צילום: פלאש 90

מסתבך? פרקליטו של רה"מ התפטר "כדי למנוע לזות שפתיים"

תיק בזק: עו"ד ז'ק חן מצוות ההגנה של רה"מ הודיע על התפטרותו, לאור העובדה שהוא מייצג גם את שאול אלוביץ' • ההערכות: "למשטרה הגיעה ראיית זהב שטרפה את הקלפים" • וגם: כיצד מצליח רה"מ לתפקד בתנאים כאלה?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ההתפתחויות האחרונות בתיק בזק: עורך הדין ז'ק חן, אחד הפרקליטים שבצוות ההגנה של רה"מ בפרשיות השונות, הודיע על התפטרותו – זאת לאור העובדה שהוא מייצג גם את בעלי בזק, שאול אלוביץ'.

בהודעה שמסר לתקשורת נאמר: "לפני מספר חודשים נעתרתי לבקשת ראש הממשלה שבקש שאסייע לו בייעוץ לחקירה בתיקי 1,000 ו-2,000 שהם העניינים היחידים בהם נחקר. באותה עת הבהיר היועמ"ש שראש הממשלה אינו חשוד בתיק 3,000 ואילו תיק 4,000 שנפתח אתמול, כלל לא בא לאוויר העולם.

עתה, עם פתיחת החקירה בתיק 4,000 ולמרות שאין כל מניעה חוקית או חשש לניגוד עניינים בין הייעוץ בתיקי 1,000 ו-2,000 לבין חקירה זו, החלטתי על דעת ראש הממשלה כי על מנת למנוע לזות שפתיים, לא אמשיך לייעץ לראש הממשלה באף עניין, לפחות עד שהדברים יתבהרו.

ההערכה: התפתחות דרמטית ביומיים הקרובים; נתניהו צפוי להיחקר

בתוך כך, העיתונאי רביב דרוקר מעריך כי "הדרך היחידה להסביר את ההפיכה של הידיעה לחקירה היא שלמשטרה הגיעה ראיית זהב שאנחנו לא מכירים והחוקרים מחכים להטיח אותה בחשודים ולהפתיע אותם. לא הגיוני בעיני שמנדלבליט הולך על חקירה כזו עם האשמות כי ראש הממשלה חשוד בשוחד מבלי שישנה ראייה משמעותית כלשהי".

בראיון ל'רדיו ללא הפסקה' הוסיף דרוקר: "ישנם גורמי אכיפת חוק שמעט מתלהבים מהגילויים החדשים, אמנון אברמוביץ' טען שמדובר בפרשה החמורה ביותר כשרק שבוע שעבר הוחלט להמליץ על שוחד בשני תיקים כנגד ראש הממשלה, אני חושב שמישהו כאן התבלבל".

לגופן של הטענות אומר דרוקר: "האשמות בגין מתן וקבלת שוחד לא עושות טוב לפופולריות של אף ראש ממשלה. גרסת החשוד תמיד משכנעת לא מעט אנשים, אך אנו בוגרים של פרשת קצב ויודעים לאן זה יכול יתפתח. מדובר בטובת הנאה מאוד גדולה במידה והובטח לנתניהו סיקור אוהד באתר 'וואלה'. יש ערך כלכלי לעובדה שהאתר מספר 2 במדינת ישראל ייסקר את ראש הממשלה לטובה. מבחינת נתניהו מתן הטבות והקלות לבעלי חברה גדולה היא התנהלות שלא נוגדת את תפיסת עולמו. נתניהו מטיבו תופס את האנשים הללו כמניעים את הכלכלה ולכן מסייע להם. בחקירה הקודמת לא הצליחו להוכיח שנתניהו אכן נתן הטבות, כיום נשאלת השאלה כיצד החוקרים הגיעו לראש הממשלה".

ואיך נתניהו מצליח לתפקד בצל החקירות והלחצים המשפטיים? "אם פילים היו מדברים הם היו אומרים שהם רוצים עור כמו של נתניהו. אני לא יודע מאיזה חומרים מייצרים כאן ראשי ממשלה אך ראינו בעבר את שרון מתפקד כשבנו נכנס לכלא, ראינו את אולמרט מתפקד תוך כדי האשמות חמורות שמציגות אותו כאחרון המושחתים. אני לא מכיר בן אנוש שיכול היה להתמודד עם זה. כל חבריו של נתניהו בחיוג המהיר בנייד שלו נמצאים כעת בחקירה חוץ מאשתו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עוד שחיתות של לפיד
פוליטיקה חדשה? תחקיר 'גלובס' מגלה חגיגות נהנתנות של לפיד וחבריו
14:44 ט׳ במרחשון תשע״ה 02.11.2014 אתר קול חי
כתבת 'גלובס' לילך וייסמן – פרסמה בסוף השבוע כתבת תחקיר שם היא בודקת על מה מוציאים משרדי הממשלה את כספי הציבור והתוצאות כפי שתקראו – מפתיעות. כל הקטעים מצוטטים מתוך כתבתה של וייסמן ב'גלובס'.
על מה מוציא המשרד שאמון על קופת המדינה את הכסף? מפירוט ההתקשרויות של משרד האוצר עם גורמים חיצוניים לשנת 2013 עולה כי המשרד שאמון על חלוקת הכספים יודע להשאיר לא מעט כסף גם לעצמו ולצ'פר את עובדיו.
בשנה שעברה הוציא המשרד 1.7 מיליון שקל עבור ימי גיבוש לעובדיו באגפים השונים, ועשרות אלפי שקלים בעבור אימוני כושר. דוח ההתקשרויות של משרד האוצר שנמסר לבקשת התנועה לחופש המידע, מאפשר הצצה לסדרי העדיפויות במשרד. כך למשל, בעבור סגן שר האוצר הותקן מקרר ברכב בעלות של 3,534 שקל.
משרד האוצר, על פי הנתונים, מבצע לא מעט התקשרויות עם משרדי עורכי דין פרטיים ופירמות רואי חשבון. בשנת 2013 נעשתה התקשרות עם משרד עו"ד יגאל ארנון, שעלתה לקופת המדינה 700 אלף שקל. פירמת רואי החשבון ברייטמן אלמגור העניקה גם היא שירותים למשרד האוצר בסכום של 466 אלף שקל, וכך גם משרד רואי החשבון ליאון- אורליציקי שהעניק שירותים ב-166 אלף שקל. בנוסף התקשר משרד האוצר עם פירמת ארנסט אנד יאנג תמורת ייעוץ בסכום של 1.835 מיליון שקל. בעבור ייעוץ פיננסי שילם משרד האוצר כמיליון שקל לחברת דב הלפרין יועצים.
בעבור "אימון אישי למנהלים" שילם המשרד 49 אלף שקל. משרד עורכי הדין גלוזמן ושות' שנשכר לייעץ גם הוא לסייע לאוצר קיבל סכום של 50 אלף שקל ומשרד זיו האפט המתמחה במיסים – 166 אלף שקל.

עלות נסיעת שר האוצר לניו יורק וושינגטון באוגוסט עמדה על 30 אלף שקל. באוקטובר טס לפיד לארה"ב שוב בעלות של 54 אלף שקל בעבור טיסה ושירות אח"מים בשדה התעופה. במאי טס שר האוצר לצרפת בעלות של 38 אלף שקל. החשבת הכללית באוצר טסה לוועידת קרן המטבע בוושינגטון בעלות של 16 אלף שקל.
עוד עולה מהדוח כי לפיד שוכר עבור מסיבות עיתונאים שהוא מקיים ציוד מיוחד. הסכומים נעים בין 10 אלפים שקל ל-20 שקל. על מנת להכשיר את אנשי המשרד להופעות בתקשורת שילם המשרד 41 אלף שקל לקורס שיכין את הפקידים להופעה מול מצלמה.
26 אלף שקל ליום כיף

בס"ד תיפקוד רוה"מ.
פשוט מאד ככל שיותר רודפים אותו , כך יש לו יותר מוטיבציה ויותר מרץ.
ב. מכאן מוסר השכל שאדם יכול לתפקד גם במצבים לא פשוטים כשעש כח רצון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture