הותר לפרסום: ניר חפץ ושלמה פילבר בין העצורים בתיק 4000

פרשת בזק: הלילה בחצות פקע צו איסור הפרסום מעל שמותיהם של החשודים שנעצרו. בין העצורים: יועץ התקשורת לשעבר של נתניהו, ניר חפץ, מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ' ובכירים נוספים בחברה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הלילה בחצות פקע צו איסור הפרסום מעל שמותיהם של החשודים המרכזיים שנעצרו בתיק בזק. מדובר ביועץ התקשורת לשעבר של נתניהו, ניר חפץ, מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ', בנו אור ורעייתו איריס.

עוד נעצרו במסגרת הפרשה: מנכ"לית בזק, סטלה הנדלר ובכיר החברה עמיקם שורר. אמש נעתר ביהמ"ש להארכת מעצרם של רוב החשודים עד לסוף השבוע.

החשדות העיקריים נגדם: נתינת ולקיחת שוחד.

תיק 4000: מנכ"ל 'וואלה': "נתניהו לחץ שאפטר את עורך האתר"

מוקדם יותר נחשף בערוץ 10 כי מנכ"ל אתר החדשות 'וואלה' אילן ישועה העיד במשטרה היום במסגרת חקירת המשטרה בתיק 4000 – פרשת בזק. במסגרת חקירתו אמר מנכ"ל האתר כי לאחר שפורסמה ידיעה שהכעיסה את בני הזוג נתניהו בנובמבר 2016, הם דרשו לפטר את עורך האתר, זמן קצר לאחר שנכנס לתפקידו.

הכתבה באתר עסקה בפרשת הצוללות ובתוכה נכתב כי היועץ המשפטי לממשלה קיבל פנייה על מנת שיפתח בחקירה פלילית נגד עו"ד דוד שמרון. לפי עדות ישועה רעיית ראש הממשלה הגב' שרה נתניהו חיפשה חומר שיקל על פיטורי העורך, ואיתרה טור שכתב בעבר בעד הסכם הגרעין האיראני. בשלב זה, לפי ישועה, בני הזוג פונים לאיש העסקים שאול אלוביץ', בעל השליטה באתר, כדי שיפטר את העורך. ישועה אומר כי למרות בקשת אלוביץ', לא הסכים לפטרו. בנוסף, העיד בכיר במשרד ראש הממשלה שבין היתר עסק בנושא בעבר, ועדותו הייתה משמעותית.

בתוך כך, על פי פרשן 'חדשות 2' אמנון אברומביץ, המשטרה מרכזת את מרב המאמצים בשלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר ומקורבו של נתניהו שמכונה במשטרה "המרכזייה", משום שהוא לא לקח שקל לכיסו והוא יכול להתיר את הפלונטר בפרשה. עוד דווח כי נתניהו הבטיח למצוא רוכש לאתר 'וואלה' עבור אלוביץ', כאשר דובר כמובן על איש שיהיה מוסכם על ראש הממשלה. על פי אברמוביץ', הסנגורים נדהמו מכמות ואיכות החומר שנאסף ברשות לניירות ערך בנוגע לקשרים בין נתניהו לבין אלוביץ'.

ב'כאן חדשות' פורסם הערב כי בידי המשטרה עדויות מפלילות המצביעות על מעורבות לכאורה של רעיית ראש הממשלה הגב' שרה נתניהו בתיק 4000. על פי החשד, העבירה נתניהו מסרים למקורבת לאלוביץ', על אופן סיקור משפחת ראש הממשלה באתר ובאשר לרגולציה כלפי בזק.

על פי החשד, הפעילה המקורבת לחצים כבדים על מנכל וואלה, אילן ישועה, בניסיון להטות את הסיקור כלפי משפחת נתניהו באתר. ביומיים האחרונים הוצגו לחשודים בפרשה תכתובות רבות של אילן ישועה עם בכירי בזק ומקורבי ראש הממשלה ובכולן מוזכר אופי הסיקור של שפחת נתניהו באתר וואלה. בימים הקרובים צפויה המשטרה להציג לחשודים ראיות נוספות בעניין זה.

עוד דווח ב'כאן חדשות' כי גורם בכיר במערכת אכיפת החוק אומר כי השאלה אם ראש הממשלה נתניהו ייחקר בתיק 4000 אינה שאלה של אם, אלא שאלה של מתי. לדבריו, חקירה כזו צפויה להתקיים בקרוב מאד. היועץ המשפטי לממשלה מתעדכן בחקירות כל הזמן, ברמה היומית, ולפי ההתקדמות יקבע המועד כפי הנראה בטווח הזמן של השבועות הקרובים. לדברי הגורם, בתיק 4000 נמצאו לא מעט חיבורים לתיקי 1000 ו-2000, דבר הצפוי להשפיע גם על ההמלצות בעניין.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה לפרסומים הערב "לא נגיב על כל טענת סרק שמושמעת בתקשורת. כל ניסיון לקדם פלורליזם וגיוון עמדות בתקשורת מוצג כמעשה פסול ולא חוקי. יש כאן מאמץ אדיר לשמור על מונופול השמאל בתקשורת. אין ולא הייתה שום תמורה ושום מעשה לא חוקי מול אלוביץ׳. כפי שדווח על ידי משרד המשפטים למבקר המדינה: ״רה״מ לא קיבל החלטות שנויות במחלוקת. לא הייתה החלטה שהיטיבה עם בזק באופן ספציפי שניתן היה להצביע עליה כהחלטה שעשויה להיות שנויה במחלוקת, וככזו שעשויה להיות נעוצה בפגם של ניגוד עניינים״.

היום בצהריים נמסר מטעמו של הבעלים של בזק והחשוד המרכזי (לכאורה) בתיק, שאול אלוביץ, כי הוא "מכחיש בכל תוקף את החשדות נגדו. מציעים להתאזר בסבלנות ולא למהר להסיק מסקנות. סמוכים ובטוחים שכאשר הדברים יתבהרו, ניתן יהיה להיווכח שלא עבר כל עבירה".

בנוסף, עורך הדין ז'ק חן, המייצג את שאול אלוביץ', השהה היום את ייעוצו לראש הממשלה בתיקי 1000 ו-2000.

על פי החשד ראש הממשלה קיבל סיקור אוהד מאתר 'וואלה' ובתמורה הבעלים של האתר ושל 'בזק' שאול אלוביץ' קיבל הטבות בשווי מאות מיליוני שקלים ממשרד התקשורת בראשות נתניהו.

אלוביץ': "כאשר הדברים יתבהרו ניתן יהיה להיווכח שלא עבר כל עבירה"

מסתבך? פרקליטו של רה"מ התפטר "כדי למנוע לזות שפתיים"

ההערכה: התפתחות דרמטית ביומיים הקרובים; נתניהו צפוי להיחקר

תיק בזק: רה"מ צפוי להיחקר • בכיר בפרקליטות: "תיק משמעותי מהאחרים"

הוארך מעצרם של החשודים בתיק בזק • נתניהו: "עוד חקירת סרק"

"ביבי נהנתן קטן ביחס למה שמייחסים לו; הוא יכל להיות מיליארדר"

אייכלר מציג: כך יתארו ספרי ההיסטוריה את הדחת נתניהו • צפו

השוואה שנויה במחלוקת: "מה שעושים לנתניהו – כמו רצח רבין"

ח"כ אשר: "רודפים את נתניהו כי ימני ותומך בחרדים"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא יהיה כלום כי אין כלום

אכן שרה נהנתניהו דרשה וניסתה להביא לפיטורי המנכ"ל אבל זה לא סיבה לעצור את בעלה מה נראה לכם שראש ממשלה שכל היום עסוק עד למעלה מהראש צריך לדעת כל מה שאשתו עושה??????????????????????

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture