צילום: פלאש 90

התפתחויות בתיקי נתניהו; מאות במפגן תמיכה בראש הממשלה

דיווח: פרשת 4000 הופכת לחקירה פלילית, במשטרה צפויים להציע למילצ'ן להפוך לעד תביעה בתיק 1000. פרקליטו של נתניהו עו"ד יעקב וינרוט: "סעיף השוחד יתקלף מהר מאוד, עוד לפני מנדלבליט". פרקליטיו של מילצ'ן נגד המשטרה: "נחקר שש פעמים והוזהר רק בשתיים האחרונות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בזמן שהעיסוק התקשורתי הוא בעיקר בתיקי 1000 ו-2000 וההמלצות שהגישה השבוע המשטרה לפרקליטות בעניין תיקים אלה, נראה כי התיק המשמעותי ביותר הוא דווקא תיק 4000 – פרשת בזק, תיק שחלו בו לאחרונה התפתחויות דרמטיות: כך דיווח אמנון אברמוביץ' בערוץ השני.

התיק, שעוסק בחשד לפיו האתר 'וואלה' שבבעלות שאול אלוביץ' הטה את הסיקור לטובת נתניהו תמורת הטבות לבזק, הועבר לחקירת משטרה, שמנהלת חקירה קדחתנית וחשאית מתחת לרדאר. זהו תיק שצפויות בו הפתעות ונראה כי זהו "התיק החזק ביותר מכל התיקים, עם הפוטנציאל הנפיץ ביותר". תחילה היה התיק בטיפול הרשות לניירות ערך, אך לאחרונה הוא ועבר למשטרה, עקב כך שהחשדות הם נגד בכירים לא רק בעולם העסקים.

בשבוע שעבר, פרסם גידי וייץ בעיתון 'הארץ' גילויים חדשים בתיק 4000. על פי המידע החדש, עד המפתח בפרשה צפוי להיות מנכ"ל וואלה, אילן ישועה, שהיה אחראי על הסיקור באתר. כך ישועה היה אחראי כביכול על צנזור כתבות ביקורתיות על בני משפחת נתניהו, על שילוב ידיעות רבות שסיקרו באופן אוהד את רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו ובנוסף אייטמים שהעבירו ביקורת נוקבת על נתניהו הוצנעו באתר ואף הוסרו ממנו.

ישועה הבהיר, כך על פי הפרסום, לאנשים שעבדו תחתיו שהוא מתנגד באופן נחרץ למדיניות נתניהו אבל הוא מקבל הוראות מלמעלה לפיהן עליו לדאוג לסיקור חיובי של בני הזוג נתניהו. ישועה טען כי הוא היה נתון ללחצים אדירים בנושא מצד אלוביץ'. בשיחות עם עיתונאים הוא אף קשר בין הצנזורה לבין החלטות רגולטוריות של משרד התקשורת בראשות נתניהו, הנוגעות ישירות לרווחיות של בזק.

על פי המידע החדש, הראיות בפרשה התחזקו לאחרונה והן כוללות בין היתר עדויות והתכתבויות רבות, חלקן מפורשות מאוד, בין כמה מהמעורבים בפרשה ובהם גם מקורב לרה"מ. בשבוע שעבר, בפגישה סגורה עם עיתונאים אמר היועמ"ש אביחי מנדלבליט שחלו התפתחויות בתיק – אך הוא לא פירט מה הן.

המשטרה תציע למילצ'ן להיות עד התביעה בתיק 1000

בסוף השבוע פורסם ב'כאן' כי אם יוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה על הפרת אמונים, צפויה הסכמה שאיש העסקים ארנון מילצ'ן, שנחשב לדמות מפתח בחקירת תיק 1000, יהיה עד תביעה ולא עד מדינה. הפרשן מרדכי גילת חשף כי ישנו חשש במערכת אכיפת החוק כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ינסה למזער את סעיפי החשד נגד נתניהו.

בנושא תיק 2000 פירסם גילת כי עדותו של מנהל לשכתו של ראש הממשלה לשעבר ארי הרו, המשמש עד מדינה, לא נתפסת כמרכזית. עיקרי חיקורי הדין שבוצעו מחוץ לארץ, היו בעיקר של אנשי עסקים שלכאורה הוצע להם לרכוש את "ידיעות אחרונות" – בהקשר של עסקה אפשרית שעלתה בשיחות בין נתניהו למוזס. לפי מערכת אכיפת החוק, הרו היה זה שפנה לאנשי העסקים – מה שיכול לשמש ראייה לרצינות העסקה.

בסביבתו של מילצ'ן תוקפים את המשטרה, בשיחה עם חדשות 2, פרקליטיו טוענים שההליך שהתנהל נגדו היה לא הוגן מכיוון שהוא לא הוזהר ב-4 החקירות הראשונות, עד שהתייעץ עם עורך דין. לכן, אם יוגש נגדו כתב אישום הם יטענו שהחקירות הראשונות של המילארדר אינן קבילות.

ממשרד המשפטים נמסר כי "כל טענה מצד עורכי דינו של מילצ'ן תיבחן בקפידה במסגרת ההליך, כמקובל". במשטרה חושבים כאמור שכדאי להגיע להסדר עם ארנון מילצ'ן בשל חשש שאם יואשם יחד עם נתניהו עם יחברו יחדיו ויקשו על החקירה. לכן, הם חושבים על עונש סמלי ולהפוך אותו לעד תביעה.

עו"ד וינרוט "סעיף השוחד יתקלף מהר"

עו"ד יעקב וינרוט, פרקליטו ומקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס להמלצות המשטרה להעמיד לדין את נתניהו ואמר: "אין בזה ממש במישור הפלילי".

בראיון שהעניק לרשת ב' אמר עו"ד וינרוט: "סעיף השוחד לפי דעתי יתקלף מהר מאוד, עוד לפני השלב של מנדלבליט, ואז יוצאים מהתמונה מילצ'ן ונוני מוזס וממילא נשאר עניין מרכזי אחד – מרמה והפרת אמונים. וגם שם, אני חושב שכשהוא יעיין בחומר ויקרא אותו לאורכו ולרוחבו – הוא יישאר עם מסקנה אחת".

לדברי ויינרוט, "ביבי הוא נהנתן קטן ביחס למה שמייחסים לו. ביבי הוא לא איש של כסף. אם ביבי היה רוצה לעשות כסף הוא היה היום מולטי מיליארדר. מדקדקים איתו כחוט השערה שלא נולדה. זה גורלו של ביבי. זה האידך גיסא של ההצלחה שלו".

וינרוט הביע אמון בשיקול הדעת של נתניהו: "לביבי יש אינטואיציות חדות מאוד בדבר מה מותר ומה אסור. ואני לא מתיימר להיות מורה הדרך שלו. כשאני בא ומדבר איתו אני מדבר איתו על הפן המשפטי".

במענה לשאלה כיצד מתמודד נתניהו עם ניהול חקירותיו במקביל למחויבותיו, ציין וינרוט כי הן גוזלות מנתניהו זמן רב – ואף רמז שהחקירות נכפו עליו: "השעות שהוא מבזבז איתי – אלה שעות מדינה! אלה שעות שהוא צריך לעסוק בהם בדברים ברומו של עולם. מוטב היה אלמלא היו מעמידים את ביבי בסיטואציה שבה הוא נמצא. זה לא מוסיף לתפקוד של אף אדם".

פעילי הליכוד במפגן תמיכה בנתניהו

מאות אנשים השתתפו הערב במפגן תמיכה בראש הממשלה נתניהו, שהתקיים הערב ברחוב בלפור בירושלים מול מעון ראש הממשלה.

במפגן השתתפו כ-300 איש, שהגיעו מכל רחבי הארץ, וזאת למרות מזג האוויר הסוער. במפגן נשמעו קריאות תמיכה בראש הממשלה נתניהו ובממשלת הימין והונפו שלטים "העם עם נתניהו", וכן קריאות נגד "ניסיון ההפיכה של השמאל", כלשון המפגינים. בין מאות המשתתפים היו גם חברי הכנסת אמיר אוחנה ונאווה בוקר מהליכוד.

ראש הממשלה הודה בדף הפייסבוק שלו לתומכים הרבים שהשתתפו במפגן, והדגיש שהתמיכה מחממת את ליבו. "תודה לכל מי שהגיע הערב להפגנת התמיכה ליד בית ראש הממשלה בירושלים. התמיכה שלכם מחממת את ליבי" כתב נתניהו.

יו״ר צעירי הליכוד דוד שאין, ממארגני האירוע אמר ״לכולנו היה חשוב לבוא לכאן כדי לחבק את ראש הממשלה ולהביע בו תמיכה למרות הגשם. אנחנו כאן כדי לומר לראש הממשלה בנימין נתניהו – תמשיך, העם מאחוריך.״

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

המשטרה חוזרת על מעשיה הנלוזים שעשתה לאולמרט
מציפה את נתניהו והגברת בתיקים ורק מהכמות האבסורדית והקצב המטורף
הוא עלול להיטבע
ושוב למה אסור לו-ולחרדים-ואנשי הימין להיכנע?
כי זה נסיון מוצהר ובוטה להפלת ראש ממשלה ימני חבר טוב של החרדים
שחזר בתשובה בלשון שאינה משתמעת לשתי פנים
והחזיר כל מה שהבטיח!
גם חוק גיוס העביר רק הבג"צ פסל!
כמו"כ חוקי השבת וכדומה המה חוקים שהגיעו תוך כדי הממשלה והסכם הסטטוס קוו לא כ"כ ברור ומוכח, תמיד אפשר לצפות ליותר אבל אל תשכחו שהאיש בסופו של דבר לא מתפלל בשטיבל ולא חובש שטריימל
ת-י-ר-ג-ע-ו!
וזה נסיון מוצהר ובוטה להפלת ראש ממשלה שאינו נותן יותר גוו למכים
וכבר פחות שומר על בג"צ ובתי המשפט
הוא האצבע בסכר ממש כפי שכתב הסופר הנודע ר' חיים ולדר שיחי'

תמימות חמודה.
נ.ב.
ממליצה לכולם לקרא את הטור של חיים ולדר ב'יתד השבוע'. מסביר בדייווווווווק את המצב.

…כצאון לטבח …יובל
עורו עורו כל עיורי הימין שימו על לבבכם הרי גם אם הוא יעשה את הרע ביותר הוא יתגונן באמתלת הנפגע הנרדף אז זה ראש ממשלה שאיא להפלילו שמי זה על לבבכם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture