבלון עד הסוף. המשטרה רשמה צ'ק שלא היא תצטרך לפרוע. התיק אפוי רק 95% ולא בשל להעברה במועד הזה".

הבוקר פורסמה הבהרה ממשרד המשפטים שהתייחסה לפרסומים על ביקורת במשרד בנוגע להתנהלות המשטרה בעניין ההמלצות. נאמר בהודעה כי "הרינו להבהיר שלמען הסר ספק, פרסום הודעת משטרת ישראל על סיום החקירה בפרשות 1000 ו-2000 נעשה בהתאם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה 4.1003 שעניינה 'קווים מנחים לרשויות האכיפה בעניין פרסומים מחקירות'".

עוד נכתב: "הדבר נעשה באישור היועמ"ש ופרקליט המדינה מראש, כנדרש וכמקובל. היועמ"ש ופרקליטות המדינה פועלים בתיאום מלא ובשיתוף פעולה מצוין עם המשטרה. מובן כי העמדה המשפטית לגבי תיקים אלה תגובש רק לאחר בחינה יסודית של הראיות שנאספו בחקירה בידי גורמי התביעה, וכל פרסום אחר בעניין זה הוא באחריות המפרסם בלבד".

מנדלבליט יקבע את עתיד הקואליציה; החרדים מהמרים על נתניהו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חברה הירגעו
חוקרים את ביבי – אז מה ?
רודפים אותו – מה קרה ?
וכי עדיף שירדפו אותנו ?
אז שיתעסקו איתו
וזה גם מגיע לו ! !

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture